במסגרת פעילות "חמשושלים" נפתחו חינם לטובת המבקרים והתושבים עשרות מוסדות תרבות, מבצעים והטבות הוענקו במלונות, ומסעדות ובתי קפה נבחרים הציעו בילוי במחיר מיוחד
ירושלים חגגה את עונת החורף עם השקת "חמשושלים 2009". שלושה סופי שבוע ארוכים של תרבות במינון גבוה, שהתקיימו בתאריכים 26-28/11,3-5/12,10-12/12 והוקדשו למגוון אירועים ומופעים במוסדות התרבות והתיירות שנפתחו חינם לקהל הרחב, עד שעות הלילה המאוחרות. הפעילויות הייחודיות התקיימו בקריית המוזיאונים, בעיר העתיקה ובמתחמי הבילוי במרכז העיר. בנוסף התקיימו סיורי סופשבוע רגליים, שווקים ססגוניים, פסטיבל אוכל ענק של המסעדות המובילות, הנחות והטבות בבתי המלון ועוד. במסגרת שיתוף הפעולה הקולינרי בין מסעדות העיר, נשבר שיא גינס בהכנת המעורב הירושלמי הגדול בעולם – אירוע יוצא דופן שהתקיים בשוק מחנה יהודה והביא לסיקור תקשורתי נרחב.
65 אלף איש נהנו מאירועי החמשושלים במהלך שלושת סופי השבוע האחרונים, מדובר בגידול של כ- 20% , לעומת מספר המבקרים באירועי חמשושלים בשנה שעברה.
בתי המלון בבירה הציעו מבצע ייחודי במסגרת 'חמשושלים' ודווחו על הזמנת 1,500 לינות במסגרת המבצע, לעומת 500 בשנה הקודמת – גידול של 300% ! בהיקפים חסרי תקדים של סה"כ הכנסות – 3 מיליון ₪ ! גם האירועים וההטבות שהוצעו ללנים בירושלים זכו להצלחה מסחררת.
בפאבים ובמסעדות בעיר נרשמה תנועה ערה במהלך שלושת סופי השבוע, 66 בעלי המסעדות והפאבים שהשתתפו ב"חמשושלים קולינרי" דיווחו על 37,000 סועדים שנהנו מארוחות במחירים מיוחדים, והכנסות של כ- 2.4 מיליון ₪ 65% מן הסועדים היו מירושלים והסביבה, ואילו 35% תיירים מרחבי הארץ שהגיעו לחוות את סוף השבוע הירושלמי. גם בעלי הפאבים דיווחו על תנועה ערה במיוחד במהלך סופי השבוע של 'חמשושלים'.
אירוע הטיש הגדול שהתקיים בהיכל שלמה, זכה להצלחה מדהימה, 1500 משתתפים הגיעו למקום ביום שישי בערב. יש לציין כי במהלך אירועי חמשושלים, הגיעו מבקרים רבים שהתארגנו בקבוצות של 10-25 איש, והזמינו מקומות בבתי המלון ובמסעדות.
ראש העיר, ניר ברקת, אמר כי "שלושת סופי השבוע האחרונים אפשרו הצצה קסומה אל ירושלים כפי שכולנו רוצים שהיא תהיה – שוקקת תרבות, מלאת אומנות, ורוויה במוזיקה, תיירות ותיאטרון. זהו רק קצה הקרחון מהפוטנציאל הרב שיש בירושלים ואני בטוח כי החלטתנו להכפיל את תקציב מוסדות התרבות, הקמת מינהל תרבות ופנאי שירכז את כל תחומי התרבות והפנאי בעיר ויהווה קורת גג אשר תקדם את נושאי התרבות בירושלים ועוד נקיטת שורת צעדים משלימים, ניתן להפוך את העיר למרכז תרבות ארצי ובינלאומי המושך אליו מבקרים, תיירים, אומנים ואנשי תרבות.
אילנית מלכיאור, יועצת עסקית לפיתוח התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "מהנתונים הכלכליים של חמשושלים רואים כי שילוב עסקי בין תרבות ותיירות ויצירת חבילות תיירותיות אטרקטיביות, יוצרים מינוף כלכלי מנצח לעיר ירושלים".
אירועי חמשושלים מתקיימים ביוזמת הרשות לתיירות בעיריית ירושלים בשיתוף משרד התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים, התאחדות המלונות בירושלים, מוסדות התרבות והתיירות בעיר ובהפקת חברת אריאל.
אתר המסעדות הישראלי 2eat , המוביל את פסטיבל האוכל בעיר, רתם ל"חמשושלים" עשרות מסעדות, בתי קפה ופאבים מובילים שהעניקו ארוחה ייחודית במחיר של 62 ₪ בלבד לסועד. בנוסף התקיימו במסעדות הגרלות של ארוחות והסועדים קבלו שוברי הנחה לביקור חוזר.