Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

זינוק של 30% בבקשות לפתיחת עסקים בירושלים מאז הוקם האגף החדש לטיפול בעסקים

זינוק של 30% בבקשות לפתיחת עסקים בירושלים מאז הוקם האגף החדש לטיפול בעסקים

עיריית ירושלים חושפת נתונים חדשים: בעקבות הקמת האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים חל  שיפור ניכר  בלוחות זמנים בטיפול וקיצור תהליכים לקבלת רישיון עסק מקבלת אישור לבקשה ועד הנפקת הרישיון.

מהנתונים הקיימים בעירייה עולה כי חל גידול של כ-26.5% בבקשות לרישיון עסק בשנת 2009, לעומת שנת 2008. במהלך שנת 2009 נפתחו בקשות לרישיון עסק ל – 973 עסקים לעומת 769 בשנת 2008.. בשנת 2009 זמן הטיפול בבקשה לרישיון עסק ארך 96 יום לעומת 145 יום בשנת 2008, מהווה שיפור בשיעור הקרוב לכ-35%.  

עם הקמת האגף הוחל בהפעלת מודל ONE STOP SHOP   המרכז את השירות הניתן לעסקים בנקודה אחת ומייתר את הצורך להתרוצץ בין מחלקות שונות בעירייה, דבר המקצר את הליכי הרישוי תוך יצירת שיתוף פעולה בין גורמי העירייה במטרה להקל על ההליך ולשפר את השירות. האגף לקידום עסקים הוקם במטרה לסייע לבעלי העסקים להתמודד עם הבירוקרטיה העירונית  ולהפוך את השירות הניתן להם לאיכותי, יעיל ומהיר יותר. 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אשר יזם את הקמת האגף אמר כי "העיר ירושלים פורשת שטיח אדום לבעלי עסקים תוך ייעול וקיצור השירות בפחות ימים ובפחות בירוקרטיה. הגידול הניכר בהגשות בקשות לרישיון עסק בשנת 2009 בירושלים מוכיח כי גם העולם העסקי חש בשינויים החיוביים שחלים בעיר ומאמין בירושלים. בכוונתו להמשיך במגמה, לקצר עוד יותר את זמן הנפקת הרישיון ולמשוך עסקים נוספים לירושלים".

בעקבות ההצלחה, ירחיב בקרוב האגף את פעולתו וייבנה מרכז שירות עירוני לעסקים, שלוחה אשר תיתן שירות, ליווי והכוונה לעסקים בנושאי: ארנונה; מידע תכנוני; שילוט; רישוי עסקים; שימוש חורג; סגירות חורף; היתרי בנייה (תוספות בנייה ושינויים פנימיים).  עוד בתכנית הרחבת האגף, הקמת יחידת פיתוח עסקי שתרכז את הפורומים הכלכליים ותבצע עבודת שטח לאיתור יזמים פוטנציאליים, חברות וגופים גדולים במטרה להעתיק את פעילותם העסקית לעיר,  ומתן פתרונות לגופים/ חברות / ארגונים למניעת זליגה מהעיר. בנוסף, האגף פורש את זרועותיו בשטח ע"י הקמת מנהלות עסקים ברחבי העיר. תפקיד המנהלות עסקים הוא להנגיש ולייעל את עבודת האגף אל מול בעלי העסקים בשטח.

 מנהלת האגף לקידום עסקים, רויטל מרזין, אמרה כי חזון  העירייה לראות יותר עסקים מצליחים – יותר יזמים מרוצים. העסקים מהווים מפתח לקדמה ולפיתוח כלכלי של העיר. "אנו מברכים כל יזם  הבוחר לפתוח עסק בעיר ירושלים – שיראה בנו כתובת להסתייע  וייפנה אלינו עוד בשלב של בדיקת ההיתכנות הכלכלית להקמת העסק ויקבל את כל המידע המקדמי וההסברים הנדרשים להקמת עסק".

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...