Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כל הסיבות למה אתם חייבים לעצמכם לקחת יועץ משכנתא

כל הסיבות למה אתם חייבים לעצמכם לקחת יועץ משכנתא
(צילום: שאטרסטוק באדיבות חברת אפטר יו)
(צילום: שאטרסטוק באדיבות חברת אפטר יו)

בשנים האחרונות צצו כמו פטריות אחרי הגשם יועצי משכנתא המציעים ייעוץ מקצועי לכל מי שמתכנן לקחת הלוואה לרכישת דירה למגורים או לרכוש נכס להשקעה. אמנם, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי בחינם וללא כל עלות גם מיועץ המשכנתאות של הבנק, אך כדי לקבל ייעוץ אובייקטיבי ושירות ברמה גבוהה מומלץ לכם לקחת יועץ פרטי שאינו מייצג את האינטרסים של בנק זה או אחר.

ייעוץ משכנתא אובייקטיבי

עליכם לזכור כי משכנתא לוקחים לתקופה ארוכה, עד שלושים שנה, ויש להתחייב לסכום גבוה של מאות אלפי שקלים ולמעלה מכך. בנוסף, כאשר מעוניינים לקחת משכנתא יש ללמוד את הנושא כדי להבין כיצד לבנות תמהיל משכנתא נכון בהתאמה למאפייני האישיים ויכולת ההחזר שלכם. הבנקים מצדם מעוניינים להרוויח ככל הניתן לכן במהלך הייעוץ על ידי יועץ משכנתאות של הבנק הוא עלול להסתיר מידע רלוונטי עבורכם שהיה יכול לאפשר לכם להוזיל את ההלוואה. יועץ משכנתאות העובד בבנק מייצג את האינטרסים של המעסיק שלו, למרות שיש לזכור כי הבנקים נתונים לפיקוח על ידי בנק ישראל.

כדי לזכות בייעוץ אובייקטיבי וללא ייצוג האינטרסים של הבנקים חשוב לקחת יועץ משכנתאות פרטי, ליועץ תפקיד חשוב לבניית תמהיל משכנתא מותאם למאפיינים שלכם. יועץ משכנתאות פרטי מכיר את כל מסלולי המשכנתאות של הבנקים ויודע כיצד ניתן להוזיל עלויות ולהתמקח כדי לשפר תנאים של המשכנתא. יועץ משכנתאות מתחשב ביכולת ההחזר של הלווה, הוא בודק את חוסנו הפיננסי של הלווה ובונה את תמהיל המשכנתא בהתאם להון העצמי שיש ברשות הלקוח, תכנון פיננסי עתידי כמו הרחבת המשפחה בעתיד, אורח חיים, כספים עתידיים שצפויים לקבל וכיוצא בזה.

האם חובה לקחת יועץ משכנתאות?

בעבר היה נהוג להסתמך על הייעוץ הניתן בבנקים, כיום רבים כבר הבינו כי ניתן לחסוך משמעותית בעלות המשכנתא באמצעות ייעוץ מקצועי. אמנם, אין זו חובה לקחת יועץ משכנתאות פרטי ולווים רבים מנסים לחסוך כמה אלפי שקלים לכן הם נמנעים משכירת שירותיו של יועץ פרטי למשכנתאות, עם זאת המציאות מוכיחה כי לווים שבחרו לקחת יועץ פרטי הצליחו לחסוך עשרות אלפי שקלים ואף למעלה מכך, ולמעשה קיבלו תמורה מלאה לכספם.

בשנים האחרונות הריבית במשק נמוכה לכן רוב הלווים בוחרים במסלולים הזולים יותר, בהתאם למגבלות של בנק ישראל כמו מגבלת שליש בריבית משתנה, עם זאת לכל לווה יש מאפיינים ייחודיים, ותמהיל משכנתא המותאם לזוג אחד אינו בהכרח יתאים לזוג אחר. את תמהיל המשכנתא בונים בהתאם למאפיינים הייחודיים של הלווה ובהתאם לעלות הנכס שרוצים לקנות, תקופת ההחזר וגובה ההחזר החודשי בו ניתן לעמוד, ותוך תכנון פיננסי המתחשב בשנים הקרובות כדי לאפשר ללווה לחיות בכבוד, ולהימנע מהחזר חודשי גבוה מדי העלות להוביל אותו לסיבוכים כלכליים במידה וחל שינוי במצבו, לדוגמה פיטורים מהעבודה, יציאה ללימודים, תינוק נוסף וכדומה.

עליכם לזכור כי בדיוק כפי שאתם נוהגים לשכור את שירותיו של יועץ השקעות כדי להשקיע את כספכם הפנוי, כך עליכם לנהוג בעת לקיחת משכנתא. יועץ משכנתא מקצועי ומנוסה מסייע לכם לקבל החלטה פיננסית גורלית וחשובה מעין כמוה, וחשוב לדעת כי לרוב הלווים אין הכרות עם המערכת הבנקאית וגם עולם המושגים של ריביות, מסלולי משכנתא, הצמדות, פירעון, לוח סילוקין וכו' רחוק מהם, לכן הם עלולים לשגות בהחלטותיהם ולשלם כסף מיותר לבנקים.

נכתב באדיבות אתר צוק משכנתא

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...