Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חניכי יהודה הצעיר הגיעו לארץ להתנדב בקהילות

חניכי יהודה הצעיר הגיעו לארץ להתנדב בקהילות

החניכים פגשו את ננסי פלצ'וק, הנשיאה העולמית של נשות הדסה וניר ברקת, ראש עיריית ירושלים

לרגל שנת ה-100 לתנועת הנוער יהודה הצעיר, הקורס השנתי בחסות נשות הדסה, מרחיב את פעילותו לשלושה מוקדים ברחבי הארץ: ירושלים, בת ים וערד. בעיר הבירה יתגוררו המשתתפים בלב שכונת בקעה ובכך יחוו מקרוב את החיים בעיר הבירה.

למרות המשבר הכלכלי העולמי, יותר מ-300 חניכים, צעירים יהודים בני 18-19, מארה"ב, קנדה, בריטניה ומדינות נוספות, הגיעו בימים אלה לישראל להשתתף בקורס השנתי של יהודה הצעיר, תנועת הנוער של ארגון נשות הדסה. הקורס שיימשך כ-9 חודשים יכלול לימודי יהדות, ציונות ועברית וכן התנדבות של החניכים בשלושה מוקדים ברחבי הארץ.

בעת שהותם למשך כשלושה חודשים בבת ים, יתנדבו החניכים במגן דוד אדום וכן רבים מהם יעבירו שיעורי אנגלית בבתי הספר, תכנית שהביאה לשיפור אדיר בהישגי התלמידים בעיר בשנים האחרונות. יהודה הצעיר אף מרחיבה את פעילותה ההתנדבותית באזור הנגב. התוכנית תכלול מגורים של המשתתפים בערד והתנדבותם למשך סמסטר שלם בנגב, בעקבות דרכו של בן-גוריון.

ננסי פלצ'וק, הנשיאה העולמית של ארגון נשות הדסה, אשר פגשה השבוע את הצעירים בירושלים, אמרה להם, כי: "המלחמה האחרונה הוכיחה עד כמה הדרום מהווה אזור הזקוק לתמיכה וחיזוק. אתם מקבלים את ההזדמנות ליצור היסטוריה, על ידי סיוע לפיתוח הנגב הישראלי, ממש בדומה לחניכי יהודה הצעיר בשנות ה-70, שהקימו את קיבוץ קטורה בנגב. החזון שלנו, נשות הדסה, לשלוח אתכם להתנדב בדרום, נובע מאמונתנו החזקה שעלינו לספק לכם מבט אמיתי אל תוך החברה הישראלית הרב-תרבותית. מרכיב זה בקורס השנתי יאפשר לכם לחקור את מקורות הארץ ויחבר אתכם למקורותיכם היהודים".

במהלך חודשי הלימוד וההתנדבות בירושלים, יתגוררו חניכי הקורס ב"בית אראל", המצוי בלב השכונה ה"טרנדית" בקעה, ובכך יחוו באופן פעיל ובאמצעות שלל תכניות את האווירה הצעירה והחיים העשירים והמגוונים בעיר הבירה. תכנית ההתנדבות שלהם תכלול, בין השאר, את גן החיות התנכ"י, חפירות ארכיאולוגיות בעיר העתיקה וסיוע בבית הלוחם לחיילים פצועים וקורבנות טרור.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת הצטרף השבוע לפגישתה של נשיאת הארגון פלצ'וק עם החניכים שהגיעו לעיר. ברקת הביע את שביעות רצונו מכך, שנשות הדסה ממשיכות לתרום ללא הרף לעיר הבירה, בדרכן המיוחדת: "בקרוב אתן פותחות בעיר את בית הספר הרפואי הצבאי הראשון בארץ, וזאת בביה"ס הדסה-האוניברסיטה העברית, מגדל האשפוז החדיש בהדסה עין-כרם בבנייה נמרצת והנה, כאן אתם, חניכי יהודה הצעיר, שבאתם לגלות לעומק את ירושלים התוססת ולתרום לה מרוח הנעורים שלכם. אני גאה במיוחד בתכניתכם במסלול המיוחד ללימודי עסקים, אשר יאפשר ללומדים בו, להתנסות בסדנאות עם החברות המובילות במשק ולהפנים עד כמה מדינת ישראל יכולה להציע לצעירים היהודים בעולם אתגרים וכיווני חיים ועבודה מרתקים".

עוד במסגרת המסלולים המיוחדים ייפתחו מסלולי רפואה, ספורט, אמנות ובישול. בנוסף, ייערך מסלול "עולמי", שבו חלק מן המשתתפים ייצאו למסע בקהילות יהודיות אבודות בפורטוגל, אוגנדה, הודו ודרום אפריקה.

הקורס השנתי של תנועת "יהודה הצעיר" כולל צעירים אחרי תיכון, בוגרי בתי"ס ציבוריים ויהודיים, מכל זרמי היהדות (החל בחילוניים, דרך רפורמים וכלה באורתודוקסים). החניכים כולם מאוחדים במסירותם לציונות. הקורס ממומן על-ידי ארגון נשות הדסה ומשתף-פעולה עם "מסע" של הסוכנות היהודית. בקרב בוגרי "יהודה הצעיר" יש שיעור גבוה של עלייה ארצה ושיעור של מעל 90 אחוז בנישואים יהודיים.

בימים אלה גם הגיעו לארץ 63 משתתפי תכנית "ווג'ס ישראל הדסה". התוכנית כוללת צעירים יהודים בגילאי 21-35, בוגרי לימודים גבוהים מרחבי העולם, המגיעים לארץ למסלול בן חמישה חודשים וחצי. התכנית מספקת לצעירים המשתכנים בירושלים או בתל אביב, הזדמנות ללימודים בנושאי יהדות וציונות, או להתמחות מקצועית בגופים ובחברות, בתחום שבו למדו. "ווג'ס ישראל הדסה" אף מעבירה למשתתפים שיעורים בעברית וכן מעודדת אותם להתנדב בקהילה. כ-25-30% ממשתתפי התכנית בוחרים בשנים האחרונות להישאר ולחיות בארץ.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...