Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כמאה אלף מתושבי העיר יוכלו להשתתף בבחירות לחמישה מינהלים קהילתיים בשכונות העיר ב- 14 בדצמבר

כמאה אלף מתושבי העיר יוכלו להשתתף בבחירות לחמישה מינהלים קהילתיים בשכונות העיר ב- 14 בדצמבר

למעלה ממאה אלף תושבים בעלי זכות בחירה (מעל גיל 17) יוכלו להשתתף בבחירות שיערכו ב- 14 בדצמבר להנהלות הציבורית בחמש שכונות עליהן החליטו עיריית ירושלים והחברה למתנ"סים. מדובר במערכת בחירות ראשונה שתתקיים בשכונות בהן לא התקיים תהליך בחירות מזה שנים רבות. לאחר מערכת בחירות זו צפוי מהלך נוסף של בחירות להנהלות שאר המינהלים במהלך שנת 2011.

חלוקת בעלי זכות הבחירה בשכונות השונות הינה: 30 אלף בעלי זכות בחירה בפסגת זאב, מעל ל-7,000 בוחרים בבית צפפה, מעל 32 אלף בוחרים במינהל קהילתי גינות העיר (הכולל את שכונות המושבה הגרמנית, רחביה וקטמון הישנה), עוד כ – 16 אלף בוחרים למינהל בשמואל הנביא (הכולל גם את שכונת רמת אשכול) וכ- 7,000 בעלי זכות בחירה בשכונת חומת שמואל (הר חומה). נתונים אלה הוצגו היום ע"י ראש העיר ניר ברקת בשיחה שקיים עם כתבים לקראת הבחירות להנהלות המינהלים. בנוסף הציג ראש העיר את מבנה ההנהלות הציבורית במינהלים שיהיו בהן 15 חברים, מהם תשעה נציגי השכונה ושישה נציגי מטעם העירייה והחברה למתנ"סים. חברי ההנהלה יבחרו לתקופת כהונה של 5 שנים. עוד הוסבר כי שיטת הבחירות תהיה אזורית, היינו- כל מינהל קהילתי יחולק לתשעה אזורים גיאוגרפים (בדרך כלל השכונות עצמן), כאשר תושבי כל אזור יהיו זכאים לבחור במועמדים שיציגו את עצמם לבחירה באזור מגוריהם בלבד. באופן תקדימי החליטה העירייה כי הבחירות יהיו תקפות במידה ויהיו לפחות מינימום של 20 אחוזי הצבעה.

באשר למתמודדים – כל תושב ותושבת מעל גיל 21 יוכלו להתמודד לבחירות ובלבד שאינם עובדים בשכר במינהל קהילתי או שיש בתפקידם ועיסוקם ניגוד עניינים. את המועמדות להנהלות הציבורית של המינהלים ניתן להגיש עד יום א' ה- 31/10/2010 ובעירייה מצפים ומקווים כי רבים מתושבי השכונות יגישו את מועמדותם.

ראש העיר ניר ברקת אמר במפגש כי בהחלטה לקיים בחירות בכל השכונות בעיר יש אמירה ברורה וחד משמעית שבכוחם של התושבים להשפיע על עתיד השכונות ועל איכות חייהם ולקבוע באופן ישיר ואישי מי יהיו הנציגים שלהם בהנהלות. "תפקיד המינהל הקהילתי הוא כפול, עליו לייצג את צורכי השכונה והתושבים באופן נאמן אל מול העירייה על אגפיה השונים, וכן לסייע לעירייה, לחברה הארצית, למדינה ולתורמים לייעל את פעילותם בהתאם לצורכי השכונה. זהו תפקיד עם אתגרים רבים ומינהלים שפועלים כהלכה יכולים לסייע באופן דרמטי לכמות ואיכות השירותים שניתנים בשכונה. אני קורא לתושבים להתמודד, לבחור, להיבחר ולהשפיע" אמר ברקת.

מחזיקת תיק המינהלים הקהילתיים בעירייה, רחל עזריה הוסיפה ואמרה כי הבחירות הללו ישפיעו במידה רבה על השכונות בהן הן מתקיימות ולכן יש חשיבות גדולה להשתתפות רחבה של התושבים. "אני קוראת לציבור לבוא לבחור את נציגיו במנהל הקהילתי ולכל מי שרואה עצמו שותף לעשייה העירונית והציבורית בירושלים, להתמודד בבחירות", אמרה עזריה. מנהל מחוז ירושלים בחברה למתנ"סים יולי בן לביא אמר כי השאיפה היא שהתושבים שיגישו את מועמדותם להנהלות יהיו בעיקר אנשים בעלי רצון להשפיע ולקחת אחריות על חיי קהילתם וכאלו שנושאי איכות החיים, החינוך ונושאים רבים אחרים מעסיקים אותם. "מדובר בתפקיד מפתח משמעותי ביותר בקביעת, עתידן של שכונות העיר ואנו מצפים למועמדים איכותיים ביותר שירצו לקחת אחריות ולהשפיע", אמר בן לביא.

לצורך המרצת תושבי השכונות להציג את מועמדותם להנהלות המינהלים חשף ראש העיר את הקמפיין הפרסומי שייקרא למועמדים הפוטנציאלים להתמודד. תחת הסיסמא "בחירות בשכונות – ההזדמנות שלך לשנות!" יתחיל כבר בשבוע הקרוב החלק הראשון של הקמפיין. בשלב השני יתמקד הקמפיין בהסברה לכלל הציבור מדוע כל כך חשוב להקדיש דקות ספורות בהליך הבחירה שייקבע למעשה את עתיד השכונה. הקמפיין ידגיש את הזיקה האישית של התושבים לשכונתם וכן את האחריות המוטלת על כל תושבי השכונות להגיע ולבחור.

בברכה –

ורד ליון- ירושלמי ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...