Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

"ירושלים אינה מכירת סוף עונה"

"ירושלים אינה מכירת סוף עונה"

קונסול ארה"ב בירושלים, ג'ק וואלס, חשף את גניבת הדעת והעמדת הפנים של אולמרט ולבני במו"מ עם אבו מאזן. בשיחות החשאיות, המתקיימות בין ישראל והפלשתינים, כבר הסכימו עקרונית לחזרה לגבולות 67', כולל מזרח ירושלים.

"בימי דעיכתה של הממשלה הנוכחית מתבצעת בחשאי מכירה כללית של חבלי ארץ ישראל וירושלים", כך מזהיר חה"כ מאיר פרוש, המועמד לראשות עיריית ירושלים.

חה"כ פרוש הוסיף כי יש לקרוא בתשומת לב רבה את דברי הקונסול וולאס, בראיון לעיתון הפלשתיני "אל איאם": "ממשל בוש אינו מעוניין בהסכם ביניים, ומטרת הבית הלבן היא להגיע להסכם קבע עד סוף השנה האזרחית, כלומר עד דצמבר 2008. ממשלת ישראל זו הכניסה אותנו למלכוד. עתה אצה הדרך לממשל להגיע להישגים עוד בימי כהונת הנשיא בוש, ומחשש לחילופי שלטון בישראל בעקבות בחירות".

"לצערנו", מדגיש פרוש, "ההתפרקות המדינית הטוטאלית של אולמרט ולבני עדיין לא בהירה לציבור הרחב. טענתם המניפולטיבית, לאורך חודשים של מו"מ, כאילו ממשלת 'קדימה' לא באמת מוותרת על עקרונות היסוד, כל עוד הפלשתינים לא מקיימים אחת לאחת את כל ההתחייבויות שנטלו על עצמם, כולל המלחמה בטרור, הוכחה כריקה מתוכן. אולמרט ולבני הכניסו את מדינת ישראל למלכוד ולמצב מדיני שיהיה קשה לממשלה הבאה להיחלץ ממנו".

הוא הוסיף, כי מעולם לא שמענו מהצד השני על נכונותו לוויתורים משמעותיים, על אף העמדות הישראליות בעניין הקמת מדינה פלשתינית, ולמרות המחוות הנדיבות והסיוע המעשי לרשות הפלשתינית לבצר את כוחה. "אנו מוותרים מהר על כל עקרונות היסוד שלנו מבלי שהצד השני יראה סימן ואות לשינוי התנהגותי או הצהרתי".

"מן הראוי שנצא במסע הסברה בעולם, ונבהיר כי גם לשיטת אנשי מחנה השלום הקיצוניים שבינינו, המקסימום שישראל יכולה לתת, הוא פחות מהמינימום שהפלשתינים מעוניינים לקבל. ולכן, אין מקום למדינה פלשתינית ופשרה טריטוריאלית בחבלי ארץ ישראל, ובטח שלא בירושלים, שחייבת להישאר מאוחדת, חזקה ויהודית", מטעים פרוש.

למרות ההכחשות הגורפות, יותר ויותר דיווחים חושפים את האמת המרה, על הסכמות מסוכנות שהושגו כבר בסוגיות הליבה במו"מ עם הפלשתינאים. בנוסף להצהרתו של הקונסול האמריקאי, פרסם העיתון "א- שארק", היוצא לאור במפרץ הפרסי, כי הוסכם על העברת שטחים לרשות הפלשתינית במזרח ירושלים, וכן על חזרתם לישראל של כ-20 אלף פליטים.

לדברי פרוש, גם הדיון בממשלה על חוק פינוי-פיצוי למתיישבים מעבר לגדר, הוא חסר בסיס מוסרי וייפול בהצבעה בכנסת. "אני עצמי החתמתי את רוב הח"כים היהודיים נגד חוק זה, אם וכאשר יעלה להצבעה. וכך, ידחה הרוב בכנסת את ההסכמה הנואלת להחזיר פליטים לישראל, שמשמעה כניעה לתביעת 'השיבה' של הפלשתינאים".

כזכור, חה"כ פרוש היה ממתנגדיה הבולטים והחריפים של תוכנית ההתנתקות בזמן ממשלת אריאל שרון ודחה אינספור הצעות להצטרף לקואליציה ולקבל תפקיד מיניסטריאלי כתמורה להצבעת מפלגתו בעד התוכנית, שקירבה אל שטח מדינת ישראל את הרשות הפלשתינית העוינת ועקרה אלפי תושבים מבתיהם וממקום פרנסתם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...