Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
HQ Architects

הקמת הבניין החדש מתאפשרת הודות לתרומה נדיבה של הפילנתרופים, לי ומאריי קושנר מניו ג'רזי ארה"ב, שתמיכה בישראל היא ערך מרכזי בעבורם. מאריי קושנר הוא איל נדל"ן אמריקאי. על התרומה מפקח בנו, ג'ונתן קושנר, באמצעות חברת הנדל"ן המשפחתית.

הבניין החדש תוכנן על-ידי משרד האדריכליםHQ Architects  שייסד ארז אלה. חזית הבניין, תוכננה על-ידי משרד האדריכלים HWKN New York של מטיאס הולוויץ' ומארק קושנר – בנם של לי ומאריי קושנר.

הבניין יעמוד בצמוד לבניינה הראשי של האקדמיה בקמפוס גבעת רם והשלמת בנייתו מתוכננת לאוקטובר 2021. הוא יכיל אולמות חדישים למוסיקה ולמחול, חדרי לימוד וחדרים להוראה פרטנית.

נשיא האקדמיה, פרופ' ינעם ליף: "בניין משפחת קושנר החדש יאפשר לסטודנטים שלנו ליהנות ממתקנים ותשתית ברמה הגבוהה ביותר שלה זוכים סטודנטים למוסיקה ולמחול בעולם. החללים השונים יספקו להם מקום ללמידה מתקדמת ונוחה כמו גם במה להצגת התוצרים האמנותיים שלהם".

טקס הנחת אבן הפינה יתקיים ב-31.10 במעמד בני משפחת קושנר, האדריכלים ארז אלה ומטיאס הולוויץ', ראש העיר משה ליאון והגב' רות בך.

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
HQ Architects

 

ב-31 באוקטובר ייערך טקס הנחת אבן הפינה של בניין לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. הבניין החדש עתיד להיות מושלם באוקטובר 2021 ויספק לסטודנטים הלומדים באקדמיה מבנה חדיש המתוכנן בקפידה, כדי להצעיד אותם לתוך המאה ה-21 עם התשתית הטובה ביותר בעולם העונה על הצרכים של סטודנטים למוסיקה ולמחול בימינו.
הבניין תוכנן על-ידי משרד האדריכלים
HQ Architects  שיסד ארז אלה. חזית הבניין תוכננה על-ידי משרד HWKN New York של האדריכלים מטיאס הולוויץ' ומארק קושנר, בפרויקט ראשון של המשרד בישראל.
הטקס יתקיים במעמד בני משפחת קושנר, האדריכלים ארז אלה ומטיאס הולוויץ', ראש העיר משה ליאון והגב' רות בך.

בנייתו של הבניין החדש מתאפשרת הודות לתרומתם הנדיבה של הפילנתרופים, בני הזוג לי ומאריי קושנר מניו ג'רזי. מאריי קושנר הוא איל נדל"ן אמריקאי. החלטתם לתרום להקמת הבניין נעשתה על-ידם מתוך הערך הגבוה שהם רואים בתמיכה בישראל ומתוך החשיבות שהם רואים בתמיכה בחינוך לאומנויות בארץ. על התרומה מפקח בנם, ג'ונתן קושנר, שמנהל את עסקי חברת הנדל"ן של המשפחה, KRE Group. אחיו, האדריכל מארק קושנר, הוא אחד ממייסדיו של משרד האדריכלים HWKN New York.

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
HQ Architects

נשיא האקדמיה, פרופ' ינעם ליף: "בניין משפחת קושנר החדש יאפשר לסטודנטים שלנו ליהנות ממתקנים ותשתית ברמה הגבוהה ביותר שלה זוכים סטודנטים למוסיקה ולמחול בעולם. החללים השונים יספקו להם מקום ללמידה מתקדמת ונוחה כמו גם במה להצגת התוצרים האמנותיים שלהם".

פרוייקט בניית הבניין החדש צפוי להגיע לסיומו באוקטובר 2021. המבנה יהיה בעל שטח בנוי של 2015 מ"ר ויספק תנאים הולמים לסטודנטים הנמצאים בתחילת חייהם המקצועיים בעולמות המוסיקה והמחול. הוא יהווה מקום בו הם יוכלו להציג את הישגיהם על הבמה. הבניין יכיל אולמות וחדרי לימוד מתקדמים: אולם לרסיטלים להרכבים קאמריים וסולנים (120 מושבים) אולם אופרה-סטודיו (60 מושבים), אולם למוסיקת ג'אז ואימפרוביזציה (90 מושבים), סטודיו גדול ומודולרי למחול וכוריאוגרפיה ו-13 חדרים להוראה פרטנית ולתרגולים. כל אלה יאורגנו סביב חלל מרכזי אחד שיחבר בין כל האולמות והחדרים ובכך תיווצר הזדמנות למפגשים ספונטניים וחילופי רעיונות יצירתיים. התכנון לקח בחשבון אמצעים קפדניים לאקוסטיקה מתקדמת, איטום לרעש וגימור בכל החללים בבניין כדי לתת מענה אופטימלי בעת ובעונה אחת לצרכים של כל מחלקה.

האקדמיה תקרא לאולמות וחדרי לימוד על-שם תורמים. אולם האופרה-סטודיו יקרא אולם אופרה-סטודיו ע"ש רות בך, חברת חבר הנאמנים של האקדמיה. האקדמיה פונה לתורמים פוטנציאליים כדי לגייסם לפרוייקט ולקריאת אולמות וחללים שונים בבניין החדש על שמם.

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
HQ Architects

עלות הפרויקט כולו – 8.57 מיליון דולר = 30 מיליון ₪ (לפי תחשיב של 3.5 ₪ לדולר אחד).רוב התקצוב כבר הובטח מהמועצה להשכלה גבוהה, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ותורמים פרטיים.

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים נמצאת בצמוד לקמפוס ספרא של האוניברסיטה העברית בגבעת רם. הבניין החדש מתווסף לבניינים המהווים את קמפוס האקדמיה וכוללים את הבניין הראשי ע"ש סמואל רובין, את בניין הקונסרבטוריון והתיכון המוסיקלי שליד האקדמיה הקרויים ע"ש סוראיה ויונס נזריאן שהם ידידים ותיקים ותורמים חשובים ונדיבים של האקדמיה הוותיקה שנוסדה בשנות ה-30, את בנין גלר ואת אולם הקונצרטים ע"ש יצחק נבון.

משרד HQ Architects תכנן את הבניין החדש. הקו המנחה בתכנון היה יצירת כר להפרייה הדדית בין המחלקות והחוגים השונים באקדמיה. ברוב מוסדות החינוך לאומנויות הבמה בעולם המחלקות פועלות בנפרד, הן גיאוגרפית והן תפיסתית. האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים מייחסת חשיבות גדולה להפרייה הדדית בין המחלקות, וזה אחד הדברים שתורמים להערכה הבינלאומית של המוסד. לאור זאת תכנן המשרד את בניין לי מאריי קושנר באופן שיחזק את ההפרייה ההדדית ואת התחושה שבכל רגע נתון מתרחש תהליך יצירתי.

המשרד נוסד בתל אביב ב-2008 על-ידי ארז אלה. המשרד מחזיק בגישה מעשית ודוגל בהטלת ספק במקובל, וביצירת בניינים וחללים עירוניים המאתגרים את התרבות והקונבנציות השולטות. בין המבנים שהמשרד תכנן: בניין עיריית גבעתיים החדש, אולם מיכאל סלע במכון ויצמן, טרמינל תחבורה ציבורית בפתח תקווה ומשמש כאדריכל הישראלי של קמפוס בצלאל החדש.

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
HQ Architects

ארז אלה, שותף מייסד HQ ארכיטקטים

נולד בירושלים בשנת 1971 ולמד אדריכלות באוניברסיטת תל אביב וב-TU Delft בהולנד.

ארז ייסד את HQ-ארכיטקטים ב-2008 בתל אביב לאחר שבמשך שנים היווה חלק משמעותי בשניים ממשרדי האדריכלות הבולטים בעולם. הוא שימש כשותף זוטר ב-OMA P.C, משרדו של רם קולהאס , בין השנים 2005-1999 וכמנהל שותף ב-REX ניו יורק בין השנים 2008-2006.

במשרדים אלה הוא תרם תרומה משמעותית לרבים מהפרויקטים הראויים לציון. בין השאר, הוא הוביל את ההצעה הזוכה לפרויקט ה-TVCC בבייג'ין, ניהל את ההצעה לעיצוב מוזיאון הוויטני בניו יורק, ופיקח על העיצוב והבניה של תיאטרון Wyly בדאלאס.

בתל אביב, מוביל ארז את HQ עם מעל 20 פרויקטים שונים בישראל ובעולם. למשרד פורטפוליו נרחב ומגוון הכולל פרויקטים ציבוריים, מבנים בתחום התרבות והחינוך, תוכניות עירוניות, וכמו כן משרדים, בתי- מלון ומסחר.

בזכות היכולת לאתגר מוסכמות ולחשוב מחוץ לקופסא, המשרד הינו חלק משיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי עבור אתגר NASA ליישוב מאדים – "Habitat on Mars".

מעורבותו של ארז אלה בתחומו נפרסת הרבה מעבר לעולם העיצוב האדריכלי. הוא היה אוצר שותף של הביתן הישראלי בביאנלה לאדריכלות ונציה 2012, והיה עורך שותף של ספר האדריכלות “נושאת מטוסים – רעיונות אמריקאיים ואדריכלות ישראלית אחרי 1973" Hajte cantz, 2012) ).

החל מ- 2011 הוביל את יחידת המחקר “תכנון מנגנוני” אותה ייסד בבית הספר לאדריכלות בבצלאל.

הוא  נכלל ברשימת האדריכלים המבטיחים מתחת לגיל 40 של מגזין Wallpaper וברשימת אנשי המקצוע המבטיחים בישראל מתחת לגיל 40 של מגזין דה- מרקר. בנוסף, הוא מכהן כחבר הוועד המנהל של עונת התרבות בירושלים מאז 2012.

טקס הנחת אבן הפינה של בניין משפחת לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
HQ Architects

משרד HWKN New York

משרד הולוויץ' קושנר הוקם ב-2007 על-ידי האדריכלים מארק קושנר ומטיאס הולוויץ'. הוא זכה לתשומת לב ציבורית אחרי זכייתו בתוכנית לאדריכלים צעירים של המוזיאון לאמנות מודרנית חדשנית (Moma PS1) בשנת 2012 עם העיצוב Wendy . פרוייקטים ראויים לציון של המשרד: 25 Kent, Pennovation Center, Journal Squared ו- Pines Pavilion.

בניין לי ומאריי קושנר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים הוא הפרוייקט הראשון של המשרד בישראל.

מטיאס הולוויץ'

הוכתר על-ידי המגזין Fast Company כאחד מעשרת האדריכלים החדשניים ביותר בעולם, ו-Busines Insider הציב אותו ברשימת בעלי החזון העסקיים המובילים. הוא דובר באופן קבוע באירועים כמו TED ו-Me Convention. הוא מלמד אדריכלות כפרופסור אורח באונ' פנסילבניה. ספרו "New Aging" יצא לאור בהוצאת ספרי פנגווין בשנת 2016 ונחשב כרב השפעה על השינוי באופן בו אנו חושבים ומעצבים בשביל אנשים.

מארק קושנר

מעצב נודע, חלוץ בתעשיית המדיה הדיגיטלית. הוא מציג באירועים כמו TED, PSFK  ו-GRID בנושאים שעוסקים בנקודות השקה בין אדריכלות לבין מדיה דיגיטלית. הוא היה מייסד שותף ומנכ"ל (ביחד עם הולוויץ') של Architizer – פלטפורמה דיגיטלית שנועדה לאדריכלים לשם הצגת עבודותיהם. ספרו: "The Future of Architecture in 100 Buildings" יצא לאור בספרי TED וב-Simon & Schuster ב-2015.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...