Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כ-128 אזרחים ותיקים נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים בעת שחצו במעבר חצייה בירושלים

כ-128 אזרחים ותיקים נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים בעת שחצו במעבר חצייה בירושלים

עמותת אור ירוק ועמותת מטב יוצאות בימים אלה בקמפיין משותף למניעת היפגעות של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים

קמפיין למניעת היפגעות של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים נערך בימים אלה על ידי העמותות אור ירוק ומטב, שיוצא בקריאה לראשי ערים להתקין פסי האטה כדי למנוע את ההיפגעות. על פי נתוני משטרת ישראל כ-128 קשישים בגילאי 65+ נפגעו בעת חציית כביש בירושלים. הגורמים העיקריים לתאונות הם היעדר פסי האטה לפני מעברי החצייה, רמזורים לא תקינים או לא קיימים ומעברי חצייה דהויים או מחוקים.

 "האזרחים הוותיקים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד: פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר, באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באדם צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים. ברגע אחד עלולים משפחה וחברים לאבד קרוב שהוא עולם ומלואו, והחברה כולה מאבדת אדם עם שנים של ניסיון ועשייה" אומר ליאור שטרסברג מנכ"ל עמותת מטב. "עם הזקנה יש הרבה שינויים גופניים שמגדילים את הסיכון לפגיעה בתאונות דרכים: צפיפות העצם יורדת והיא נוטה להישבר ביתר קלות, הראיה והשמיעה נפגעות, כך שקשה יותר להיזהר מפני סכנות. גם זמני התגובה של הגוף מתארכים וכוח השרירים נחלש. מעבר לזה, יש גם אזרחים ותיקים שסובלים מנסיגה במיומנויות קוגניטיביות שגם היא משפיעה. חשוב לנו לערוך קמפיין מודעות, יחד עם עמותת אור ירוק, כדי לעורר מודעות בקרב אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם. אני מקווה שהקמפיין יעזור ולו במעט למנוע תאונות בעתיד."

 מנתוני המשטרה ועמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2019 קרוב ל-1500 קשישים נפגעו בתאונות דרכים. בעשור האחרון נפגעו 21,721 אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, כלומר 2,172 אזרחים ותיקים בממוצע בכל שנה. 

 "אזרחים ותיקים נפגעים בתאונות דרכים בשיעור כפול מחלקם באוכלוסייה." אומר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק. הקמפיין שאנחנו מקיימים ביחד עם עמותת מטב הוא צעד מבורך וחשוב להעלאת המודעות בקרב ראשי הערים לבעיות שאיתם מתמודדים האזרחים הוותיקים. תאונות דרכים הן לא גורל משמים, אלא מאבק שניתן לנצח בו. אני מאמין שאם ראשי הערים ייקחו אחריות וישפרו את התשתית באזורים בהם מסתובבים ריכוז גבוה של אזרחים ותיקים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים, נוכל לצמצם את ההיפגעות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים ולהציל חיים".

 בעמותה מסבירים כי כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים יש להתאים את תשתיות הדרך תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים רבים:

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים. 
  • הארכת משך האור הירוק ברמזור: באותם אזורים, בהם יש מספר רב של  קשישים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. 
  • טיפול במפגעי בטיחות: ריכוז הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד'.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...