Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

"צופן טדי": תעלומה מסתורית מחכה למבקרים במוזיאון ישראל, ירושלים, בימי החנוכה

"צופן טדי": תעלומה מסתורית מחכה למבקרים במוזיאון ישראל, ירושלים, בימי החנוכה
צילום: אורי שיפרין-ענבי

שפע של פעילויות אמנות ותרבות לכל המשפחה מחכים למבקרים במוזיאון ישראל בחג החנוכה, והכול בהתאם לכללי משרד הבריאות: ערכה ובה מכתב מטדי קולק תספק רמזים שיובילו לפתרון צופן מסתורי באמצעות משימות חיפוש ופעילויות יצירה * "1001 דמויות",  תערוכה חדשה באגף הנוער והחינוך לאמנות, חוגגת את הקסם שבמעשה היצירה * "בובותיים" – איורים מקוריים של נחום גוטמן, אוסף בובות וספרים נדירים בספריית האיור * ביקור באוסף החנוכיות הגדול בעולם באגף לתרבות ואמנות יהודית

במהלך חג החנוכה מוזיאון ישראל בירושלים יהיה פתוח בימים א'-ה' בין השעות 10:00-17:00 וביום שבת 10:00-17:00

 

הכניסה לילדים חינם בכל ימי החנוכה! (13.12-17.12)

כתובת המוזיאון:  שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים

 

עלות כניסה במהלך ימי חנוכה:

בוגר 54 ₪

סטודנט 39 ₪

אזרח ותיק 27 ₪

ילד חינם

חיילים חינם

במהלך החג יוצגו בין כל התערוכות גם שתי תערוכות לכל המשפחה:

תערוכת בּובּוֹתיים- תערוכה שהיא איור לשיר- איורים מקוריים של נחום גוטמן, אוסף בובות וספרים נדירים בתערוכה חדשה בספריית האיור של מוזיאון ישראל.

תערוכה בהשראת השיר ״שתי בנות״ מאת ח״נ ביאליק – שמוצגת במוזיאון ישראל בין התאריכים: 01 דצמ' 2020 – 30 יוני 2021

תערוכת 1001 דמויות: מסדנתו של יעקב קאופמן שתיפתח באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים ב-13.12.20

"בובותיים": תערוכה שהיא איור לשיר

איורים מקוריים של נחום גוטמן, אוסף בובות וספרים נדירים בתערוכה חדשה בספריית האיור של מוזיאון ישראל

בּובּוֹתיים

תערוכה בהשראת השיר ״שתי בנות״ מאת ח״נ ביאליק

01 דצמ' 2020 – 30 יוני 2021

אוצרת: אורנה גרנות

מעצב: עוז בירי

ספריית אגף הנוער

מאז נכתב לפני יותר ממאה שנה, הצליח שיר הילדים שחיבר המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק לחזור ולענות תשובה מפתיעה על שאלה שמעסיקה כמעט כל ילד וילדה: את מי אוהבים יותר?… תערוכה חדשה, שנפתחה בספריית האיור באגף הנוער והחינוך לאמנות של מוזיאון ישראל, מנסה להעניק לצילי וגילי פרשנות עכשווית ותלת־ממדית באמצעות איורי מקור של נחום גוטמן, ספרים נדירים ובובות ישנות וחדשות.

השיטוט בספרייה מאפשר לחפש ולמצוא כל מיני זוגות; צמד בובות ענק ובובות זעירות, בובות עשויות פלסטיק, מתכת או עץ, צמדים מצוירים באיורי ספרים, וגם זוגות של צלמיות ששימשו בפולחן דתי. בתערוכה יוצגו אחד-עשר איורים מקוריים מאת נחום גוטמן בהשאלת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, בובותיים ענקיות שיצרה המעצבת נעמה בן משה וכן צמדים של כ-50 בובות מאוסף אגף הנוער ומאוסף פרטי של האספנית ליאורה פוגלמן.

אורנה גרנות, אוצרת התערוכה: "התערוכה היא מעין איור לשיר 'צילי וגילי', שיר שהוטמע בתרבות הישראלית וגם הפך למטבע לשון. מגוון ה"בובותיים" שמוצגות בתערוכה מעלות שאלות על השוואה, על התבוננות ועל החיבור שהופך צמד לזוג".

צילום: אלי פוזנר
צילום: אלי פוזנר

 

נעים להכיר: 1001 דמויות מחכות לכם בתערוכה חדשה באגף הנוער והחינוך לאמנות במוזיאון ישראל

מה הופך חומר לדמות ומתי צורה נהפכת לאנושית? איך מנצלים צורה קיימת ומהו השינוי הקטן והמכריע שעושה ממנה דמות? תערוכה חדשה לכל המשפחה מציעה הצצה לקסם שבמעשה האמנות

1001 דמויות: מסדנתו של יעקב קאופמן

אוצרת: דניאלה שלו

המעצב: ניל ננר

תאריך פתיחה: 13.12.20

 

כשיעקב קאופמן רואה חוט ברזל, אטב כביסה או סתם נייר לבן, וכשנקרות בדרכו פיסות עץ שהושלכו מנגרייה או יריעות מתכת שנותרו מאחור, הדמיון שלו מתחיל לפעול במהירות. בכל חומר ובכל שארית הוא רואה דמות אדם קטנה של גבר, אישה או ילד. קאופמן – אמן ומעצב תעשייתי – לוקח לידיו את פיסות העץ או הקרטון, קודח עין, חותך פה, מכופף יד, משחיל חרוז, והוֹפּ – יוצר דמות.

בתערוכה  חדשה שתיפתח ב-13.12.20 באגף הנוער והחינוך לאמנות של מוזיאון ישראל יוצגו יותר מאלף דמויות שנוצרו בידיו המיומנות של קאופמן בעזרת חומרים יומיומיים פשוטים: חומרי גלם בסיסיים או תעשייתיים, כגון  עץ, קרטון ומתכת, כדורים, טבעות ולולאות שהוא חותך, משייף, מחבר, מחורר, מכופף, מלפף, חורץ, קושר ומשחיל, ולעיתים גם משתמש במנגנוניהם הקיימים (למשל של אטב, מנעול או ציר של דלת), יחד עם מיני חרוזים, חוטים וגומיות כדי  להוסיף צבע וקישוט.

קאופמן עורך באמצעות החומרים האלה דו-שיח עם ההיסטוריה של העולם הקדום ועם תרבויות העולם – צלמיות פרהיסטוריות, פסלוני פולחן, מסכות שבטיות – ושואב מהן השראה. האדם הקדמון לקח חלוק נחל, חרץ בו שני חריצים ובאותו רגע הפריד אותו ממשפחת האבנים והפך אותו לדמות עגלגלה שזוג עיניים בקודקודה. כך גם ה"פיגורינות" הייחודיות של קאופמן  שנוצרות כמעט יש מאין, כבמעשה פלא. רובן מינימליסטיות ומיעוטן מופשטות אבל כולן בעלות אופי והבעה, ולרוב הן גם מעלות חיוך. קאופמן החל ליצור אותן בתחילת שנות האלפיים, ועושה זאת עד עצם היום הזה. לאורך השנים העסיקו אותו שאלות שאת רובן ככולן הוא מגדיר במילה אחת: "התהוות" – כלומר, מהי הפעולה הקטנה ביותר שיש לעשות בחומר כדי שיראו בו גוף או פרצוף וכדי שיגדירו את התוצאה דמות אנושית? איך מנצלים צורה קיימת ומתי עורכים בה שינויים? מה חשוב יותר – הפנים או הגוף? מתי לבודד דמות ומתי ליצור לה משפחה, שבט או קהילה?

אוצרת התערוכה דניאלה שלו: "התערוכה נותנת הזדמנות לא רק להכיר מקרוב את עולם הדמויות המגוון שברא יעקב קאופמן אלא לעקוב אחרי תהליך היצירה ולהיחשף לקסם שבמעשה האמנות, ואולי גם – לתרגל את העיניים לראות את הפוטנציאל הטמון בדברים הפשוטים".

קרדיט: אורי שיפרין-ענבי
קרדיט: אורי שיפרין-ענבי

 

"צופן טדי": תעלומה מסתורית מחכה למבקרים במוזיאון ישראל, ירושלים, בימי החנוכה

שפע של פעילויות אמנות ותרבות לכל המשפחה מחכים למבקרים במוזיאון ישראל בחג החנוכה, והכול בהתאם לכללי משרד הבריאות: ערכה ובה מכתב מטדי קולק תספק רמזים שיובילו לפתרון צופן מסתורי באמצעות משימות חיפוש ופעילויות יצירה * "1001 דמויות",  תערוכה חדשה באגף הנוער והחינוך לאמנות, חוגגת את הקסם שבמעשה היצירה * "בובותיים" – איורים מקוריים של נחום גוטמן, אוסף בובות וספרים נדירים בספריית האיור * ביקור באוסף החנוכיות הגדול בעולם באגף לתרבות ואמנות יהודית

בחג החנוכה הקרוב יפתח מוזיאון ישראל את שעריו לכל המשפחה עם מגוון תערוכות חדשות ועם ערכת הרפתקה לכל המשפחה:

צופן טדי

המבקרים שירכשו את ערכת המשחק ימצאו בה מכתב מטדי קולק, שהיה ראש העיר ירושלים וממייסדי מוזיאון ישראל. במכתב טדי מביע דאגה רבה לגורל המוזיאון ומבקש עזרה: הוא עומד לגזור את הסרט ולפתוח את המוזיאון הגדול בישראל, אבל רגע לפני הוא מגלה כי חסר לו דבר מה חשוב ביותר, ובלעדיו לא יוכל להשלים את טקס הפתיחה! הערכה מסייעת בפתרון התעלומה: באמצעות משימות חיפוש, פעילויות יצירה ורמזים המפוזרים ברחבי האולמות, בפינות בגן האמנות ובהיכל הספר, יוכלו המבקרים לעזור לטדי לפענח את הצופן ולזכות בפרס!

תערוכות חדשות

מגוון התערוכות לכל המשפחה תהיינה פתוחות לקהל הרחב לאורך כל ימי החג, בהן: 1001 דמויות: מסדנתו של יעקב קאופמן המציגה יותר מאלף דמויות שהמעצב הנודע יצר מחומרי יומיום, כגון עץ, קרטון ומתכת, כדורים, טבעות ועוד; בובותיים בהשראת השיר "צילי וגילי" מאת ח"נ ביאליק; אימוגליפים, על הקשר בין האימוג'י לכתב החרטומים, וכמובן – אוסף מנורות החנוכה הגדול בעולם, באגף לתרבות ואמנות יהודית ובתערוכות הקבועות והמתחלפות של המוזיאון.

 

שעות פתיחה בחנוכה:

ימים א, ב, ד, ה, שבת 17:00-10:00 | ג 17:00-9:00

54 ש"ח למבוגר; בחנוכה הכניסה לילדים חינם

מחיר ערכה לקפסולה 80 ש"ח | 72 ש"ח למנויים. הערכה נרכשת בנפרד מרכישת כרטיסי הכניסה

קרדיט: באדיבות מוזיאון ישראל
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
"אשרי האיש" תערוכת תמונות קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022)
תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. לא שימושן הפופולארי ככיסויי...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...