Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כלים וטיפים לטיול כשר בארה"ב

כלים וטיפים לטיול כשר בארה"ב
(צילום: diluvi באדיבות תמי לב)
(צילום: diluvi באדיבות תמי לב)

שמירה על המסורת בעת יציאה מגבולות ישראל עלולה להפוך לעיתים לאירוע מורכב ואף יקר. בעוד ביעדים פופולריים רבים באסיה תוכלו למצוא מזון כשר כמעט אך ורק בבתי חב״ד, בנסיעה לארצות הברית (או אירופה) המשימה קלה הרבה יותר. אך קל ככל שיהיה אתגר הכשרות, כמות המידע הנוגעת בנושא במישרין עצומה והעלויות עלולות להוות מכשול אמיתי לנסיעה. לכן כדי להקל על הנוסעים ולו במעט הכנו לכם את רשימת הטיפים הבאה, שתסייע לכם בתכנון טיול כשר ואחראי כלכלית בארה״ב.

בית תמורת בית
אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך בעלויות הנסיעה, בעיקר אם מדובר במשפחה רבת נפשות שנוסעת יחדיו, היא החלפת בתים. בהתחשב בעובדה שהקהילה היהודית בארה״ב שניה בגודלה רק לישראל (כשישה מיליון), סביר להניח שיהיה לכם קל למצוא דירה לטעמכם להחלפה. חשוב לציין כי במרבית האתרים המתמחים בחילופי בתים תצטרכו לשלם דמי חבר שנתיים. צאו מתוך נקודת הנחה שכמו שאתם רוצים לבקר בניו יורק או מיאמי, מישהו שם רוצה לבקר בירושלים או בנתניה. בין האתרים המובילים תמצאו את Sabbatical Homes.

אתרים נוספים הם Home Exchange ו-Home Away, אשר בכל אחד מהם ישנו מגוון עצום של דירות ברחבי העולם.

אם אתם מעדיפים את ההתקשרות שלכם בשפה העברית ומול הקהילה הישראלית, חפשו ברשת החברתית פייסבוק אחר קבוצות ששמן ״ישראלים ב״ והשלימו את עיר או ארץ היעד.

תחנות ביניים
ניו יורק נפלאה, מיאמי נהדרת ולוס אנג׳לס לא פחות ממרהיבה, אבל אם כבר נסעתם מעבר לים – אולי תרצו לראות קצת מעבר לכרך. בעוד באירופה הדרך הנוחה ביותר להתנייד ממקום למקום, כולל למקומות יישוב נידחים יחסית, היא באמצעות רכבות ואוטובוסים, בארה״ב נעים הרבה יותר להתנייד ברכב, ובחלק מהמקרים מדובר גם באפשרות יותר כלכלית. ישנן מספר אפשרויות להשכרת רכב בארה״ב, ובכולן תמצאו כלי רכב מרווחים וגדולים שכל בני המשפחה יוכלו לשבת בהם בנוחות. השכרת רכב לתקופת הטיול תאפשר לכם חופש תנועה גדול יותר ואת הפינוק של לעצור בשכיות חמדה בין היעדים כדי להעשיר את הטיול שלכם בעצירות במקומות קטנים, פסטורליים ובלתי מתוכננים בהכרח.

אוכל כשר? לא צריך להתפשר
מכרים השבים מחו״ל ומשתפכים על האוכל הטוב שנהנו ממנו ועל המקומות בהם סעדו, עלולים לגרום למטייל הכשר לחוש אי-נוחות קלה. זאת משום שהזיכרון שלו בכל הנוגע למזון לרוב מסתכם בערימת קופסאות השימורים שסחב בטיסה האחרונה. אם זה המצב גם עבורכם, דעו כי כיום ישנן מספר אפשרויות שישנו את הטיול שלכם קולינרית מן הקצה אל הקצה:

רוצים להזמין ארוחה כשרה לדירה או למלון? הזמינו מה וכמה שאתם צריכים דרך אתר האינטרנט koshwhere הפועל בכל העולם.

מעדיפים לצאת למסעדה? הורידו את יישומון koshernear למכשיר האייפון או לאנדרואיד שלכם ותוכלו למצוא מסעדה כלבבכם באזור. חפשו אותה בחנויות האפליקציות.

אם בכל זאת אתם מעוניינים להביא עמכם את המזון כל הדרך מישראל, אולי עדיף לזנוח את השימורים ולהצטייד במנות מוכנות של mevushelet, הכשרות למהדרין (בהשגחת הרב דברת שליט"א, חלק ממגוון המנות בכשרות הרב רובין). במבושלת מתגאים באפשרות חימום הארוחה בשיטה חדשנית הכוללת עזרת שקית חימום ללא צורך במיקרוגל או תנור – כל הארוחות אינן מצריכות שמירה בקירור וכולן עשויות ממרכיבים טבעיים בלבד.

אפשרות נוספת היא שימוש באפליקציית 'מה כשר', מרכזת מידע הן על מסעדות והן על מעדניות כשרות ברחבי העולם. ניתנת להורדה בחנויות האפליקציות.

חברותא ומניין: איך למצוא יהודים אחרים בעולם
האפשרויות הקיימות בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים הן כמעט בלתי מוגבלות, ובאמצעות אתר אחד ואפליקציה אחת תוכלו להכיר יהודים אחרים בני המקום או לסגור מניין. אתר Jewgether, שהוקם על ידי שלושה בוגרי הטכניון בחיפה, יסייע לכם לפגוש יהודים החיים בחו״ל, תחשבו על זה קצת כמו שידוך אבל לא למטרות נישואין. בעזרת האתר תוכלו גם לנסות למצוא מקום מגורים ואולי תרוויחו חברים לחיים.

באתר rustybrick, תמצאו מגוון אפליקציות נהדרות למסעות ובהן רדיו יהודי, קיצור שולחן ערוך וגם אפליקציית קריאת שמע המותאמת לילדים. בין שלל היישומונים ניתן למצוא גם את Minyan Now, שתסייע לכם ליצור מניין בכל מקום בו אתם נמצאים, כמובן שבתנאי שיש באזורכם מספיק אנשים שהורידו אותה גם.

לבשל, לישון ולנוע

אם החלום האמריקאי שלכם אינו שלם בלי Road Trip כהלכתו, בדקו את אפשרות השכרת קרוון. טיול בקרוון יאפשר לכם לטייל, לישון, לבשל, להתפלל ולזכות בגיבוש משפחתי לעילא ולעילא. קחו בחשבון שעבור למעלה משבע נפשות העניין עלול להיות עפעס מעט צפוץ, אך בכל מצב עניינים אחר צפויה לכם הרפתקה יוצאת מן הכלל.

אין חכם כבעל ניסיון: לכל שאילתא פתרון

במידה ואתם מוצאים שיש לכם שאלות נוספות, או שהייתם רוצים לקבל חוות דעת מאדם או משפחה שעשו טיול כשר לפניכם, עשו שימוש בפורומים ייעודיים לעניין. באתר למטייל תמצאו פורום טיולים לשומרי מסורת ודתיים, ובאתר חדרי חרדים ניתן למצוא פורום שלם המתמקד בשאלה ״מה מותר לאכול ללא הכשר" (בחו״ל).

טיול לחו"ל לשומרי כשרות יכול להיות משימה מורכבת לעיתים, אך בעזרת הכלים שמעמיד לרשותנו העידן המודרני ניתן לצלוח אותו בהנאה רבה ובהתעסקות מינימלית. קצת הכנות לפני היציאה בהחלט עשויות לספק לכם חוויה מהנה יותר, להקל עליכם בהתמודדות עם חוסר הנגישות של סביבה שומרת מסורת בניכר ואף לחסוך לכם משמעותית בעלויות. ארצות הברית ספציפית היא יעד מאוד נוח למטיילים הכשרים, הן בשל היקף הקהילה היהודית בה והן בשל כמות השירותים הכשרים שהיא מספקת. אז התכוננו היטב וטיילו היטב, בדרך היהודית.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
חנוכה במלונות ibis ירושלים מרכז העיר במחירים אטרקטיביים וסיורים ליליים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
*מלונות ibis ירושלים מרכז העיר פותחים שנה עם סיורי סליחות בתאריכים נבחרים ומחירים אטרקטיביים החל מ600 ₪*
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר נערכים לקראת חגי תשרי ומזמינים...
ספורט אנגלי ומוסיקה אוגוסט קריר לכל המשפחה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
פעילות ספורטיבית בנוסח אנגלי עם שחקן בדמותו של אורד וינגייט...
17 אתרי מורשת ברחבי הבירה ייפתחו לקהל הרחב לצד פעילות "שכונה של פעם" – משחקי מורשת בשכונות הירושלמיות
ירושלים היא עיר חשובה וקדושה למיליונים ברחבי העולם והמורשת שבה...
לרגל יום ירושלים ויום העצמאות שחגגה מדינת ישראל מלון וולדורף אסטוריה יוצא ומעניק 20% הנחה לבני 75 ומעלה שמזמינים לינה וארוחת בוקר
לרגל יום ירושלים הקרב ובא וחגיגות יום ההולדת ה 75...
רשת מלונות ACCOR מרחיבה את פעילותה בישראל- ופותחת מלונות נוספים
רשת מלונותACCOR הבינלאומית מודיעה כי היא מרחיבה את פעילותה בישראל,...
ירושלים של אור: הסתיימו העבודות להארת ארבעה מונומנטים היסטוריים נוספים ברחבי העיר
במסגרת המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר ירושלים, הסתיימו לאחרונה עבודות...
פדיון ותעסוקה במלונות תיירות, ינואר-ספטמבר 202
נואר-ספטמבר 2022 נתונים מקוריים פדיון מלונות התיירות הסתכם ב-9.7 מיליארד ₪, (9.5...
'מעלית הזמן בירושלים' מתחדשת עם 4 מוצרים חדשים וכרטיסים משולבים
 לרגל השנה החדשה מתחדשת האטרקציה 'מעלית הזמן בירושלים' במוצרים וחידושים...