Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ירושלים על מפת האופניים החדשה של גוגל

ירושלים על מפת האופניים החדשה של גוגל
pixabay

גוגל משיקה היום (ב', 22/10) בירושלים, לראשונה בישראל, את שירותי הניווט לאופניים. אם עד היום נהנו גולשי Google Maps  מהאפשרות לנווט בעזרת רכב, תחבורה ציבורית והליכה ברגל, מהיום הם יוכלו לנווט גם באופניים- לאתר שבילי אופניים מוסדרים, לבדוק האם יש נגישות לאופניים, האם השביל הוא בעלייה או בירידה, התחשבות בחוקי התחבורה המקומיים ועוד.

ירושלים על מפת האופניים
pixabay

השקת השירות החדש של גוגל ישראל מתרחשת בירושלים ובערים נוספות, זאת על רקע עלייה בנפח הפעילות ושימוש באופניים (בעיקר תוך עירוני) בעשרות (ובמקומות מסוימים במאות) אחוזים, על מנת לאפשר להם רכיבה קלה ובטוחה.

בירושלים קיימים כיום עשרות קילומטרים של שבילי אופניים מוסדרים ורשמיים. בין הבולטים שבהם ניתן למנות את שביל תחנה מרכזית – עמק הצבאים שאורכו 7.5 ק"מ, שביל מתחם התחנה- גן חיות שאורכו 9 ק"מ, מסלול מתחם התחנה – עין לבן -12 ק"מ ושביל סובב ירושלים לאופנים – 42 ק"מ.

איתן ברזלי, ראש מינהל פיתוח עסקי וטכנולוגי בעיריית ירושלים: "עיריית ירושלים שמה לה למטרה להנגיש לתושבים מידע זמין ולהעניק להם חווית משתמש איכותית. לשם כך אנו יוזמים שיתופי פעולה עם מיטב החברות המובילות בארץ ובעולם. שירות הניווט לאופניים של גוגל הוא כלי מצוין המקדם את התחבורה האלטרנטיבית בעיר ומאפשר רכיבה בטוחה ונעימה. אנו מברכים וגאים על שיתוף הפעולה עם גוגל לרווחת תושבי העיר והמבקרים בה."

רכיבת האופניים בעיר ירושלים תופסת תאוצה בשנים האחרונות מסביר אמציה בלוך, מנהל תחום חדשנות במינהל פיתוח של עיריית ירושלים, עם העלייה במודעות לבריאות ולספורט הרכיבה על אופניים וכן עם כניסת האופניים החשמליים לשוק. "כמות רוכבי האופניים הבגירים בירושלים אשר משתמשים באופניים יותר מפעם אחת בשבוע מוערכת סביב 20,000 רוכבים. יש פעילות חברתית-קהילתית סביב הנושא ועיריית ירושלים משקיעה משאבים רבים בפיתוח שבילים נוספים בהתאם לתוכנית אב לתחבורה אשר שמה ב'פוקוס' את שבילי האופניים."

השירות החדש של גוגל לניווט אופניים משתמש באלגוריתם משוכלל ומתקדם המחשב 3 אלמנטים במטרה לתת לרוכבי האופניים את המסלול המיטבי עבורם: היכן יש עליות וירידות ואת אחוז השיפוע שלהם, היכן יש מסלול אופניים וכן מרחיק מדרכים מסוכנות. לאחר שקלול כלל הנתונים בדגש על עליות וירידות הנוסע מקבל מסלול ניווט ביישומון Google Maps עם המסלול המיטבי והקצר ביותר עבורו. הדבר קריטי עבור רוכבי אופניים בירושלים, עקב העליות והירידות הרבות בעיר.

שירותי הניווט החדשים של גוגל עבור אופניים מצטרפים למהלך עליו דיווחה עיריית ירושלים בשבוע שעבר לפיו במסגרת תכנית המקודמת במימון משרד התחבורה, באמצעות תכנית אב לתחבורה ירושלים יושקעו כ- 150 מיליון ₪ בחמש השנים הקרובות בסלילת עשרות ק"מ של שבילי אופניים בעיר ירושלים אשר יגדילו את מערך שבילי האופנים בירושלים  ל- 123 ק"מ עד שנת 2023. התכנית החדשה תיצור מארג שבילי אופנים בירושלים המתחברת לשבילי אופנים קיימים, שבמרכזם שביל האופניים בפארק המסילה ושביל "תחנה לתחנה" הנסלל כיום והמחבר בין תחנת רכבת מלחה לתחנה המרכזית שברחוב יפו דרך רחוב הרצוג וגן סאקר.

במקביל למהפכת השבילים, מקדמת עיריית ירושלים באמצעות חברת עדן מערך אופניים להשכרה שיחל לפעול בקרוב בבירה באזור מרכז העיר ובאזור המוזיאונים וקריית הממשלה. המערך יכלול בשלב הראשון 500 זוגות אופניים שיפוזרו על פני 50 תחנות עגינה. מערך ההשכרה הירושלמי יהיה חדשני טכנולוגי, יופעל על ידי אפליקציה ללא מתקני תשלום ברחוב, עמדות העגינה עצמן ירוקות וסולריות ואינן מחוברות לחשמל וכבר נבחר זכיין להפעלת המערך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...