Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טרנד חדש: מסעדות בתי המלון זוכות לעדנה

טרנד חדש: מסעדות בתי המלון זוכות לעדנה
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

ציבור הבליינים ופוקדי בתי האוכל מחפש תמיד את הלהיט הבא בתור, וכאשר המסעדות הרגילות כבר לא עונות על הצרכים ואינן מספקות את ההתלהבות הדרושה – באות מסעדות המלון וממלאות בשמחה את החלל המתהווה.

לא מדובר רק באיזה ניצן פורח פה ושם, אלא בטרנד של ממש בקרב השפים המובילים בארץ. לאחרונה נפתחה מסעדת "אלומה" – מסעדה בשרית חדשה וכשרה במלון קראון פלזה ירושלים, ששואבת את השראתה העיקרית מהשילוב בין מזרח ומערב: תפריט אירופאי עם השילובים הישראלים הנדרשים. מסעדות שף נוספות שהוקמו בבתי מלון כוללות את בלו סקאיי של השף מאיר אדוני במלון קרלטון, מסעדת הקומה ה-11 של השף אסף מישקובסקי במלון סיטי סנטר תל אביב, הירקון 99 במלון דן תל אביב, יאקימונו במלון הילטון… והרשימה יכולה להמשיך.

בתקופה שבה תחום המסעדנות חווה קשיים לא מעטים, חלקם בגלל סגירה של מסעדות חדשות וחלקם בשל קשיים ביטחוניים – מסעדה הממוקמת בבית מלון היא יתרון עצום – גם נהנית מגב כלכלי שמאפשר לה להתקיים ללא חשש, וגם יכולה להציע תפריטים מגוונים שמסעדות אחרות פחות יכולות להרשות לעצמן. בנוסף, מסעדות מלון נהנות מזרם הלקוחות הפוקד בקביעות את בית המלון, ואגב כך מתוודע גם לקיומן.

כשרה ולא מתפשרת

במסעדת אלומה בקראון פלזה ירושלים הושקעו 3 מיליון שקלים, והיא מחליפה את המסעדה ההודית הכשרה "קוהינור" שפעלה שם עד לא מזמן. מתוקף היותה מסעדה ירושלמית, לכאורה נדמה שעניין הכשרות ב"אלומה" עלול להיות לה לרועץ. אבל מבחינת השף, מיכאל כץ, הדבר היווה אתגר מרתק והוא נענה לו בשמחה.

תפריט המסעדה הוא בכשרות מהודרת בהשגחת רבנות ירושלים, והבשר כשר בהשגחת הרב מחפוד. התפריט האירופי-ישראלי מציע חוויה קולינרית ייחודית, וחגיגת טעמים אמיתית לכל מי ששומר כשרות ולא מוכן להתפשר על איכות. מהמנות הראשונות והעיקריות ועד לקינוחים, הושקעה מחשבה רבה בכל מנה – בעיקר מהמטבח הבלגי, בו הוכשר השף כץ.

נוף מרהיב עושה תיאבון

עיצוב המסעדה הופקד בידיו של המעצב מיכאל אזולי, שהצליח ליצור במקום אווירה אלגנטית ושלווה. המסעדה מציעה 100 מקומות ישיבה בחלל סגור, לצד 80 מקומות ישיבה נוספים במרפסת הצופה לבריכת המלון ולנוף הירושלמי המרהיב.

מסעדה נוספת שהשכילה להצטרף לטרנד בתי המלון, היא מסעדת הקומה ה-11 במלון קראון פלזה סיטי סנטר בתל אביב. כשמה כן היא, המסעדה ממוקמת בקומה ה-11 של מלון סיטי סנטר, במגדלי עזריאלי, וצופה אל נוף תל אביבי מדהים. תפריט הפיוז'ן הכשר של הקומה ה-11 מושך אליו רבים, הנהנים מארוחות בוקר עשירות, מעסקיות צהריים בשריות ומתפריט ערב אקסקלוסיבי.

אין ספק שטרנד מסעדות המלון תופס תאוצה, ולנוכח המהירות בה נפתחות עוד ועוד מסעדות בבתי מלון ידועים – נראה שלחובבי האוכל יש סיבה אמיתית למסיבה. בהחלט משמח לראות את סצינת המסעדות הישראלית תוססת ומלהיבה יותר מאי פעם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...