Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

זקוקים לעורך דין לתאונות דרכים?

זקוקים לעורך דין לתאונות דרכים?
מקור freepik

תאונות דרכים מהוות חלק בלתי נפרד מחיינו וכל אחד ואחת מאיתנו עלול למצוא את עצמו מעורב  בהן. ברגע שמתרחשת תאונת דרכים ישנן מספר ישויות שנכנסות לתמונה מלבד הנהג, והכוונה היא למשטרה, חברות הביטוח ומערכת המשפט. מול כל אחת מישויות אלו חשוב מאוד להסתייע באיש מקצוע מתאים, ובמילים אחרות – עורך דין לתאונות דרכים. מדוע זה כל כך חשוב? כיצד באפשרותו לעזור לכם? ומהם דגשי הבחירה בו? מייד תבינו.

זקוקים לעורך דין לתאונות דרכים?
מקור freepik

במה מתעסק עורך דין לתאונות דרכים?

ככל שמדובר בתאונות דרכים עם תוצאות קשות יותר (פצועים, הרוגים, נזק רב לרכוש וכו\') הרי שיותר ישויות יהיו מעורבות בהן. בהתאם לזאת גם הצורך בהתקשרות עם עורך דין יעלה, דבר שמתבטא במספר מישורים:

  • ביטול או מזעור העונש במקרה של עבירה חמורה – נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, עקיפות מסוכנות, אי ציות לתמרור מפגש מסילת ברזל ועוד. כל אחת מעבירות אלו מהווה עילה לשלילה מנהלית ובהמשך, בחלקן, אף לתביעה משפטית ופסילת רישיון ממושכת. התרחשותה של תאונה כשברקע עבירות אלו מחמירה את ההשלכות, ורק עורך דין מנוסה ידע כיצד לבטלן או למזערן עד למינימום האפשרי.
  • עזרה בקבלת פיצויים – חלון הזמן לדרישת תביעת פיצויים לאחר תאונת דרכים עומד על 7 שנים, שזוהי תקופת ההתיישנות על פי החוק. במידה ונפגעתם, עורך דין לתאונות דרכים מנוסה ידאג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם, תוך איסוף והצגת המסמכים בצורה הטובה ביותר לצרכי הגשת התביעה וההתנהלות המשפטית שעשויה לנבוע בעקבותיה.
  • וועדות רפואיות – חלק מתאונות הדרכים טומנות בחובן התייצבות בפני ועדה רפואית. כדאי מאוד שלא להתייצב לוועדה רפואית (של ביטוח לאומי, חברת ביטוח פרטית) שלא לאחר ייעוץ משפטי מלא. עורך דין איכותי ובעל ניסיון ידע להנחות אתכם לגבי מה שצריך להגיד בוועדה וממה כדי להימנע.
  • תאונות עבודה – לעיתים מדובר בנהיגה שהיא חלק מהמסלול הרגיל של הגעת עובד לעבודתו, ולעיתים מדובר בתאונה שקרתה במסגרת העבודה עצמה. גם במקרה הזה עורך דין תאונות דרכים יכול לטפל, וזאת בהתנהלות אל מול הישויות המתאימות (ההנהלה, ביטוח לאומי וכו\') בצורה הטובה ביותר באשר לכל מקרה ספציפי.

דגשים בבחירת עורך הדין

תאונת דרכים היא מצב קשה, מצער ואף טראגי. אך חשוב להבין שגם אם גרמתם לנזק חמור בגוף, בנפש  או ברכוש, עדיין ישנו סיכוי להקל על העונש. הכל תלוי כמובן במקצועיותו וניסיונו של עורך הדין שלכם. עורך דין לתאונות דרכים מקצועי ומנוסה ידע לבסס על סמך הראיות בשטח והרקע שלכם כנהגים, כתב הגנה מפורט שיכול להביא להקלה משמעותית בעונש ואף לזיכוי. על מנת לשפר את סיכוייכם רצוי כי תתקשרו עם עורך דין שהינו בעל ניסיון ומומחיות בעבירה הספציפית שביצעתם. (פגע וברח, נהיגה תחת השפעת סמים וכו')  עורך דין איכותי שכזה אף יהיה מנוסה דיו על מנת להשיג עבורכם את מקסימום הפיצויים מחברות הביטוח במקרה שנפגעתם. אל תהססו, ופנו לעורך דין מקצועי בהקדם.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...