Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך
קרדיט PIXABAY

לאתר אינטרנט של חברות מכל הסוגים והגדלים יש מטרה אחת ברורה – להפוך את הגולשים באתר ללקוחות של החברה או לשמר אותם כלקוחות במידה והם כבר קנו שירותים או מוצרים מהחברה. זוהי למעשה התמצית של מטרת מאמצי השיווק הדיגיטלי. 

על מנת להשיג את המטרה הזו יש אמצעים רבים שננקטים באתרים איכותיים. אחד האמצעים השכיחים ביותר, כזה שמצוי באופן גורף כמעט בכל אתר אינטרנט למטרות רווח – הוא השארת פרטי קשר של הגולש באתר. כולנו מכירים את טופס ה"צור קשר" שנדמה כי כמעט אי אפשר בלעדיו. המהדרין אף שותלים טופס שכזה בכל הדפים של האתר, ולא רק בדף "צור קשר" ייעודי. 

כיצד לגרום ללקוח להשאיר פרטים באתר שלך
קרדיט PIXABAY

השארת פרטי קשר היא הבעת עניין מפורשת במוצר

השארת פרטים באתר היא צעד המקרב בצורה משמעותית את הגולש להיות לקוח של החברה. אם הגולש בחר להשאיר את הפרטים שלו זה אומר שהוא מתעניין במוצרים או בשירותים שהחברה מציעה, וכי יש לו נכונות לשמוע עליהם יותר ולהתעניין בהם. 

כאשר הגולש משאיר את הפרטים שלו באתר הוא למעשה מזמין את החברה לשלוח לו מידע שיווקי. יצירת הקשר נעשית לפעמים באמצעות הטלפון ולעתים באמצעות הדואר האלקטרוני או על ידי אס אם אס הנשלח לטלפון הנייד. 

כאשר לומדים שיווק בצורה מקצועית נהוג להשתמש בדגם של משפך (Funnel) שכל שלב בו הוא התקרבות לביצוע רכישה של ממש. כאשר הגולש נכנס לאתר של החברה הוא נמצא במעלה המשפך, ופעולה של השארת פרטי קשר מקרבת אותו לשלב הקנייה  – שהוא השלב הסופי והמטרה של כל מאמצי השיווק. בדגם זה נעשה שימוש לעתים גם על ידי חברת UI מקצועית ששוכרים על מנת לשפר את יחס ההמרה באתר. 

שימוש בצ'אט יזום עם הגולש

על מנת לגרום לגולש להשאיר פרטים באתר יש כמה דרכים נוספות, פרט לטופס יצירת הקשר. אחת מהדרכים החדשות והפופולריות היא פנייה יזומה לגולש באמצעות תיבת צ'אט. בצד השני של הצ'אט לא תמיד נמצא באמת נציג, אלא במקרים רבים מדובר במערכת אוטומטית רובוטית שמצוידת בכמה משפטים שימושיים ובהבנה בסיסית של שפה בעזרת אינטליגנציה מלאכותית ברמה כלשהי. הפנייה היזומה לגולש נותנת לו תחושה שיש חיים בצד השני של תיבת הצ'אט ויכולה לעודד אותו לתקשר עם הרובוט או עם הנציג האמתי ולהשאיר את הפרטים שלו.

מחקרים בתחום השיווק הדיגיטלי מראים כי הוספה של פונקציית צ'אט מעלה את אחוז הגולשים שבוחרים להתייחס לצ'אט ולהשאיר בסופו של דבר את פרטי הקשר שלהם. בעזרת הצ'אט ניתן גם לאסוף מידע כללי נוסף שיכול לעזור למלאכת המכירה בהמשך. 

הרשמה לניוזלטר או הבטחה להורדת תוכן ייחודי 

דרך יעילה נוספת להשגת פרטיו של הגולש היא באמצעות חלון קופץ שעולה באתר לאחר פרק זמן מסוים שהגולש נמצא באתר או כאשר הוא מנסה לצאת מהאתר. חלון קופץ שכזה, שכל חברת בניית אתרים יכולה לפתח בצורה קלה מאוד, מהווה פנייה יזומה שיכולה לעורר את הרצון של הגולש להשאיר את הפרטים שלו. החלון הקופץ יכול להיות מלווה בהצעה מפתה כלשהי או בהנחה למי שנרשם ומשאיר פרטים. זוהי גם הזדמנות מצוינת להציע לגולש להירשם לרשימת התפוצה במייל של החברה ולקבל ממנה הצעות, מבצעים ומידע רלבנטי עבורו. הרשמה לניוזלטר היא דרך מצוינת לשכנע גולש להשאיר את פרטיו. 

בנוסף, דרך יעילה מאוד היא הבטחה של בונוס כלשהו לכל גולש שמשאיר פרטי קשר באתר. הבונוס יכול להיות בצורה של תוכן כלשהו שזמין בדרך כלל רק ללקוחות החברה, קובץ PDF עם מידע מיוחד שיכול לעניין את הגולש או תכנים ייחודיים אחרים. כך גוברת המוטיבציה של הגולש להירשם ולהשאיר פרטים מאחר והוא מזהה הזדמנות לרווח כלשהו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה חשוב לדעת כשמקימים עסק?
עסק הוא לא רק עבודה ופרנסה, אלא גם הגשמת מטרה...
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
מתי ניתן לשנות הסכם גירושין?
כאשר זוג  מתגרש ומגיע להסכם גירושין, הסכם זה על כל...
שמן CBD לטיפול בחרדה והזעת יתר
בשנים האחרונות, שמן CBD הפך לאחת מהאפשרויות הפופולריות ביותר בקרב...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...