Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

יישור שיניים לילדים – תשובות לשאלות נפוצות

יישור שיניים לילדים – תשובות לשאלות נפוצות

באיזה גיל אפשר לאבחן לראשונה בעיה אורתודונטית?

אורתודנט מומחה יכול להעריך כבר בסביבות גיל 8, עוד לפני בקיעתן של השיניים הקבועות את גודלן, וכך לדעת אם יש להן מספיק מקום לצמיחה נכונה. ע"י הערכת מנח השיניים והיחס בין הלסתות המומחה יוכל לקבוע מהו הזמן האופטימלי להתחלת תהליך יישור השיניים.

מדוע חשוב לטפל בגיל מוקדם בילדים?

חשוב להגיע כבר בגיל 8 לרופא משום שלעיתים יש לילד בעיות סקלטליות מסוימות המצריכות טיפול אורתודנטי של השיניים משולב עם טיפול אורתופדי לטיפול בעצמות הלסת. לדוגמא לסת עליונה צרה הגורמת ללסת התחתונה לסטות הצידה או לסת עליונה בולטת בצורה קיצונית, לסת תחתונה קדמית מדי וסגירת שיניים בצורה הפוכה או אסימטרית שגורמת למפרק הלסת לגדול בצורה אסימטרית. עצמות הלסת של הילד נמצאות בתהליך גדילה ובזה מתאפשרת התערבות האורתודנט בהכוונת גדילתן האקטיבית של הלסתות תוך הכוונת בקיעת השיניים הקבועות.

טיפול מוקדם בילדים יכול למנוע טיפול ארוך יותר ומסובך יותר בשלב מאוחר יותר, זאת משום שמתערבים בשלב לפני גמר הגדילה של הלסתות ולפני שהלסתות התקבעו בצורה לא תקינה. לעיתים שיניים חלביות מתחלפות מוקדם מדי או נעקרות עקב עששת בגיל מוקדם מדי ואז יש תזוזה של השיניים הסמוכות בצורה שאין מקום לבקיעת השיניים הקבועות, טיפול מוקדם יכול לסייע בשמירת מקום ואף בהשגת המקום שאבד. אם אנו מפספסים את חלון ההזדמנויות הזה להשגת המקום יכול להיות מצב בו לא יהיה מקום בלסת לכל השיניים הקבועות ואז יהיה צורך בעקירות שיניים קבועות כדי ליישר את כל השיניים בקשת השיניים.

יישור שיניים לילדים ושיניים כלואות

ישנם מצבים בהם ניתן לראות כבר בגיל מוקדם שהשיניים הקבועות הנמצאות בלסת לא בוקעות בכיוון הרצוי ועלולות להיות כלואות. שיניים כלואות בגיל מאוחר צריכות לעבור ניתוח כירורגי לחשיפת השיניים הכלואות. טיפול מוקדם בגיל צעיר יכול לשפר את מנח הבקיעה של השיניים ולשפר מאוד את אחוז הבקיעה הספונטנית של השיניים הכלואות. בנוסף, טיפול מוקדם להפחתת בליטת שיניים קדמיות בילדים מפחית את הסיכון לטראומה של השיניים הקבועות הקדמיות ולשבירתן. יש ילדים הסובלים מדימוי עצמי נמוך עקב מראה הלסתות והשיניים שלהם ולכן טיפול מוקדם לשיפור מראה השיניים יכול בהחלט לתרום לביטחונו העצמי.

יישור שיניים לילדים – השיטות הנפוצות

השיטות המקובלות בתהליך יישור שיניים לילדים הינן שיטת יישור שיניים בעזרת פלטה נשלפת, מכשירים אורתופדיים המודבקים על גבי השיניים כמו מכשירים להרחבת הלסת העליונה, מכשירים שניתן להסירם בעת הצורך כדוגמת רסן לשיניים. לעיתים יש צורך בהדבקת סמכים על גבי חלק מהשיניים. השיניים והסמכים מחוברים יחדיו בחוט אורתודנטי כדי להגיע לתוצאות הטיפול האופטימליות ביותר. בבדיקה ראשונית, האורתודנט המומחה יכול להתאים לילד במדויק את מה שהוא זקוק ולתזמן מועד אופטימלי כדי שהטיפול יצליח.

יישור שיניים מוקדם יכול למנוע טיפול עתידי בגיל מבוגר יותר אך רוב הסיכויים שטיפול אורתודנטי בגיל צעיר מהווה שלב ראשון בטיפול בן שני שלבים כאשר הטיפול השני יהיה פשוט יותר, קל יותר, שמרני יותר שכן רוב הסיכויים שהילד לא יזדקק לניתוחים מסובכים או עקירות שיניים קבועות והטיפול ישיג תוצאות טובות יותר שכן תהיה התערבות אורתודנט בהכוונת בקיעת השיניים וגדילת הלסתות בכיוון הרצוי. מידע נוסף בנושא יישור שיניים לילדים אפשר למצוא כאן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...