Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כמה דקות במעלית עם ראש העיר משה ליאון שוות 160,000 ש"ח לנוער בסיכון בירושלים

כמה דקות במעלית עם ראש העיר משה ליאון שוות 160,000 ש"ח לנוער בסיכון בירושלים
אריה לייב אברהמס

עובדי קידום נוער הציגו באירוע 'פיצ' מעליות' את היוזמות החינוכיות שלהם בפני ראש העיר ירושלים, משה ליאון ומנכ"ל העירייה, איציק לארי * 4 יוזמות פורצות דרך יזכו למימון עירוני בשווי 40 אלף ש"ח כל אחת

160,000 ש"ח לנוער בסיכון בירושלים
אריה לייב אברהמס

ביום חמישי האחרון (7.3.19) התקיים אירוע פיצ' מעליות, אירוע הסיום של "עו"סים מאיץ בחינוך", מאיץ היזמות של החטיבה לקידום נוער וצעירים שבמנהל חינוך בעיריית ירושלים. האירוע התקיים בבניין 1 בכיכר ספרא, כאשר האירוע כולו נערך במעליות העירייה, בין קומה 1 ל-6. במסגרת האירוע במתכונת של נאום מעליות ( elevator pitch ) שמקורה בעולם ההשקעות וההייטק, זכו 11 עובדי קידום נוער לדקות ספורות יחד עם ראש העיר, משה ליאון, מנכ"ל  העירייה, איציק לארי וראש מינהל חינוך, אביב קינן. היזמים הציגו בפני הבכירים יוזמות חינוכיות שמטרתן לפתח מסגרות לנוער בסיכון המלווה לאורך כל השנה על ידי קידום נוער. מטרתן של המסגרות להיות מחד בית חם, מכיל ובטוח עבור אותם נערים ונערות אך גם מסגרות יצרניות, המאפשרות לנערים ולנערות להתקדם ולהתפתח בזכות עצמם כמו גם לרכוש כלים לפרנסה והשכלה. בתום האירוע הוכרזו ארבעה יזמים שזכו במענק של 40,000 ₪ לכל יוזמה לקידום נוער וצעירים בירושלים. הרעיונות החדשניים ויוצאי דופן יזכו בקידום המיזם, הטמעתו בשטח וליוויו המקצועי בשנים הקרובות.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "התמיכה בנוער בסיכון הוא הצלת חיים ממשית. שמחתי להגדיל את התמיכה מ- 3 ל- 4 פרויקטים. עיריית ירושלים תמשיך לתמוך בנוער, גם בנוער בסיכון וגם באלו שלא. הם דור העתיד של העיר."

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים : "עבודה עם נוער בסיכון הינה מצילת חיים, לא פחות. הרעיונות המגוונים והמבריקים שהציגו בפנינו עובדי קידום נוער מאפשרים הזדמנות מיוחדת לשטח להציע את הפתרונות החדשניים לטיפול באוכלוסייה חשובה זו. שמחנו מאוד לפגוש אותם, להקשיב ולהכיר. אין לי ספק שאת התוצאות התושבים יראו בשטח."

המיזמים שזכו באירוע: 
1. "ירוק בי-ם" – הקמת מפעל תעסוקתי בתחום מיחזור עץ לנוער חרדי בסיכון שיאפשר לנערים להפעיל בעצמם חוגי נגרות של מחזור בעץ בבתי ספר, קייטנות, ארגונים וכו'.
2. "המערב הפורח" – בין שני בניינים בשכונת קריית מנחם יש מועדון נוער שם תוקם גינה קהילתית תעסוקתית. בני הנוער יגדלו פירות וירקות בגינה ויוכלו למכור אותם ב"שוק איכרים" שיובילו.
3. "כדור ברשת"- בשכונת רמות יש נערים רבים המלווים על ידי קידום נוער וחלק ניכר מזמנם מושקע במשחקי הכדורגל. היוזמה למניעת אלימות במגרשי הכדורגל תהיה פלטפורמה דיגיטלית שתאפשר למדריך לשמור על אינטראקציה קבועה עם 80 הנערים ולהוביל מולם תכנית חינוכית של מניעת אלימות במגרשים.
4. "חלל פתוח" – הקמת מרחב העשרה והשכלה ליד שער הפרחים במזרח ירושלים המיועד לנערים ונערות מהמגזר הערבי. לנערים ולנערות הללו יש להם חלונות רבים במערכת השעות במהלך היום וללא מקום לשהות באותן השעות, מה שמוביל לא פעם לשוטטות ואלימות. הרעיון ביוזמה הוא בניית " hub ", מרחב המאפשר אווירה ביתית ומענה על צרכיהם, בסביבה בטוחה מלוות מדריכים.

החטיבה לקידום נוער וצעירים במינהל החינוך של עיריית ירושלים מופקדת על העשייה הטיפולית-חינוכית בסביבתם הטבעית של בני נוער וצעירים במצבי סיכון, מצוקה וניתוק בירושלים, בהתאמה לצורכי השטח המשתנים של האוכלוסייה ומתוך תפיסה רגישת תרבות. מטרתה העיקרית של החטיבה הוא שיפור רווחתם האישית ותפקודם של בני נוער וצעירים (בגילאי 13 – 26) על רצף של מצבי סיכון, מצוקה וניתוק, תוך מתן מענה טיפולי, חינוכי וסוציאלי רב-תחומי, באופן יזום ואקטיבי ובסביבה הטבעית שלהם, לשם חיזוק תחושת השייכות, מימוש יכולות אישיות ושילוב מיטבי בחברה.

במסגרת החממה עו"סים מאיץ בחינוך, השתתפו 11 יוזמות שנבחרו מתוך 14 רעיונות אשר עברו תהליך פיתוח של 8 מפגשי תוכן וסדנאות בליווי מנהל החדשנות בחטיבה וחברת חיצונית של יזמות. אל אירוע הסיום ונאומי המעליות הגיעו המיזמים השונים אחרי שהשתתפו בפאנל כרישים שהתקיים בפברואר האחרון וקיבלו בו את הניקוד הראשוני.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...