Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טיפים לקניית מחשב נכונה בחנות מחשבים אינטרנטית

טיפים לקניית מחשב נכונה בחנות מחשבים אינטרנטית
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

כמעט בכל בית ניתן למצוא מחשב אחד לפחות. מפעם לפעם צריך להתחדש עם דגם חדש שישמש את הילדים או את המבוגרים, לצרכי לימודים, לעבודה, לפנאי וכמובן לגלישה באינטרנט. אם גם אתם מתכננים לרכוש מחשב חדש ואתם מחפשים חנות מחשבים אינטרנטית, כדאי שתכירו טיפים יעילים, לקניה נכונה, בדיוק בשבילכם.

לפני הכל, חשוב לבחור חנות מחשבים מקוונת שמציעה מגוון רחב, שיתאים לכל סוגי הלקוחות באשר הם. לא כל לקוח צריך מחשב חזק מאוד, לא כל לקוח מחפש דווקא מחשב נייח ויש כאלה שמעדיפים ביצועים ואילו אחרים – מחיר נמוך. מצאתם חנות שמקפידה להציע מבחר גדול של כל סוגי המחשבים, ניידים ונייחים, ציוד היקפי וציוד נלווה – אתם בדרך הנכונה.

הכונן הקשיח
למרות שיש בנמצא כיום התקנים נשלפים שונים וגם כוננים ניידים, הרי שמרבית המשתמשים שומרים את מרבית המידע על גבי הכונן הקשיח של המחשב. כונן קשיח יותר גדול בנפחו יאפשר לשמור יותר מידע, אך אין טעם לקנות את הכונן בעל הנפח המקסימלי. בנוסף, יש כיום טכנולוגיות שונות של כוננים קשיחים וגם אותם כדאי לבחור בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. עבור משתמש ממוצע, אין צורך לבחור כונן קשיח שמאופיין בהפעלה המהירה ביותר (כונן SSD). עבור משתמש מן השורה שגולש אל חנות מחשבים ווירטואלית, כונן מסוג HDD יספיק בהחלט. הוא אומנם יותר איטי, אבל משתמש ממוצע לא ירגיש בהבדל ויקבל הרבה יותר נפח אחסון, בפחות כסף.

זיכרון המחשב
את הזיכרון של המחשב מציינים במגה בייטים וכיום – מדובר כבר בג'יגה בייטים (GB). מחשבים בעלי זיכרון גדול יותר יפעלו ביתר מהירות, אך יש להתאים בין גודל הזיכרון לאופי השימוש שלכם. אם אתם מתכננים להשתמש במחשב לצורך משחקים, לתוכנות מולטימדיה, לצפייה בסרטים, לא כדאי לבחור רמת זיכרון נמוכה מדי. יש בנמצא מחשבים בעלי 4 ג'יגה, 8 ג'יגה, כפול ואפילו יותר. בקצה העליון יבחרו אנשים שרוצים מחשב למשחקי רשת, תוכנות גרפיקה וכדומה. למשתמשים בסיסיים, גם 4 ג'יגה יספיקו בהחלט.

בוחרים מסך
במידה ואתם מחפשים גם מסך למחשב, דעו לכם שיש בנמצא מסכים מאוד גדולים לצד מסכים יחסית קטנים. אך לא רק הגודל של המסך חשוב ולכן, אל תמהרו לבחור את הגודל הכי גדול שנמצא בתוך התקציב שלכם. שימו לב לרזולוציה, להפרדת הצבעים. אלה נתונים שחייבים להופיע בכל סוגי המסכים שהחנות מציעה. בנוסף, כדאי לשים לב שיש מסכים בעלי מידות אורך ורוחב שונות. הבחירה צריכה להתבסס על העדפה הוויזואלית שלכם וגם על הרגלי השימוש הצפויים. מסכים מלבניים יותר יתאימו מאוד לצפייה בתכני מולטימדיה, סרטים, סדרות.

ומה עוד כדאי לדעת? שימו לב לסוגי החיבורים שמגיעים עם המחשב. חיבור USB הוא חיוני ונפוץ, אך שימו לב שעדיף שיהיו כמה שקעים מסוג זה (כל המרבה הרי זה משובח). במידה וקיים חיבור מסוג HDMI, ניתן יהיה להזרים תוכן מהמחשב לכל מסכי הטלוויזיה האיכותיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...