Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ירושלמים מובילים במדע:עיריית ירושלים מציגה: מקומות ראשונים בתחומי המדע והטכנולוגיה לבתי הספר בתחרויות ארציות ובינלאומיות

ירושלמים מובילים במדע:עיריית ירושלים מציגה: מקומות ראשונים בתחומי המדע והטכנולוגיה לבתי הספר בתחרויות ארציות ובינלאומיות

עיריית ירושלים גאה להציג הישגים מרשימים של מערכת החינוך בירושלים, בניהם זכיות של תלמידים מבתי ספר שונים בעיר בתחרויות ארציות בתחומי המדע והטכנולוגיה.  

 

רק בשבוע שעבר זכה בית הספר הדו לשוני בירושלים במקום הראשון בתחרות ארצית של עבודות חקר בתחום המדעי-טכנולוגי, בה השתתפו כ-200 קבוצות תלמידים מירושלים, באר-שבע ולוד. התלמידים שנדרשו לפתח מיומנות של חקר וחשיבה המדעית זכו במקום הראשון עם "עיסת פלא" עשויה מעמילן תירס, שבולמת זעזועים ומסוגלת להשאיר ביצה שלמה  לאחר שהיא נזרקת מהקומה ה- 14 במגדל הולילנד בירושלים.

  

זכייה נוספת במקום הראשון בתחום משלבת היבטים מדעיים-טכנולוגיים עם היבטים חברתיים-ערכיים, במסגרתה פיתחו תלמידים מבית הספר מקיף גילה שעון מעורר שמותאם לאנשים חרשים ועוזר להם להתגבר על מגבלת השמיעה.   השעון המעורר שפיתחו התלמידים מורכב משני חלקים –  קולט צלצולים וצמיד רטט אלחוטי, אשר רוטט על ידו של החרש ומעיר אותו בשעה הרצויה. התלמידים זכו במקום הראשון בתחרות הארצית "גם אני יכול" לבניית מוצרים עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, שהתקיימה בשבוע שעבר. התחרות מהווה נקודת סיום לתהליך ארוך טווח במסגרתו נפגשים התלמידים עם בעלי הצרכים המיוחדים ומתאימים להם פתרונות, כאשר הפרויקט מתמקד בהכרת החריג בחברה.

 

בתחום הסיוע לבעלי מוגבלויות, זכו לאחרונה תלמידי תיכון "ליידי דיוויס" במקומות ראשונים במסגרת תחרות שהתקיימה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א, כאשר הם פיתחו מערכת ממוחשבת המסייעת לנכים לתפקד.

 

ראש העיר, ניר ברקת מציין "עיריית ירושלים גאה להוביל מהלך משמעותי לחיזוק תחומי המדע והטכנולוגיה במערכת החינוך בישראל. אני גאה בתלמידי העיר שהוכיחו שבתי הספר בירושלים הם מהמובילים בארץ בתחום המדע".

 

זכיות אלה מצטרפות להישגים מרשימים של תלמידי ירושלים בתחום המדעים. במאי האחרון זכו תלמידי הישיבה התיכונית תורה ומדע ליד מכון לב לייצג את ישראל בשודיה בתחרות החשובה בעולם בתחום איכות הסביבה והאקולוגיה וזכו במקום השלישי. בחודש זה יצגו את ירושלים ואת ישראל גם תלמידים מהבית הספר הדו לשוני ומהתיכון למדעים ואומנויות בכנס בינלאומי של אינטל, לצד למעלה מ-1500 בני נוער מ-50 מדינות בעולם. גם בשנה שעברה ייצג תלמיד מהתיכון הישראלי למדעים ואומנויות את ירושלים ואת ישראל בתחרות אינטל הבינלאומית בקליפורניה ושם זכה בפרס מיוחד מטעם האיגוד האמריקאי למדעי המחשב.

  

בינואר האחרון השתתפה קבוצת תלמידים מחטיבת הביניים של בית הספר הדו לשוני באולימפיאדה ע"ש אילן רמון וזכתה במקום הראשון. התלמידים חקרו אפשרות להפקת מים בירח והעפילו לגמר האולימפיאדה בכנס בינלאומי של נסא"א, כאשר הם התחרו מול 1,500 בתי ספר מרחבי הארץ (כ-13,000 תלמידים). 

גם תלמידים מבית הספר "תורה ומדע" זכו לייצג את ירושלים ואת ישראל בתחרות האיחוד האירופי למדענים צעירים שהתקיימה בספטמבר 2011 בפינלנד ושנה קודם לכן (2010) אותם תלמידים זכו בפרס תחרות המים של שטוקהולם.  בדצמבר האחרון הגיעו לשלב הגמר של האולימפיאדה למתמטיקה במכון וייצמן 3 תלמידי כיתה ח' מבית הספר "רעות". 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...