Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

התוכנית החסכונית הנושנה "דן חסכן" חוזרת

התוכנית החסכונית הנושנה "דן חסכן" חוזרת

 

חלק מגולשי האתר, בעיקר אלה שמעל גיל מסוים זוכרים בודאי את "דן חסכן" – תוכנית החיסכון לילדים, המוכרת לרבים כל כך. בנק הפועלים הכריז לפני מספר ימים על שלב חדש של "תכנון פיננסי לחיים", שנועד להקנות ללקוחות ידע וכלים לניהול אחראי וחכם של עתידם הפיננסי, ומשיק מחדש את התוכנית לילדים "דן חסכן", כמסגרת לסדרת תוכניות חיסכון והשקעה בהוראות קבע ובהפקדות חד פעמיות לטווח של עד 15 שנה, לגילאים השונים, עם נזילות גבוהה ותנאים אטרקטיביים.

במסגרת "דן חסכן" ישנן תוכניות חיסכון נוספות, כגון: "דן חסכן שלי" – חיסכון בהוראת קבע לתקופה של 3 עד 15 שנים, עם נזילות החל מתום 3 שנים וכל חצי שנה. לצד הוקרת קבע ניתן לבצע גם הפקדות חד פעמיות, אחת לחודש. הסכום המינימלי להוראת קבע הוא 100 שקל ולהפקדה 1,000 שקל. ניתן להגדיל, להקטין, להקפיא או לבטל את ההפקדות בכל עת. "דן חסכן למצוה" – תוכנית חיסכון לתקופה של 3 עד 13 שנים, בתנאי הפקדה ונזילות זהים ל"דן חסכן שלי". "חיסכון מצוה כפולה" – תוכנית חיסכון בהפקדה חד פעמית לתקופה של 13 שנה בריבית שקלית קבועה, המבטיחה 100 אחוזים מענק על קרן ההשקעה. "דן חסכן לדירה" – תוכנית חיסכון בהוראת קבע בריבית עולה, שתושק בקרוב. תקופת החיסכון היא 5 עד 15 שנים, והנזילות: מתום 5 שנים וכל שנה. הריבית: צמודה למדד, קבועה ועולה ככל שמתמידים בחיסכון. החוסך יהיה זכאי למשכנתא בריבית מועדפת עד גובה החיסכון, ותוכניות נוספות.

ההשקה המחודשת של תוכנית "דן חסכן" תכלול גם את המהלכים הבאים: קופת החיסכון של "דן חסכן": הבנק יצר מאות אלפי קופות חיסכון לילדים באותו מפעל שיצר את הקופות המקוריות. הקופות יחולקו בסניפי הבנק ובקניונים (לא רק ללקוחות הבנק), ויצורפו אליהן חוברת טיפים לילדים על חיסכון לילדים ומדבקות; הצעות להורים: ההורים יקבלו עלון הסברים והצעה של מגוון תוכניות חיסכון, ועוד מהלכים.

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן מסר כי: "תוכנית 'דן חסכן' היא מסגרת מודרנית ועדכנית, לחינוך הצעיר לעצמאות כלכלית ולהשגת החירות הפיננסית. הסיוע ללקוח בהקנית ידע, כלים פיננסיים ועידוד החיסכון בישראל, הפך להיות יעד ואתגר בבנק הפועלים. לשם כך פיתחנו שורה ארוכה של כלים יחודיים, שמטרתם סיוע מתמשך בהתנהלות הפיננסית של לקוחותינו, וביניהם שירות לניהול תקציב המשפחה, סדנאות בלעדיות לתכנון נבון של תקציב אישי ותקציב המשפחה, ועוד. כחלק ממאמצינו לקדם הקנית כלים פיננסיים ללקוחותינו ומשפחותיהם, אנו מציגים היום כלי פעולה יחודי נוסף – תוכנית 'דן חסכן' – שמטרתה הטמעת ערכי האחריות הפיננסית בקרב ילדים ובני נוער. התוכנית נועדה ליצור אצל הדור הצעיר הרגלי חיסכון והשקעה, ההכרחיים ליצירת החירות הפיננסית. כבנק מוביל, אנו משוכנעים כי ביצוע מהלך עמוק ומתמשך על ידי בנק הפועלים, יכול להוביל לשינוי אמיתי בהתנהלות הפיננסית של כל הציבור בישראל."

הממונה על החטיבה לניהול נכסי לקוחות בבנק הפועלים חנה פרי זן אמרה כי: "תוכניות החיסכון הניבו תשואה ממוצעת נאה לאורך השנים (כ-6.1 אחוזים לשנה בממוצע ב-10 השנים האחרונות), בהשוואה למגוון אפיקי השקעה. לכן, מהלך מתמשך של עידוד תרבות בחיסכון לטווח ארוך, יכול להניב תוצאות חיוביות ולאפשר לכל הלקוחות להשתמש באופן אחראי וחכם בחסכונותיהם – לעתיד הילדים (לימודים, בר מצוה, חתונה), להגשמת מטרות בחיים (החלפת רכב, שדרוג דירה) ולהבטחת פרישה. הפקדה חודשית של 300 שקל לאורך 10 שנים בריבית של 3 אחוזים לשנה, תניב בסוף התקופה חיסכון של כ-42 אלף שקל."

הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים לילך אשר טופילסקי אמרה: "הרגלים מילדות הם הרגלים לחיים. 'דן חסכן' של 2009 הוא נכדו של 'דן חסכן' המפורסם של שנות ה-50', שהמבוגרים בינינו זוכרים בגעגועים. התוכנית החדשה שמציג בנק הפועלים רחבה יותר ואינה מתבססת על איסוף 'פרוטה לפרוטה' שאפיין את 'דן חסכן' של אז. היא תוכנית לחינוך האוכלוסיה הצעירה להשגת חירות ואחריות פיננסית, ומתן כלים, להם ולהוריהם, להתנהל בצורה נכונה יותר ומתוכננת יותר. תקוותי כח 'דן חסכן' של המאה ה-21 ירכוש לו את האהדה והאהבה שאפיינו את סבו, אך ישכיל להקנות לדור של צעירים את הערכים וההרגלים של החיסכון."

לדבריה, התכנון לקדם את ערכי התכנון הפיננסי יכלול גם שורה של מהלכים במערכת החינוך, בין היתר מפגשים שיקיימו עובדי הבנק במסגרות לא פורמליות עם תלמידי בתי ספר בנושאי מושגי יסוד בבנקאות ועידוד החיסכון, והשתלבות במערכי החינוך לניהול כספים וכלכלה נבונה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...