Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חמי רודנר ורונה קינן יובילו את מופע הסיום של תלמידי מזמור

חמי רודנר ורונה קינן יובילו את מופע הסיום של תלמידי מזמור

ערב מופע הסיום יפתח במופע נשים "כחכות רחל" של תלמידות "מזמור" בהנחיית היוצרת והזמרת רונה קינן, העוסק בקשר בין רחל אמנו, רחל אשת רבי עקיבא ורחל המשוררת. לאחר מכן, יתקיים מופע פתוח לקהל הרחב בשם "מבול עכשיו" על ידי בוגרי בית הספר המציג את סיפור המבול , נח והתיבה במלוא הרלוונטיות ובגובה האוזניים. בסוף הערב יחולקו דיפלומות לבוגרי "מזמור".

מופעי הקונספט מהווים ציון דרך בתרבות המוזיקה הדתית  של לקיחת נושא מהמקורות והפיכתו באמצעים ויזואליים ומוזיקליים לאמירה תרבותית עכשווית. למופע גויסו משתתפי קורס הכתיבה היוצרת של הרב מרדכי ורדי ב'מזמור'. המופעים הם תוצר של עבודה מעמיקה של שנה תחת נושא אחד. זוהי יוזמה ראשונה וייחודית בבית הספר הגבוה למוזיקה הדתי היחיד בארץ.

במופע ישולבו על מסך ענק יצירות וידאו-ארט של תלמידי "פרדס" בית הספר לאמנות גבעת ושינגטון, שנוצרו בהשראת השירים שחיברו תלמידי מזמור. זהו שיתוף פעולה אמנותי ייחודי בין תחומי אמנויות שונים, המקיימים ביניהם דיאלוג של השראה ופרשנות, במופע אור-קולי המחבר מוזיקה ותמונה, טקסט ווידאו.

· מופע הנשים "כחכות רחל" יפתח את האירוע בשעה 18:30

· מופע "מבול עכשיו" יתקיים בשעה 20:15 לקהל הרחב. הכניסה חופשית.

המופעים יתקיימו בהיכל התרבות גבעת וושינגטון.

חמי רודנר: "מופע הקונספט של מזמור נולד כרעיון של רונה (קינן). אני זוכר את הרגע במשרד  הישן, שנכנסתי במקרה ושמעתי את רונה מעלה בפני מנהלי בית הספר איציק (וייס) ודניאל (זמיר) את הרעיון שבזכותם הרעיון הפך לקורס והצטרפתי כמורה של הבנים. הרעיון היה לבחור סיפור מקראי ולהפוך אותו לשירים ומופע קונספטואלי. התלמידים המציאו את "מבול עכשיו" – הכאן והעכשיו בהשראת הסיפור המקראי הידוע, תוך יצירת שירים סביב הקונספט הנבחר. השירים הם אישיים אך גם יש בהם ביקורת פוליטית חברתית כמעט חנוך לוינית. אני מאד מתרגש ואפילו  מצאתי את עצמי כותב שיר למופע".

רונה קינן: "המופע "כחכות רחל" הוא פרי עבודה של שנה, בה התבקשו התלמידות לבחור נושא המדבר אל ליבן ולעבוד סביבו כאנסמבל, בו כל אחת תורמת את חלקה. לאר עבודת תחקיר מעמיקה על כל אחת מן הדמויות, כתיבת טקסטים, הלחנתם וסינונם נולד המופע הייחודי. התוצאה היא עבודה נמעמיקה, אמיצה ושובת לב של תלמידות מן המגזר הדתי, המיועדת לנשים בלבד,

"כחכות רחל" 
מופע קונספטואלי של תלמידות "מזמור" בהנחיית רונה קינן

תלמידות שנה ג' במזמור- בית הספר הגבוה למוזיקה גבעת ושינגטון,  במופע העוסק בקשר בין רחל אמנו, רחל אשת רבי עקיבא ורחל המשוררת. המופע מורכב מלחנים וטקסטים מקוריים של התלמידות, שנכתבו בהשראת טקסטים מן המקורות, מדרשים, טקסטים היסטוריים ודימויים ויזואליים הקשורים בחייהן של כל אחת מן הדמויות המכוננות הללו. זוהי עבודה שבוחנת את משמעות המילה "לחכות" וחוקרת עד כמה מושג הציפייה הוא דומיננטי בחייה של אשה, בין אם חיה לפני שלושת אלפים חמש מאות שנה, לפני שמונים שנה, או בימינו אנו.

"מבול עכשיו" 
מופע קונספטואלי של תלמידי "מזמור" בהנחיית חמי רודנר

תלמידי שנה ג' במזמור- בית הספר הגבוה למוזיקה גבעת ושינגטון, במופע קונספט העוסק בסיפור המבול, נח והתיבה והרלוונטיות לימינו. המבול בשירים מורגש ומטריד. כהוויה שנמצאת שם כל הזמן ברקע , כאופציה או כמעין "טפטוף של מבול". בין  היתר עוסק המופע בהשחתה המוסרית-חברתית שהייתה קודם המבול, אי לקיחת האחריות על המרחב של נוח ובניו, המבול כסמל לשטף הבלתי פוסק של החיים בימינו, ומבול הפנים ,המידע, ואסונות הטבע שמתרגשים על העולם, וכן המלחמות ושינויים תרבותיים שמתרחשים מול עינינו. אלו  רק חלק מנושאי השירים במופע הבנים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
"אשרי האיש" תערוכת תמונות קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022)
תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. לא שימושן הפופולארי ככיסויי...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...