Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

כ- 30,000 רצים השתתפו במרתון ווינר ירושלים השישי

כ- 30,000 רצים השתתפו במרתון ווינר ירושלים השישי

ביום שישי נערך בפעם השישית מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי. כ- 30,000  רצים מכ- 65 מדינות שונות ברחבי העולם רצו במסלול עוצר נשימה ועברו בין היתר במשכן הכנסת, לאורך חומות העיר העתיקה, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, המושבה הגרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שרץ את מקצה 10 ק"מ "העובדה כי בשנה בה ירושלים סובלת מגל טרור שברנו את שיא הנרשמים מחו"ל, היא עדות לעוצמתה של ירושלים וליוקרתו הבינלאומית של מרתון ווינר ירושלים. זו הייתה הנאה צרופה לחלוק את המסלול עם האנשים מכל העולם: ממצרים, ירדן, טורקיה, סמואה, איי סיישל, האיטי, בליז, טרנידד וטובגו ועוד עשרות מדינות. השנה הצטרפו לחוויית המרתון מאות משפחות ירושלמיות שרצו יחד ונהנו מחוויה משפחתית נדירה. אנחנו ממשיכים להוכיח לעולם כי אין כמו ירושלים וכי לא ניתן למפגעים ולאיומי הטרור לשתק את שגרת חיינו.  נתראה במרתון ירושלים השישי שיתקיים בתאריך_17.3.2017".  

המנצח במרתון הוא: Kipkogey Shadrack מקניה שהגיע לקו הסיום בזמן של 2:16:33. למקום השני הגיע  Ronald Kimeli Kurgat   מקניה שסיים בזמן של 2:16:35. למקום השלישי הגיע Mourice Mutinda Musyoki מקניה בזמן של 2:21:06.

בקרב הנשים זכתה במקום הראשון  Joan Jepchirמקניה בזמן של 2:38:30. במקום השני זכתה Alemtsehay  Mesfin Demse מאתיופיה בזמן של 2:44:49. במקום השלישי זכתה  Kebaso   Sarah Kerubo מקניה בזמן של 2:50:35.

הישראלי הראשון שסיים את המרתון הוא אור שילון אשר הגיע בזמן של 2:51:59. הישראלית הראשונה שסיימה את המרתון היא אלכס סולן  אשר הגיעה בזמן של 3:23:20.

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי כלל שבעה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ, מרוץ משפחות של 1.7 ק"מ. מקצה חברתי מיוחד בן 800 מטר למען עמותות שונות ובהשתתפותם ומקצה אופני יד של 8.5 ק"מ.

המקום הראשון במקצה המרתון המלא זכה בסכום של  3,750$, המקום השני זכה בסכום של   2,500$ והמקום השלישי זכה בסכום של  1,250$.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות שהשתתף במרתון : "שוב הוכח שאירועי ספורט בינלאומיים בישראל שוברים שיאים תיירותיים. כ-2,600 רצים מחו"ל שהגיעו מ-62 מדינות מוכיחים לנו כי השגרה נמשכת והתיירות העולמית שוברת שיאים במיוחד באירוע כמו מרתון ירושלים שהוא מנוע תיירותי בעל ערך רב. מדי שנה אנחנו רואים נציגים ממדינות נוספות שמצטרפים ולראייה כמות הרצים מסין גדלה באופן משמעותי, והשנה ישתתפו 170 רצים מסין ביחס לשישה שהגיעו בשנה שעברה. משרד התיירות מארח במרתון כ-48 אורחים מחו"ל, מרביתם עיתונאים בתקשורת הספורט המובילה בעולם, וזו הוכחה כי קיימת ההבנה שאין תנאי מעבדה בתיירות העולמית והיא חזקה ומתפתחת על אף המתרחש. מרתון ירושלים הביא לתפוסה משמעותית בלינות במלונות הירושלמים ואכן ישנה תחושה חגיגת בעיר, במיוחד לאחר אירועי החודשים האחרונים."

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...