Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ירושלים של זהב ועסקים – על הפוטנציאל העסקי הטמון בעיר

ירושלים של זהב ועסקים – על הפוטנציאל העסקי הטמון בעיר
קרדיט: FREEPIK

ירושלים כידוע היא העיר המאוכלסת ביותר במדינת ישראל, כאשר נכון לשנת 2021 חיים בה קרוב למיליון תושבים. זו גם העיר המתויירת ביותר בארץ לאורך השנים עם תיירות פנים וחוץ ענפה, ומהווה יעד מועדף בזכות מגוון מסעדות הרחוב, השווקים המפורסמים, אתרי הקודש ושלל אטרקציות נוספות.

קרדיט: FREEPIK

בשנים האחרונות, ועל אף המציאות הביטחונית הרגישה הנוכחת כמעט תמיד בעיר, נתונים רבים מצביעים על צמיחה בכמויות המשקיעים העולים אל העיר, משקיעים ויזמים אשר בוחרים להקים בה מיזמים בשלל תחומי עיסוק ולנצל את הפוטנציאל העסקי הגדול הגלום מסביב. ככלל הקמת מיזם, מיזם או אפילו השכרת משרדים בירושלים מבטיחים לפני הכל כתובת עסקית אשר מהווה מיתוג מיוחד לצד אמירה משמעותית. אולם מעבר לזה, ניתן לראות כי לעיר נוספים ומתחזקים מספר יתרונות בולטים גם בימים אלו, כך למשל:

  1. היבט הנגישות: ירושלים שנחשבה בעבר הלא רחוק לעיר פקוקה ועמוסה מאוד התחדשה אך לאחרונה במספר דרכים ראשיות אשר מובילות לעיר וממנה ומפחיתות את העומס והפקקים למבקרים ולעובדים בעיר. בנוסף רכבת ישראל שחידשה את קו הרכבת וקבעה בה שתי תחנות בנקודות מרכזיות בעיר שיפרה משמעותית אף היא את הנגישות לעיר. במקביל גם התחבורה הציבורית בעיר חווה מגמת חדשנות ושיפור הן באמצעות שדרוג של התשתיות הקיימות, פתיחתם של כבישים וצירים מרכזיים ובעיקר הקמת הרכבת הקלה שמספקת נגישות ונוחות ומחברת את כל רחבי העיר והשכונות בנוחות מרבית.
  2. אוכלוסייה רב גוונית: האוכלוסייה הירושלמית היא אוכלוסייה גדולה ומגוונת במיוחד, כאשר העיר מהווה בית לשלל נגזרים, עדות וקצוות בחברה הישראלית. האוכלוסייה הרחבה והמגוונת מהווה תשתית וקהל יעד נרחב לסוגים רבים ושונים של עסקים, אשר מציעים שירותים ומוצרים הן למגזרים ייחודיים והן לכלל הציבור.
  3. תיירות, ולא רק עונתית: משבר הקורונה אמנם סגר מעט את השמיים בשנה וחצי האחרונות והרחיק ממדינת ישראל בכלל ומהעיר ירושלים את התיירים הזרים, אולם הביא להתעוררות גדולה מאוד בקרב המטיילים הישראלים שבאופן דומה התרחקו מנתב"ג וחיפשו אחר יעדים אטרקטיביים לטיולים ולחופשות בישראל. לצד העיר אילת, שמהווה יעד עונתי מבוקש לחופשה בישראל בעיקר בחודשי הקיץ, בלטה ירושלים ביופייה, בעושרה התרבותי, בחוויה הקולינרית המפורסמת שהיא מציעה ובשלל מוקדי תרבות, בילוי ופנאי לאורך כל ימות השנה.
  4. הקרבה למוסדות חשובים: חלק מהמוסדות המובילים בישראל, בניהם הכנסת, בית המשפט העליון וגם האוניברסיטה העברית, אינם רק מוסדות תפעוליים אם כי מהווים מרכז למבקרים, להיכרות עם התרבות, האקדמיה ומבנה השלטון בישראל, וקולטים מדי שנה עשרות אלפי תלמידים ומבקרים ומספקים העשרה וחיבור בין המבקר לעיקר כוחה ומוקדיה של מדינת ישראל.

חשוב לומר כי לא רק עסקים מסחריים דוגמת מסעדות ומתחמי אירוח הם בבחינת עסקים עם פוטנציאל הצלחה בעיר. למעשה, ניכר כי גם בתי עסק המספקים שירותים לציבור ולאוכלוסייה המקומית דוגמת משרדי עורכי דין, רואה חשבון, סוכנויות ביטוח, מרפאות פרטיות ומקצועות חופשיים אחרים, מבקשים להתמקם במתחמי משרדים ומסחר בירושלים, ונהנים מאוכלוסייה רחבה במיוחד ומסביבה עסקית מבטיחה ופורה. מתחמים עסקיים המשלבים מקומות בילוי, בתי קפה ומסעדות יוצרים חוויה, קשרים עסקיים ופוטנציאל צמיחה גבוהים במיוחד, ומהווים מוקד משיכה לתושבי ירושלים ולמשקיעים גם יחד.

>> מוזמנים להכיר גם את "פארק העברית", קמפוס הייטק-אקדמיה הראשון בירושלים, לחצו כאן.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...