Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חברת ההייטק אופטונול מנוה אילן נמכרה לחברה אמריקנית בכ- 200 מיליון דולאר

חברת ההייטק אופטונול מנוה אילן נמכרה לחברה אמריקנית בכ- 200 מיליון דולאר

חברת אלקון  האמריקנית הודיעה על רכישת חברת ההייטק הישראלית ת אופטונול, בע"מ (Optonol, Ltd.), חברה למכשירים רפואיים, שיושבת בנוה אילן סמוך לירושלים. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של שתלים ניתוחיים זעירים חדשניים, המשמשים להקטנת לחץ תוך-עיני (IOP) במטופלים עם גלאוקומה.

באמצעות רכישה זו אלקון תרכוש את ה- Ex-PRESSTM Mini Glaucoma Shunt של אלקון. הסכם זה ישלים את קו המוצרים הרפואיים של אלקון להקטנת לחץ תוך-עיני במטופלים עם גלאוקומה ויתר-לחץ של העין  ויהווה תוספת להזדמנויות הצמיחה של החברה.

"העיסקה הזו מדגימה את מחויבותה החזקה של אלקון לספק לרופאים אפשרויות לטיפול מקיף במטופלים עם גלאוקומה, הגורם השני לעיוורון בעולם", ציין רוברט וארנר (Warner), סגן הנשיא של המוצרים הרפואיים של אלקון. "הפרוצדורה הכירורגית הזו מספקת תוספת של יתרונות לכירורג ולמטופל, בהשוואה לכריתת הרקמה הטרבקולארית (trabeculectomy), שנחשבת כיום לטיפול הסטנדרטי בטיפול כירורגי בגלאוקומה.   

"רכישת אופטונול היא חלק מהאסטרטגיה שלנו לחיזוק צמיחה אורגאנית עם השקעות מכוונות בתחומים רפואיים בעלי פוטנציאל לתרום הן בעתיד הקרוב והן ברחוק," אומר קווין בלר (Kevin Buehler), הנשיא והמנכ"ל של אלקון. "מכיוון שהמוצר כבר אושר בארה"ב ובשווקים עיקריים אחרים, הוא יתחיל לתרום מבחינה מסחרית ב-2010". סגירת הרכישה מותנה בתנאי הסגירה המקובלים ובקבלת האישורים החוקיים הנדרשים, וצפוייה להתרחש בסוף הרביע הראשון של 2010. 

מחלת הגלאוקומה היא מחלת עיניים הגורמת לאיבוד ראייה על ידי גרימת נזק לחלק העין הנקרא עצב-הראייה. כשהגלאוקומה גורמת נזק לעצב-הראייה, איבוד זעיר של ראייה מתחיל בראייה הפריפריאלית ועלול להתפתח לאיבוד הראייה המרכזית ולעיוורון. אין לגלאוקומה סימנים או סימפטומים, והסובלים ממנה אינם שמים בדרך כלל לב למחלה עד שמתרחש איבוד ניכר של הראייה. ארגון הבריאות העולמי (The World Health Organization – WHO), מעריך את מספר האנשים שהתעוורו כתוצאה מגלאוקומה רחבת זווית ב- 4.5 מליון, כלומר יותר משנים עשר אחוזים מכלל מקרי העיוורון בעולם.  

אופטונול בע"מ, היא חברה פרטית הממוקמת בנווה אילן בישראל, המייצרת ומשווקת את ה-Ex-PRESSTM Mini Glaucoma Shunt. מכשיר זה מפחית את הלחץ התוך-עיני (IOP) על ידי הטייתו של נוזל העין מהלשכה הפנימית (anterior chamber) אל חלל הקרום הרירי (subconjunctival) של העין. האפקטיביות של הפרוצדורה בהפחתת הלחץ התוך-עיני דומה לזו של כריתת הרקמה הטרבקולארית (trabeculectomy), אולם היא ניתנת יותר לחיזוי, יותר יעילה, ומשוייכת פחות לסיבוכים שלאחר הניתוח. אודות אלקון אלקון היא החברה המובילה בעולם בתחום הטיפול בעיניים, עם מכירות של 6.3 מיליארד דולר ב-2008. אלקון, המסורה לתעשייה הקשורה לעיניים מזה 65 שנים, חוקרת, מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד ומכשור תרופתי וכירורגי, תמיסות לעדשות מגע, ומוצרים נוספים לטיפול בראייה, לטיפול במחלות, ליקויים ומצבים אחרים של העיניים. אלקון פועלת ב-75 מדינות ומוכרת מוצרים ב-180 שווקים.

,

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...