Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הפרות הגיעו לירושלים והמחיזו לאזרחים איך הבנקים חולבים אותנו

הפרות הגיעו לירושלים והמחיזו לאזרחים איך הבנקים חולבים אותנו

בעקבות התערבות בנק ישראל שהובילה לביטול הדיון בועדת השרים לחקיקה על החוק לביטול עמלות העו"ש בבנקים, ערכה היום המועצה לצרכנות, אירוע מחאה מול בנק ישראל. באירוע השתתפו גם פרות, על מנת להמחיש את העובדה שהבנקים חולבים מהציבור הרחב עמלות עו"ש בהיקף של 900 מיליון ₪ בשנה.

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "הבנקים מרוויחים עלינו הרבה כסף כבר מעצם העובדה שיש לנו חשבון בנק אצלם. רווחים אלה לא מונעים מהבנקים להרוויח על חשבוננו גם פעם שנייה וזאת על ידי גבייה לא מוצדקת של עמלות בגין פעולות עו"ש. הצעת החוק קובעת את ביטול עמלות העו"ש בכל הבנקים אחת ולתמיד."

פלג הוסיף: "זו שערורייה שבנק ישראל, במקום לפקח על הבנקים וגם להגן על הציבור הרחב, פועל, למעשה, כמו איגוד הבנקים בניסיונות שכנוע מול השרים. המפקח על הבנקים משרת בכך, למעשה, אינטרס של הבנקים מכס הרגולטור! אנשי בנק ישראל התקשרו לשרים והפעילו מאמצי שכנוע כדי שהשרים יתנגדו להצעת החוק. אם יצליחו מאמציהם, הבנקים יוכלו להמשיך ולהרוויח על חשבון הציבור. המפקח על הבנקים הוכיח בזאת כי איננו מתאים לתפקיד של מגן הצרכנים. אם הרגולטור פועל לשכנע את השרים לטובת הבנקים, אז הצרכנים זקוקים לממשלה ולכנסת כדי שיגנו עליהם במקומו. המועצה לצרכנות קוראת לשר יעקב נאמן, יו"ר ועדת שרים לחקיקה, לאסור על חזקיהו להשתתף בדיון ועדת השרים בנושא החוק לביטול העמלות."  

עפ"י הצעת החוק לא תיגבה עמלה מלקוח עבור שירותים בסיסיים בחשבון עו"ש, לרבות עמלת מינימום בין אם הפעולה נעשית על ידי פקיד בנק, בין אם באמצעות מוקד טלפוני מאויש ובין אם בערוץ ישיר. הצעת החוק ביוזמת המועצה לצרכנות הוגשה על ידי 13 חברי כנסת משלל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד וחתומים עליהן חברי הכנסת דני דנון, פאינה קירשנבוים, כרמל שאמה, אורי אריאל, איתן כבל, אילן גילאון, נחמן שי, וקנין יצחק, דב חנין, אורי אורבך, מנחם אליעזר מוזס, חמד עמאר ויואל חסון.

•·ממחקר של המועצה לצרכנות יחד עם מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב לקוחות בנקים, עולה, כי בניגוד לנתונים אותם מפרסמים הבנקים והמפקח על הבנקים, כ- 70% מהציבור משלמים היום יותר עבור ניהול חשבון עו"ש ביחס למה ששילמו לפני הרפורמה בעמלות הבנקים.

•בקרב הציבור שעבורו התייקרו ההוצאות מדובר בעלייה של 45% בממוצע.

•·את ההנחות על עמלות העו"ש שומרים הבנקים בעיקר לבעלי הכנסות גבוהות. 69% מבעלי הכנסה הגבוהה בהרבה מהממוצע זכאים להנחות, לעומת 40% בלבד בקרב אלו שמרוויחים הרבה מתחת לממוצע.

•יתרה מכך, אפילו נתוני בנק ישראל מראים כי הנפגעים העיקריים מעמלות העו"ש הם דווקא משקי הבית, המשלמים יותר עמלות ושיעורי ריבית גבוהים יותר מהמגזר העסקי, זאת כאשר סיכון האשראי שהם מהווים לבנק הוא הקטן ביותר.

גם אם יבוטלו עמלות העו"ש, הבנקים ימשיכו לגלגל רווחי עתק – הכנסות הבנקים מעמלות העו"ש במשקי הבית עמדו בשנת 2009 על כ-900 מיליון ₪ בלבד מתוך כ-33 מיליארד(!) ₪ הכנסות – פחות מ-3%.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...