Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טיפולי שורש – יורדים לשורש הבעיה

טיפולי שורש –  יורדים לשורש הבעיה
קרדיט תמונה: ויקה בביוף

בהלה, תסכול, חוסר אונים – אלו התחושות הנפוצות ביותר שמתעוררות אצל אנשים שמבינים שהם מוכרחים לעבור טיפול שורש. לכן חשוב לנו להרגיע ולהדגיש כי מדובר בטיפול הרבה פחות מפחיד ממה שרבים נוטים לשער. זהו אחד הטיפולים הנפוצים בתחום רפואת השיניים וגם היכולות הטכנולוגיות בתחום משתדרגות כל שנה והופכות אותו לבטוח, פשוט ויעיל יותר. בואו נבין מה זה אומר בדיוק – ואיך מתכוננים לטיפול בצורה הטובה ביותר.

טיפולי שורש -  יורדים לשורש הבעיה
קרדיט תמונה: ויקה בביוף

מה זה בדיוק טיפול שורש ומתי יש בו צורך?

דלקות, עששת וחורים בשיניים הם מצבים שעלולים להביא להרס השיניים ולאובדן שלהן. כאשר מזניחים, מתעלמים ולא מטפלים בבעיות בזמן, ההרס עלול להתפשט לעומקה של השן ולהגיע לשכבות שכבר קשה יותר לטפל בהם. מוך השן זו השכבה הפנימית ביותר בה. היא כוללת עצבים וכלי דם – ולכן כשזיהומים מצליחים להגיע אליה – זה בדרך כלל גורם לכאבים משמעותיים – לפעמים אפילו בלתי נסבלים.

במצב כזה כבר אי אפשר לתקן את הבעיה בעזרת סתימה פשוטה ויש צורך בטיפול עמוק יותר – שיגיע עד לשורש השן ולתעלות השורש, ינקה את הזיהום וימנע עקירה לא רצויה של השן הפגועה.

איך בדיוק מתבצע טיפול כזה?

הטיפול בדרך כלל מבוצע תחת הרדמה מקומית. הרופא מרדים את האזור המטופל ולאחר מכן מפלס את דרכו לאזור מוך השן על מנת לסלק את כל החלקים המזוהמים ולבצע חיטוי עמוק של השורשים והתעלות. כדי לעשות זאת, רופאים רבים נעזרים במיקרוסקופ וכמובן בצילומי רנטגן שעוזרים להבין כמה משמעותית הפגיעה והיכן מתרכז הזיהום.

לאחר מכן מבוצעת גם סתימה של תעלות השורש באמצעות חומר מיוחד שמונע מחיידקים לחדור שוב לאזור הזה ולהתרבות שם. בסוף ההליך יניח הרופא כתר זמני על השן, שיעזור להשלים את החלק שלה שהוסר בטיפול. לאחר תקופה מסוימת יניח הרופא גם כתר קבוע על השן.

לאיזה רופא פונים כשצריכים טיפול שורש?

רוב רופאי השיניים כיום מנוסים גם בביצוע טיפולי שורש. עם זאת, כאשר מתאפשר לכם, מומלץ לבחור לבצע את הטיפול אצל אנדודונט. זהו רופא מומחה בתחום טיפולי השורש, אשר מכיר את כל המחקרים האחרונים בתחום ומנוסה בביצוע טיפולים ברמות מורכבות ובטכניקות שונות. עם זאת, כמובן שגם רופאים אחרים יכולים לבצע את ההליך במקצועיות, ברגישות ובמיומנות ולכן אין לראות בכך המלצה גורפת.

מפסיקים להתעלם – מטפלים לפני שיהיה מאוחר

כשזה נוגע לטיפול בשיניים, לאנשים רבים יש נטייה להתעלם מבעיות, כאבים ואי נוחות – עד שהם הופכים לבלתי נסבלים באמת. אנחנו במרפאה של ד"ר אבי בביוב בירושלים , יודעים כמה חשוב לזהות בעיות כשהן עוד קטנות. כך אפשר לטפל בהן בדרך פשוטה יחסית ולמנוע סיבוכים וטיפולים כואבים בעתיד.

לכן, אנחנו ממליצים לכם להגיע למרפאה לביקורות שגרתיות – ובטח כאשר מופיעים כאבים משמעותיים. כך נוודא שאתם מקבלים את הטיפול הנכון לכם ביותר ומצילים את השן לפני שנדרש לעקור אותה. זכרו כי ככל שתתעלמו מהבעיה – כך היא תעמיק ותחמיר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...