Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טקס הנחת אבן הפינה ללבניין ע"ש לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

טקס הנחת אבן הפינה ללבניין ע"ש לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
קרדיט צילום לאון לואי בלנקליידר

ראש עיריית ירושלים משה ליאון היום בטקס הנחת אבן הפינה לבניין ע"ש לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים:
"עיריית ירושלים בראשותי רואה ערך רב בבניית הבניין החדש של האקדמיה. מבחינתי הנחת אבן הפינה היא סמל להמשך שיתוף פעולה שיתעצם לטובת כלל תושבי ירושלים. אני אוהב את האקדמיה ואת הנעשה בה ורואה בה לא רק מוסד חינוכי אלא גם מוסד קולט עלייה של בוגרי מסורות שונות. היא מקום חי וצומח ומשתקפת בה החברה הישראלית כולה".

טקס הנחת אבן הפינה נערך היום בקמפוס האקדמיה בגבעת רם בבירה, באתר בו עתיד לקום הבניין החדש, שיושלם באוקטובר 2021.  מאריי קושנר הוא איל נדל"ן אמריקאי. הוא ואשתו לי הם יהודים ציוניים מניו ג'רזי שתרמו בנדיבות למען הקמת הבניין החדש שישמש את הסטודנטים באחד המוסדות החינוכיים החשובים במדינה, ויצעיד אותם למאה ה-21 עם התשתית הטובה ביותר.

בטקס ברכו גם בנם ג'ונתן קושנר המנהל את עסקי הנדל"ן של המשפחה, בנם מארק קושנר שמשרד האדריכלים שהקים אחראי לתכנון חזית הבניין, האדריכל ארז אלה שמשרדו תכנן את הבניין עצמו, יו"ר הועד המנהל של האקדמיה, עו"ד יאיר גרין ויו"ר חבר המנהלים הבינלאומי של האקדמיה, עו"ד אמינה האריס. נשיא האקדמיה פרופ' ינעם ליף הנחה את הטקס.

קרדיט צילום לאון לואי בלנקליידר

היום נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניין ע"ש לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. בנייתו של הבניין החדש מתאפשרת הודות לתרומתם הנדיבה של הפילנתרופים, בני הזוג לי ומאריי קושנר.  מאריי קושנר הוא איל נדל"ן אמריקאי. תרומתם הנדיבה נעשתה מתוך הערך הגבוה שהם רואים בתמיכה בישראל ומתוך החשיבות שהם רואים בתמיכה בחינוך לאומנויות בארץ. הבניין החדש עתיד להיות מושלם באוקטובר 2021 ויספק לסטודנטים הלומדים באקדמיה מבנה חדיש המתוכנן בקפידה, כדי להצעיד אותם לתוך המאה ה-21 עם התשתית הטובה ביותר בעולם.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון דיבר בטקס על החשיבות שהוא רואה בפעילותה של האקדמיה ובתפקידה במדינה ובירושלים בפרט. הוא אמר כי "ירושלים היא עיר של מפגש, של מגע, היא עיר שבה לכל רחוב יש ניגון משלו, הניגונים כולם מוצאים להם כאן בית. אין מקום מדויק יותר לאקדמיה למוסיקה ומחול להיות בו מאשר כאן בירושלים שבה נשמעים כל העת צלילים עתיקים וחדשים, צלילים מערבים ומזרחיים, צלילים של קודש וחול". עוד אמר ראש העיר כי: "עיריית ירושלים בראשותי רואה ערך רב בבניית הבניין החדש של האקדמיה, ומבחינתי הנחת אבן הפינה היא סמל להמשך שיתוף פעולה שיתעצם לטובת כלל תושבי ירושלים. אני אוהב את האקדמיה ואת הנעשה בה ורואה בה לא רק מוסד חינוכי אלא גם מוסד קולט עלייה של בוגרי מסורות שונות. היא מקום חי וצומח ומשתקפת בה החברה הישראלית כולה".

קרדיט צילום לאון לואי בלנקליידר


ג'ונתן קושנר, בנם של לי ומאריי המנהל את עסקי הנדל"ן של המשפחה
 הזכיר את תחילת הקשר עם האקדמיה לפני 9 שנים, עת נפגש בניו יורק עם סגן הנשיא דאז, מאיר ניצן, ואמר שהם לא יכלו לדעת אז כלל וכלל לאן יוביל המפגש הזה. הוא סיפר שכשהגיע עם אחיו מארק לראשונה למסדרונות האקדמיה, הם מיד הרגישו הזדהות עם הערכים שמשתקפים בה שהזכירו להם את הערכים שעליהם גידלו אותם הוריהם ואלה הם ערכים של פתיחות תרבותית ושוויון.

אחיו, האדריכל מארק קושנר שמשרדו HWKN אחראי לתכנון חזית הבניין: "כאמריקאי יהודי וכאדריכל, הנחת אבן הפינה היא חלום שמתגשם – לבנות בירושלים".

האדריכל ארז אלה, מייסד המשרד HQ Architects שתכנן את הבניין הביע הזדהות עם המילים שאמרו כל קודמיו על האקדמיה ואמר שכאדריכל, המשימה שלו היתה לנסות לתרגם את מהותו של המוסד לעיצוב, חלל ותנועה.

בנוסף, ברכו בטקס גם יו"ר הועד המנהל של האקדמיה, עו"ד יאיר גרין ויו"ר חבר הנאמנים הבינ"ל של האקדמיה, עו"ד אמינה האריס. את הטקס הנחה נשיא האקדמיה, פרופ' ינעם ליף

קרדיט צילום לאון לואי בלנקליידר

מבנה הבניין החדש יהיה בעל שטח בנוי של 2015 מ"ר ויספק תנאים הולמים לסטודנטים הנמצאים בתחילת חייהם המקצועיים בעולמות המוסיקה והמחול. הוא יהווה מקום בו הם יוכלו להציג את הישגיהם על הבמה. הבניין יכיל אולמות וחדרי לימוד מתקדמים: אולם לרסיטלים להרכבים קאמריים וסולנים (120 מושבים) אולם אופרה-סטודיו (60 מושבים), אולם למוסיקת ג'אז ואימפרוביזציה (90 מושבים), סטודיו גדול ומודולרי למחול וכוריאוגרפיה ו-13 חדרים להוראה פרטנית ולתרגולים. כל אלה יאורגנו סביב חלל מרכזי אחד שיחבר בין כל האולמות והחדרים ובכך תיווצר הזדמנות למפגשים ספונטניים וחילופי רעיונות יצירתיים. התכנון לקח בחשבון אמצעים קפדניים לאקוסטיקה מתקדמת, איטום לרעש וגימור בכל החללים בבניין כדי לתת מענה אופטימלי בעת ובעונה אחת לצרכים של כל מחלקה.

האקדמיה תקרא לאולמות וחדרי לימוד על-שם תורמים. אולם האופרה-סטודיו יקרא אולם אופרה-סטודיו ע"ש רות בך, חברת חבר הנאמנים של האקדמיה. האקדמיה פונה לתורמים פוטנציאליים כדי לגייסם לפרוייקט ולקריאת אולמות וחללים שונים בבניין החדש על שמם.

עלות הפרויקט כולו – 8.57 מיליון דולר = 30 מיליון ₪ (לפי תחשיב של 3.5 ₪ לדולר אחד).רוב התקצוב כבר הובטח מהמועצה להשכלה גבוהה, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ותורמים פרטיים.

קרדיט צילום לאון לואי בלנקליידר
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...