Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חשיפה ראשונה – לא תותר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה שבין החומות

חשיפה ראשונה – לא תותר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה שבין החומות

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה החלו בהיערכות מעשית לצמצום דרסטי בתנועת הרכב הפרטי בתוך העיר העתיקה. זאת כדי לצמצם את הפקקים, הזיהום, הרעש וההפרעה לתושבים המתגוררים בה ולמבקריה. תחילה יופעלו חניונים בתעריפים מוזלים ובחינם וכן קו מיוחד של "אגד" שייסע מהחניונים לתוך העיר העתיקה.

בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב משער יפו בשעות היום רק לתושבי העיר העתיקה ולסוחריה. ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת: "אנו רוצים לשמור על העיר היפה ביותר בעולם, ולכן אנחנו חייבים לאפשר דרכים חדשות לעיר העתיקה ולדלל את כמות הרכב הפרטי. במקום להשתרך בתוואי פקוק, עדיף לחנות ולנסוע בנוחות בקו המיוחד או פשוט לצעוד מעט ברגל".

דידי הרשקוביץ, מחזיק תיק התחבורה בעירייה מסר כי התוכנית "דרך חדשה לעיר העתיקה", שהוכנה באגף תושי"ה בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה, תצא לדרך ביום א' הקרוב (ל' בשבט – 14 בפברואר). במסגרתה יופעל הסדר מיוחד ב-3 חניונים – "הרכבת"- חניה חינם, "קרתא" – 15 ₪ לכל היום לתושבי ירושלים ו- 25 ₪ למבקרים בעיר, וחניון "ממילא/ אלרוב" – חניה חינם לשעתיים הראשונות. כמו כן, מסלול קו 38 יקוצר, ועם הפעלת התוכנית יאסוף את הנוסעים, גם מהחניונים הללו, היישר לתוך העיר העתיקה, בתעריפי נסיעה מוזלים ומיוחדים. כל שעה עגולה ייסע  קו 38 במסלולו הארוך והמוכר ומספרו יהיה 38א'. הרשקוביץ שיבח את משרד התחבורה על הירתמותו לפרויקט, בו משקיע המשרד מאות אלפי שקלים בסבסוד כרטיסי הנסיעה המוזלים ב"קו החניונים" 38.

דרור גנון, סגן מנהל האגף לתחבורה ציבורית במש' התחבורה אמר כי: "למדנו בעולם שכדי לשמור על הערים ההיסטוריות, יש לאפשר רק לתחבורה ציבורית לנוע בתוכן ולשמחתי כך יהיה גם בירושלים". לדבריו, ההפעלה המוקדמת של "חנה וסע" ושל קו 38 המוזל יאפשרו לציבור להתרגל לדרך החדשה, לפני איסור הכניסה ברכב פרטי.

כאמור, ב"קו החניונים" 38 ניתן יהיה לרכוש כרטיסי נסיעה מיוחדים במחירים מוזלים:  – כרטיס "משפחתי יומי" אשר יופעל לראשונה בישראל לנסיעה בקו 38, יאפשר למשפחה- הורים + עד 5 ילדים, חופשי לנסוע כל היום תמורת 25 ₪ בלבד.

 – כרטיס "אישי-יומי" שיאפשר נסיעה חופשית בקו 38 לעיר העתיקה, במשך כל שעות היום, ב-10 ש"ח בלבד. יתר הקווים לעיר העתיקה ( 1,2,3) ימשיכו לפעול כסדרם.

יצוין כי נוסף על הסדרי החניה והנסיעה המוזלים ניתן להגיע לעיר העתיקה גם עם "כרטיס אחד- לכל מקום- למשך 75 דקות", הפועל בהצלחה במטרופולין י-ם מזה כחודש, ועמו ניתן להחליף כמה קווים שרוצים בדרך ליעד.

חונים וצועדים – רוב באי העיר העתיקה ברכב פרטי יוכלו גם לחנות באחד החניונים המוזלים ופשוט לצעוד אל יעדם מרחק הליכה קצר בסמטאותיה היפות של העיר.

כאמור, בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב פרטי בשעות היום משער יפו רק לתושבים, לסוחרים ולבעלי תו נכה והודעה על כך תפורסם בהמשך. פרטים אודות הסדרי החניה והנסיעה החדשים במוקד 106 העירוני או במוקד אגד 2800*.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...