Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חברי עמותת איילים מתנדבים בדרום

חברי עמותת איילים מתנדבים בדרום
קרדיט: Pixabay

עמותת איילים הינה עמותה מאוד מוכרת ומוערכת. עמותה שקמה עוד בשנת 2002, באמצעות חזונם של שני יוצאי צבא בעלי ערכים ציוניים ותשוקה גדולה להפריח את השממה. מהר מאוד הרשויות זיהו את יתרונה של התוכנית ותמכו בה, כך שכיום העמותה מחזיקה בשורה ארוכה של הישגים ואף ב22 כפרי סטודנטים, כאשר לכל אורך הדרך היא משלבת בין סטודנטים לקהילה המקומית, בין האדם לבין החברה והאדמה.

 

קרדיט: Pixabay

 

סיוע כפול

בזכות קיומה של העמותה, דימונה, באר שבע, ירוחם, אשלים ועוד מגוון מיקומים בדרום, זוכים כיום להחזיק בכפרי סטודנטים משגשגים ושוקקי חיים. אי לכך מצד אחד העמותה מסייעת לאנשים להגשים את עצמם ומצד שני העמותה מסייעת לאזור הדרום לממש את הפוטנציאל שגלום בו – להזרים אליו משפחות חדשות ולהפרות אינספור עסקים. כמו כן, העמותה הקימה כפרי סטודנטים בדרום, מה שמאפשר לסטודנטים לחסוך בהוצאות ולהפריח את השממה. מכאן שאם נעצור לשאול איך מתנדבי איילים משנים את אשקלון? ולו כדוגמה ליכולותיה באזור, נמצא שבין היתר היא שיפצה בעיר דיור ציבורי – חברי העמותה סיידו חדרי מדרגות, שיפצו חזיתות, טיפחו גינות קהילתיות ועוד.

 

שיפוץ של 320 יחידות דיור

כדוגמה נוספת לעשייה חברתית בדרום, נציין את פרויקט השיקום שנערך בשכונת מגדל העמק ובעיר שדרות. פעולה זו שילבה בין העמותה, לבין חברת עמיגור ומשרד השיכון והבינוי. מהלך זה הוביל לשיפוץ של 320 יחידות דיור, כאשר 60% מהן משויכות לניצולי שואה. העבודה כללה צביעה של חדרי מדרגות, עבודות חשמל, הצבת ספסלים ופרגולות, החלפת תיבות דואר ועוד. מכאן שהעמותה הניעה את הפרויקט, סיפקה ידיים עובדות ובעיקר השאירה דיירים מרוגשים, נראות מרשימה ותחושה של שותפות מאחדת ומוערכת.

 

בשוטף ופרויקטים מיוחדים

אם נבחן דוגמאות נוספות של עשייה בדרום, נמצא שחברי עמותת איילים יצרו מהפיכת תרבות בעיר לוד (ולו באמצעות טיפוח הפאב הראשון והקמת חצר התרבות "הלודמילה"), שיפצו מבנים במנחמיה, הסבו מבנה ישן לתיאטרון פעיל בעיר לוד, מקיימים פסטיבל שנתי בישוב אשלים, תמכו בבניית גן ילדים מעורב בלוד, שיקמו מגוון שכונות בשדרות ועוד, כאשר בין היתר חברי העמותה תורמים בשוטף כאלפי שעות עבור עבודה עם ילדים ועשייה חברתית.

 

ממשיכים לצעוד קדימה

לאור הדברים, אותם שני חבר'ה שהחליטו לעשות מעשה לפני יותר מעשור ולהקים את עמותת איילים, בהחלט יכולים להיות גאים לאור ההצלחה הגדולה. העובדה שקמו כ17 גרעיני התיישבות ואינספור בוגרים של העמותה החליטו להקים את ביתם באזור, (היכן שהעמותה ליוותה אותם בשנותם הסטודנטיאליות, חיברה למקום ולימדה אותם מהי כוחה של עשייה), אכן מלמדת על ההצלחה הגדולה, הצלחה שממשיכה לצעוד קדימה, לחבר בין התושבים הוותיקים לחדשים ובעיקר מניעה להמשיך לחפש כיצד ניתן לקחת את הפריפריה למחוזות נוספים של שגשוג והצלחה.

 

תרומה היקפית

חברי עמותת איילים ללא ספק שינו בעשור האחרון את פני האזור. תרמו לפריחתו, תרמו למעמדו, הניעו אותו ליעדים חדשים ובעיקר חיברו בין מגוון שכבות באוכלוסייה, וזהו פרמטר מהותי. מכאן שכיום הרבה יותר סטודנטים מבקשים לחסוך בהוצאות ואף ללמוד בדרום, הרבה יותר בוגרים מקימים באזור את ביתם, הרבה יותר עסקים קמים בדרום והרבה יותר אנשים מרוצים מאיכות החיים, כאשר העשייה מורגשת בכול המישורים – בתרבות, בחינוך ואפילו במישור הכלכלי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...