Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לילדים ובני נוער

ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לילדים ובני נוער
תאונת דרכים. צילום באדיבות pixabay

בירושלים נפגעו 246 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2016, אחד נהרג.

בעוד מספר ימים, ב- 1 בספטמבר, יתחילו כמיליון וחצי תלמידים את שנת הלימודים החדשה. הם כבר בוודאי רכשו ילקוטים חדשים, כלי כתיבה, ספרי לימוד ואפילו בגדים חגיגיים והם מחכים בציפייה ובהתרגשות ליום הראשון שלהם בבתי הספר השונים.

אך למרות השמחה וההתרגשות ישנו גם פן פחות חיובי ואף מפחיד לפתיחת שנת הלימודים: על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת הלימודים תשע"ז, נהרגו בתאונות דרכים 50 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19), עלייה של 35% לעומת שנת הלימודים תשע"ו, במהלכה נהרגו 37 ילדים ובני נוער.

תאונת דרכים. צילום באדיבות pixabay

זו כבר השנה השנייה ברציפות שישנה עלייה במספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים, לאחר שבשנה"ל תשע"ו חלה עלייה של 30% במספר התלמידים שנהרגו לעומת שנת תשע"ה. בנוסף, שנת 2017 היא כבר השנה החמישית ברציפות שבה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת השנה הקודמת.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת הלימודים תשע"ז חלה עלייה של 6% במספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים  במהלך שנת הלימודים: 3,336 תלמידים בגילאי 5-19 נפגעו במהלך שנה"ל האחרונה לעומת 3,162 בשנה"ל הקודמת.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת הלימודים החדש כבר בפתח אך פתרון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעלייה במספר ההרוגים עדיין אין. כמה ילדים ובני נוער עוד צריכים להיהרג בכדי שמישהו בממשלה יפעל למען הבטיחות בדרכים? בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים, יש להתקין ליד כל מוסדות החינוך פסי האטה שיובילו להורדת מהירות הנסיעה ולזהירות יתר של הנהגים במקומות בהם נמצאים ילדים רבים. בנוסף יש להגביר את החינוך וההסברה לבטיחות בדרכים החל בגן הילדים ועד לסיום הלימודים".

בירושלים נפגעו 246 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2016, אחד נהרג.

הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.

אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.

כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...