Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הצלה כפולה בירושלים:פאראמדיק מד"א הציל פעמיים בשנתיים האחרונות אדם שלקה בדום לב

הצלה כפולה בירושלים:פאראמדיק מד"א הציל פעמיים בשנתיים האחרונות אדם שלקה בדום לב
פאראמדיק מדא ישראל ויינגרטן הציל פעמיים בשנתיים האחרונות את חייו של מייקל לאחר שלקה בדום לב (צילום: דובורת מדא)
פאראמדיק מדא ישראל ויינגרטן הציל פעמיים בשנתיים האחרונות את חייו של מייקל לאחר שלקה בדום לב (צילום: דובורת מדא)

הסטטיסטיקה אומרת שהסיכוי לשרוד ללא נזק מוחי דום לב המתרחש מחוץ לבית החולים עומד על 3% בלבד. נשמע בלתי אפשרי? לא אם תשאלו את מייקל שניפץ את הסטטיסטיקה וניצל משני אירועים לבביים שחווה במהלך השנתיים האחרונות עת שעסק בפעילות ספורטיבית.

לפני כשבועיים, הוזנק צוות של מד"א לחדר כושר בירושלים בעקבות דיווח על גבר כבן 56 שהתמוטט במהלך אימון. מציל הבריכה ומדריך בחדר הכושר יחד עם כונן מד"א על אופנוע נתנאל ליפשיץ שהגיע למקום החלו מיד לבצע פעולות החייאה וחיברו את מייקל לדפיברילטור שהיה במקום וצוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום אבחן כי הוא סובל מאירוע לבבי ופינה אותו אחרי פעולות החייאה מתקדמות לבית החולים שערי צדק בעיר שם הוא הוכנס מיד לחדר הצנתורים להמשך טיפול.

על פניו, עוד מקרה רגיל של החייאה והצלת חיים, אולם לפאראמדיק מד"א ישראל וינגרטן שהיה חלק מהצוות שפינה את מייקל לבית החולים התגלתה התמונה המפתיעה כאשר אשתו של מייקל הגיעה לבית החולים. "עמדנו בקבלה בבית החולים ומילאנו את הטפסים הנדרשים, כאשר לפתע, הפאראמדיק משה בניטה אמר לי שפינו את האדם הזה פעם לבית חולים כי הוא התעלף " משחזר ויינגרטן. "זה היה נשמע לי מאוד מוכר ולפתע הגיעה גם אשתו של מייקל וסיפרה לי שלפני שנתיים הייתי אני זה שביצעתי בו פעולות החייאה כשהתמוטט גם במהלך פעילות גופנית במגרש ספורט וכי בטקס מיוחד שנערך בתחנת מד"א ירושלים אף נפגשנו בעבר עם מייקל שהודה לנו על הטיפול המסור בפעם הקודמת שהתמוטט על מגרש הכדורסל".

הפאראמדיקים של מד"א משה בניטה ודרור עיני שהיו חלק מהצוות שפינה את מייקל לבית החולים: "ידענו שאנחנו הולכים למקרה של דום לב. כשהגענו למקום ראינו שכבר נתנו לו שוק חשמלי באמצעות דיפיברילטור והיו שם כוננים של מד"א שביצעו בו עיסויים. הצטרפנו אליהם וביצענו פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שוקים חשמליים נוספים, ובתוך זמן קצר חזר הדופק. בניידת טיפול הנמרץ הוא כבר חזר לנשום והחל להגיב ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים. כשאשתו הגיעה לבית החולים היא זיהתה לפתע כי מי שטיפל בו גם בפעם הקודמת היה הפאראמדיק ישראל. המזל הגדול הוא שהמאמן בחדר הכושר פעל נכון, החל החייאה וחיבר אותו לדפיברילטור שנתן לו שוק חשמלי".

פאראמדיק מד"א ישראל וינגרטן: "זו הרגשה בשמים לראות את מייקל פה עומד על רגליו ועוד פעמיים. מבחינתי לראות אותו פה זה יותר טוב משיחת טלפון מ- "אראלה". זה אומר שעשינו את מה שאנחנו צריכים לעשות על הצד הטוב ביותר. לראות אותו כאן לידי מחייך נותן בי כוחות אדירים להמשיך ולעשות את מה שאני עושה".

סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו מסביר: "המקרה הזה ודומים לו מוכיחים מחדש את החשיבות של הכרת עקרונות בסיסיים של הצלת חיים ושל המצאות דפיברילטור במקומות הומי אדם. החוק קובע כי בכל מקום ציבורי שבו עוברים יותר מ-500 בני אדם חייב להיות מכשיר שכזה המשמש להצלת חיים באמצעות מכות חשמל, וישנה חשיבות קריטית להמצאות מכשיר זה בדיוק באותה המידה בה יש חשיבות להימצאותו של מטף כיבוי במקומות הומים. אני קורא לציבור הרחב להגיע להדרכות מד"א ולהכיר את עקרונות הצלת החיים הבסיסיים וגם להצטרף לפרויקט נאמני חיים של הארגון על מנת שנוכל ביחד להציל כמה שיותר חיים".

כעת, שבועיים לאחר שקיבל את חייו בחזרה בשנית, ואף הספיק כבר לחזור למקום עבודתו, התפנה מייקל לפגוש את פאראמדיק מד"א ישראל ויינגרטן ולהודות לו על הנס הכפול שקרה בשליחותם.

מייקל: "אומרים שכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו, ישראל כבר עשה זאת פעמיים. אני לא יודע איך מודים לאדם שהציל את החיים שלי ועוד פעמיים, תמיד הייתי משחק כדורסל ועושה סקי, כל החיים עשיתי ספורט, אני לא באמת תופס שזה קרה לי. אני רוצה להודות גם למציל ומדריך חדר הכושר מבית הנוער. למזלי בזכותם ובזכות אנשים כמו ישראל אני עומד כאן היום, מבחינתי זה נס".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מרגש בכל פעם מחדש לראות את הקשר העמוק שנוצר בין אנשי מד"א למטופלים. המקרה של מייקל הוא מקרה יוצא דופן ואני שמח לראות אותו עומד על הרגליים כנגד כל הסטטיסטיקות שאנחנו מכירים ומוכיח שכוח רצון וטיפול מהיר ונכון חזקים לעיתים יותר ממספרים. אני רוצה לאחל לו החלמה מהירה ומודה לצוותי מד"א שפעלו גם הפעם במהירות ויעילות מצילות חיים".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...