יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, רו"ח משה ליאון, טוען בייר עמדה שהכין לקראת ועידת התיירות של המרכז ללימודים אקדמיים ביריד I.M.T.M, כי ירושלים סובלת מהעדר תשתיות וחדרי מלון דבר המקשה על שהיית תיירים בעיר וגידול בהכנסות מתיירות. לדברי ליאון בין השנים 1992 עד 2008 השהייה הממוצעת של תייר בירושלים ירדה מ – 3.7 לילות ל – 2.9 לילות, כאשר חל גידול של 50% בכמות התיירים שמגיעים לעיר במסגרת תיירות חד יומית כשהם לנים מחוץ לירושלים.
מהנתונים שחשף ליאון עולה שרק 5% מכלל התיירים בירושלים משתתפים באירוע תרבותי בעיר. ירושלים לדעתו של ליאון סובלת מהעדר מדיניות ארוכת טווח לפיתוח התיירות בעיר. בעיה נוספת נוגעת למיצובה של ירושלים כאתר תיירותי היסטורי בלבד ולא כעיר שניתן לבלות בה מעבר לחוויות הדתיות ההיסטוריות. ד"ר בנצי נחמן מומחה לחדשנות בתיירות מהמרכז ללימודים אקדמיים מציין בתגובה לדברי ליאון כי "בירושלים לא נעשה מאמץ לפתח תיירות נישה או אירועים תרבותיים וכנסים בינלאומיים בכמות מספקת שתספק אפיק התעניינות נוסף לתיירים המגיעים לעיר".
ליאון מציין כי כושר הקיבולת המוגבל של העיר העתיקה מהווה אף הוא בעיה לפיתוח התיירות. ליאון סבור שלעיר יש בסיס תיירות קבוע של הקהל הדתי ובמקביל צריך לפתח קהלי יעד חדשים כשוק הרוסי, כנסים ואירועים בינלאומיים, קולינריה, תיירות ירוקה ועוד.
רו"ח ליאון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מציע אסטרטגיה לטיפול בגידול בתיירות בירושלים במעבר לדפוס עבודה שיווקי יותר מבעבר, יצירת חיבלת תיירות של ירושלים וסביבותיה דבר שיתמוך בגידול הלינות והפעילות הכלכלית הנובעת מתיירות. ליאון דוגל בליווי יזמים ומשקיעים בתיירות באמצעות הרשות לפיתוח העיר כתחנה שתפתור כל בעיות ותזרז הליכים.
אתמול הופיע ליאון בתוכנית הכלכלית של ערוץ הכנסת "חשבון פתוח" שבה התריע כי עיכובים בהשלמת פרוייקט הרכבת המהירה לירושלים שתעשה את הדרך מהבירה לתל-אביב ב- 28 דקות בלבד, עלול לפגוע בצמיחתה הכלכלית של הבירה ולעכב את ההתפתחות המסחר והתעשייה בעיר. התוכנית חשבון פתוח שנקנתה ע"י ערוץ 10 ותשודר מדי יום שלישי בערוץ 10 בשעה 11:30. בתוכנית היום אומר ליאון שכיהן כזכור כמנכ"ל משרד ראש הממשלה וכיו"ר רכבת ישראל, כי "מטרת הרכבת המהירה לירושלים היא לנייד עובדים ולהביא לכך שלתושבי הבירה ייפתחו אופציות עבודה חדשות גם מחוץ לעיר, אני לא רואה ברכבת סכנה לבריחת ירושלמים, אני חושב שרבים שרוצים לעבוד בירושלים יוכלו לנצל את הרכבת וחסוך זמן יקר שלעיכובים ופקקים".