Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ירושלים על המסך

ירושלים על המסך

עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים מקדמות ומעודדות צילום סרטים בינלאומיים בבירה, באמצעות קרן הקולנוע העירונית הראשונה בישראל. ההשקעה בהפקות הזרות תכלול סיוע להפקה בינלאומית בסכום כולל של עד 400,000 $ (1.6 מיליון שקלים). ההשקעה מקודמת לאור העלייה חסרת התקדים בהפקות סרטים וסדרות בירושלים והיא ניתנת על-פי קריטריונים הנוגעים למיקומה של ירושלים בתסריט ובהתבסס על תוכן, איכות קריאטיבית והקצאות של תפוקת התקציב לעיר ירושלים.

ירושלים היא העיר הראשונה והיחידה, שמעמידה לרשות המפיקים הישראלים והזרים שירות ללא תמורה ONE STOP SHOP, שעובד 7 ימים בשבוע 24 שעות ומספק מענה בזמן אמת לתיאום ולאישור הפקות בעיר. כמו כן לרשות המפיק תעמוד אפשרות להנפיק פוליסת ענבל, פוליסת ביטוח לסיכוני טרור ומלחמה שנועדה לכסות, במקרה הצורך, נזק פיזי לרכוש ההפקה בישראל.

במקביל להטבות הפיננסיות, מוביל ראש העיר, ניר ברקת, מערך שיווקי בחו"ל, שמטרתו להעלות לתודעת המפיקים הזרים את ההטבות ובכך להניע את ההפקות לבירה. הדבר מתבטא בשיתופי פעולה שמקיימת העירייה עם מיזמים ויוצרים מאירופה ומארה"ב, בהקמת גוף "ידידים" בארה"ב וביצירת קשר עם אנשי מפתח בתעשייה בהוליווד.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, הוקם בהובלתו של ראש העיר, ניר ברקת בשנת 2008. המיזם גייס מאז שנת 2008 מקורות מימון חדשים לקולנוע הישראלי, בכללם: 32 מיליון ש"ח שהוקצו על ידי הממשלה באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים. עד להקמת המיזם צולמו בירושלים רק כ-5% מסרטי הקולנוע הישראלים. כאשר מאז הקמת המיזם זינק אחוז הסרטים וסדרות הטלוויזיה המופקים בירושלים ל-20%: בממוצע, כל חודש וחצי מתחילה הפקה קולנועית חדשה בעיר.

ניכר כי השקעת המיזם משתלמת, כאשר לצד העלייה חסרת התקדים בהפקות סרטים וסדרות בירושלים כל סרטי המיזם שיצאו לאקרנים עד כה זכו בפרסים מרכזיים בארץ ובחו"ל. הסרט שליחותו של הממונה על משאבי אנוש זכה בפרס הקהל בפסטיבל לוקרנו 2011 ו-5 פרסי אופיר, הסרט הדקדוק הפנימי זכה בפרס סקורה בפסטיבל יפן 2010, השתתף בפסטיבל ברלין 2010, וקיבל מקום שני בפסטיבל הסרטים במיאמי 2010 והסרט הערת שוליים זכה בפרס התסריט פסטיבל קאן 2011. השנה משתתפים בפסטיבל לוקרנו: "השוטר" ו"ת'אנתור".

המיזם השקיע מאז הקמתו בשנת 2008 ועד היום יותר מ-20 מילוני שקלים בהפקת 19 סרטי קולנוע ו-6 סדרות טלוויזיה ובפיתוח 33 פרויקטים חדשים ופועל לפיתוח תעשיית הקולנוע בעיר. כאשר השנה אושרו להשקעה למעלה מ-3 מיליון שקלים נוספים ב-13 פרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים חדשים בירושלים.

ראש העיר, ניר ברקת, ציין כי "ההישגים של מיזם הקולנוע הירושלמי שמו את ירושלים על מפת הקולנוע הבינלאומית ומאפשרים לנו להרחיב את הפעילות מעבר לתעשייה המקומית ולמשוך לעיר צילומים של סרטים וסדרות בינלאומיים. אתריה ונופיה המרהיבים של העיר הם תפאורה מושלמת ונוכחותם על מסכי העולם בסדרות וסרטים יימשכו אליה תיירים ויועילו לכלכלה".

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...