Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ירושלים רבתי במקום ה-2 במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי

ירושלים רבתי במקום ה-2 במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי
הבתים החדשים בקיבוץ קריית ענבים - קרדיט 3 DVISION (9)

תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח: מניתוח שערכה חברת אלדר שיווק שמתבסס על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם. אם מסתכלים על הנתונים לעומק רואים ערים שממש שינו את פניהן בעשור האחרון בעקבות הבנייה המאסיבית, כך למשל בעיר ירושלים שממוקמת במקום השני אחרי תל אביב נבנו כ-28 אלף דירות.

העלייה בהתחלות הבנייה מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. בעשור הנוכחי נבנו בירושלים 1,501 דירות במגדלים בני 16 קומות ומעלה.

הבתים החדשים בקיבוץ קריית ענבים – קרדיט 3 DVISION (9)

לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון הבונה פרויקט מגורים בשכונת פסגת זאב "העשור האחרון אכן אופיין בתנופת בניה בירושלים, שהיא העיר הגדולה ביותר בארץ מבחינת היקף האוכלוסייה. יחד עם זאת, בהתחשב בכך שעתודות הקרקע במרכז העיר מוצו כמעט לחלוטין, לצד הצטמצמות משמעותית של עתודות הקרקע בשכונות הלוויין שלה, הדירוג הגבוה של התחלות הבניה בירושלים לא יישמר בעשור הבא. המצב יביא בהכרח לעליית מחירים, מעבר לרמות המחיר המוכרות כיום בשוק החופשי".

כאשר בודקים את מספר צמודי הקרקע שנבנו בעשור האחרון ניכר שעיקר הבנייה בישראל מתמקדת דווקא בהן –150 אלף יחידות דיור צמודות קרקע שהן 30% מסך כל יחידות הדיור נבנו במהלך העשור הנוכחי. ירושלים רבתי נמצאת במקום השלישי עם 2,800 צמודי קרקע שנבנו בעשור האחרון.

היזם ראובן אלה שמקים בימים אלו פרויקט צמודי קרקע בקיבוץ קריית ענבים מציין כי "צמודי קרקע לנצח יהיו מצרך מבוקש, זה החלום המשפחתי הישראלי. למרות הדירוג הגבוה של צמודי הקרקע בירושלים רבתי, צמודי קרקע באזור הפכו למוצר נדיר כמעט ביחס לעשורים קודמים. וככל שהקרקעות באזור ילכו ויתמעטו החלום של בית וגינה ילך ויתרחק. אנו שמים לב שעיקר הרוכשים בפרויקט הם משפחות צעירות שמבקשות חינוך טוב לילדיהם לצד חיי קהילה פוריים. אנו שמחים להיות חלוצי הדרך בהקמתו של הקיבוץ החדש ולאפשר למשפחות חדשות חיים קהילתיים כמו שרק אפשר למצוא בקיבוץ".

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים, מסתבר ש-40% מהדירות שנבנו בישראל היו בנות 4 חדרים שהן כ-200 אלף דירות בסך הכל. כ-14,500 אלף מתוכן נבנו בירושלים רבתי.

פרויקט צרפתי בפסגת זאב של צרפתי שמעון קרדיט הדמיה וויופוינט 1

דירות בנות 2 ו-3 חדרים היוו בעשור האחרון רק 8% מהדירות שנבנו שמספרן עמד על 42,577 דירות. רובן נבנו בתל אביב, ירושלים ורמת גן. הניתוח בדק גם את מספר הדירות בנות 6 חדרים ויותר, גם כאן ירושלים מככבת והיא נמצאת במקום השלישי, עם 3,000 דירות גדולות שנבנו בעשור האחרון.

עיר מספר דירות שנבנו בעשור הנוכחי
תל אביב 30,310
ירושלים 27,925
פתח תקווה 16,647
נתניה 14,205
אשקלון 12,869
ראשון לציון 12,394
יישובים ביו"ש 11,628
רמת גן 11,553
באר שבע 11,422
חריש 10,601
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...