Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כיצד לנהוג בדו"ח תעבורה?

כיצד לנהוג בדו"ח תעבורה?

דוח תעבורה הוא אחד הדוחות הנפוצים שמקבלים נהגים רבים בישראל, ולכן נוטים לזלזל בו מעט. אלא שעבירת תעבורה היא לא פחות חמורה מעבירות אחרות, וההשלכות שלה לא פחות בעייתיות למי שמתעלם מהן וחושב שזה כל מה שיש לעשות – לשלם קנס וזהו. עבירת תעבורה היא חמורה והיא גוררת רישום משטרתי ולכן מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין תעבורה כדי לטפל בכך עם כמה שפחות בעיות שייגרמו מכך.

כיצד לנהוג בדו"ח תעבורה?

מה לעשות עם דוח תעבורה?

אם החלטתם לשלם את הקנס של דוח התעבורה ולא להתייעץ עם עורך דין תעבורה כדי לקבל קווי פעולה לתוצאות טובות יותר, יכול להיות שהפסדתם אפשרות להיטיב עם מצבכם. יש להגיש בקשה מנומקת כדי לבטל את הדוח שלכם ועורך הדין יוכל לבצע זאת למענכם וגם למצוא את ההנמקה הכי מבוססת לכך.

היום ידוע שגם מהירות מופרזת אינה עילה לדוח תקף ולכן עורך דין תעבורה יכול למצוא בו פגמים ולבטל אותו, במיוחד כאשר העבר שלכם נקי וחף מעבירות. תוכלו להגיש את הבקשה בתוך 30 יום  כדי שלא תידחה בגלל האיחור. רק אם תפעלו מהר תקבלו את השירות והתוצאות שאתם רוצים, אם תיגשו לעורך דין בזמן ומיד.

מה קורה כאשר מישהו אחר נוהג?

לפעמי אתם מקבלים דוח אבל לא אשמים כי לא אתם נהגתם באותו הזמן. על אחת כמה וכמה שעליכם לטפל בכך כדי שלא תספגו את הסנקציות שלא באשמתכם. כך תוכלו להסביר שאתם אמנם בעלי הרכב אבל מישהו אחר נהג ולהגיש בקשה להסבת הדוח בזמן אפילו באופן עצמאי.

עם זאת, עורך דין תעבורה יכול להגיש בשמכם תצהיר מנוסח כך שיתקבל יותר באהדה אם תכתבו אותו נכון. הסבת הדוח אינו מחליף הודאה בעבירה ולכן אינכם מסתכנים בכך, אבל אתם מעידים בזאת שהרכב הוא שלכם ומישהו אחר נהג בו וביצע את העבירה. הנהג ההוא יחליט בשביל עצמו אם לשלם את הדוח או להישפט עליו.

לא לחכות אף פעם בתגובה

תגובה לרשויות צריכה להיות מהירה בכל מקרה, ולכן אין מה להתמהמה ולתת לחששות להכתיב לכם את הפעולה. זה לא הכי נוח להתמודד עם דוח תעבורה אבל ככל שעונים עליו מהר יותר כך מצליחים להשיג תוצאות טובות יותר משום שהרשויות מבינות שאינכם מנסים להתחמק מאחריות. כאן גם עדיף להתייעץ עם עורך דין תעבורה שמטפל בכם ומדריך אתכם כיצד לנהוג. עורך דין תעבורה ינסה לזכות אתכם ובכל מקרה לא יתמהמה בהגשת המסמכים והבקשות בשמכם, וזה לפחות ראוי לציון במקרה שבו הזמן חוסך לכם כסף ועגמת נפש.

זה נעוץ בעובדה שהחוק מתיר לכם מרווח זמן מסוים להגיב ולפעול כדי לערער או לשנות את הדוח, בין חודש לשלושה חודשים ועדיף מאוד לא לחכות. זה נותן לכם מרווח נוסף לפעולה כאשר יש שיבושים ובעיות ברשויות עצמן, למשל. אם העניין שלכם תלוי וטרם הסדרתם תשלום קנס אתם עשויים להישאר ללא רישיון נהיגה באופן זמני עד שהדבר יוסדר, ולכן פעלו מהר ככל האפשר.

עדיף לפנות אל עורך דין תעבורה

עורך הדין שלכם פועל למענכם ובשמכם בכל עת, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהוא יעשה הכל כדי לחלץ אתכם מתוצאות מאוד לא נעימות. בכל מקרה, ייעוץ של עורך דין מבהיר לכם מה מצפה לכם ומהן ההשלכות שעומדות בפניכם בכל בחירה שלכם, ולכן כדאי לקבל החלטה רק לאחר שמיעת העובדות והאפשרויות. רק אז תוכלו לבחור הכי טוב למענכם ורק לאחר ששמעתם במה זה כרוך ולמה זה ישיג לכם תוצאות משביעות רצון.

קבלת דוח תנועה היא רק ההתחלה, ועורך דין תעבורה יפתח בפניכם את הפתרונות שכדאי לנצל כדי לא להיקלע למצב שבו אתם משלמים בסנקציות משפטיות שמזיקות לכם. יש מקרים שבהם הוא ינסה גם לחלץ אתכם מהבעיות השונות, אם זה אפשרי. ובכל מקרה תדעו היכן אתם עומדים במקרה כזה.

 

המאמר נכתב ע״י עו״ד ניר שלום – דיני תעבורה 077-9976882

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...