Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

להוקיר תודה- כיצד תודו ללקוחות שהביאו אתכם עד הלום

להוקיר תודה- כיצד תודו ללקוחות שהביאו אתכם עד הלום

פידבק של לקוחות זהו חיזוק עצום לבעל עסק אשר חווה לא מעט קשיים, עליות ומורדות בעסק שלו. מעבר לפניה חוזרת של הלקוח, גם פנייתו של לקוח חדש בעקבות המלצה מלקוח ותיק נותנת סיפוק עצום. לכן, ישנם רגעים בהם בעל עסק צריך לעצור לרגע ולומר תודה בדרך כזאת או אחרת לאותם לקוחות שבזכותם העסק קיים, צומח ופורח.

למצוא הזדמנויות להודות ללקוח

אמירת תודה ללקוח נעשית בכל פעם שהוא מבצע אצלכם רכישה. עם זאת, על מנת להדגיש את אמירת התודה כדאי למצוא הזדמנויות נוספות ומיוחדות לעשות זאת. אחת ההזדמנויות לכך היא בתחילת השנה. תחילת השנה היא זמן מצויין לעצור לרגע, לבדוק מיהם הלקוחות הקבועים אשר רכשו אצלכם לעיתים קרובות לאורך השנה, או כאלה אשר רשומים במועדון לקוחות אם יש ולהעניק להם מתנה על כך. הזדמנות אישית יותר היא ביום הולדתו של הלקוח. לשם כך עליכם להיות מסודרים ולדאוג מראש לכך שלקוח, לפחות כזה המצטרף למועדון לקוחות, ימלא פרטים כמו תאריך לידה. דרך נוספת להודות היא בשיתוף הלקוחות ברגעים משמעותיים בחייו של העסק: כאשר מלאו 10 שנים להקמתו, למשל, או כאשר הצטרף הלקוח ה- 20 או 100 (תלוי בגודל העסק) למועדון הלקוחות או אפילו בהשקתו של מוצר חדש. כל אלה הן הזדמנויות לפרגן ללקוחותיכם ולהודות להם על עוד מדרגה אליה הגיע העסק שלכם, ולא מעט בזכותם.

מישהו שלח לי מתנות קטנות…

המתנות אותן תעניקו ללקוחות לא חייבות להיות מתנות גדולות ויקרות. מטבע הדברים, במיוחד כאשר מדובר על מתנה לכל הלקוחות, מספיקה מתנה קטנה. זו תתן ללקוח את התחושה אותה אתם רוצים לתת לו: תחושת הערכה כלפיו והוקרת תודה על העובדה שהוא מלווה אתכם לאורך הדרך. סוג מתנה אחד הכולל בתוכו למעשה אפשרויות רבות הוא מתנות ממותגות. מתנה ממותגת יכולה להיות עט, חולצה, תיק, דפי ממו וכל מתנה אשר הלוגו שלכם יתנוסס עליה. כך אתם תופסים שתי ציפורים במכה: מודים ללקוח מחד ויוצרים פרסום לעסק מאידך. סוג אחר של מתנה הוא שובר הנחה או אפשרות לבחירת מוצר במתנה מהעסק, זאת בהנחה שמדובר בחנות המשווקת מוצרים. במיוחד אם מדובר על לקוח קבוע שממילא עושה רכישות בעסק, שובר הנחה או מוצר במתנה יועילו לו. תוכלו לעשות יותר מזה ובעזרת תוכנות שיש היום לבדוק מהן רכישותיו העיקריות של כל לקוח ולתת לו הנחה או מתנה על מוצר שהוא נוהג לרכוש. מתנה נוספת אשר תמיד כיף לקבל בכל הזדמנות, מתנה אלמותית שתמיד תהיה מרשימה ורלוונטית היא פרחים.

זר פרחים להעברת מסרים

פרחים היו ותמיד ישארו מתנה נצחית אשר כיף לקבל. פרחים יהיו רלוונטיים ומתאימים בין אם מדובר על רגשות אישיים לאדם כמו חבר קרוב או בן או בת זוג, ובין אם זהו אדם שהקשר עימו הוא רשמי כמו לקוח. ניתן להתאים את תכולת הזר ומראהו לנסיבות שהביאו למתן הזר ולסוג הקשר עם אותן אדם. לצורך העניין, כאשר מדובר בלקוח, ניתן להתאים את הזר לרושם שאתם רוצים ליצור אצלו ולדרך בה יתייחס לעסק. אם מדובר על עסק הקשור למוזיקה, בידור וכיף ניתן להרכיב זר צבעוני עם צבעים חמים. אם זוהי חנות ספרים ותרצו ליצור דווקא תחושת שקט, זר בצבעים פסטליים ובהירים יתאים יותר. הזר הוא הפנים שלכם ממש בדומה ללוגו. כך או כך, הזר חייב להגיע ללקוח כשהוא טרי ורענן. לכן, יש לעבוד עם חברות משלוחים הקרובות למגורי הלקוח. אם הוא מתגורר באזור השפלה למשל, צרו קשר עם משלוחי פרחים רחובות בכדי שהזר יגיע בתוך מספר דקות מרגע צאתו מן החנות. הגעת הזר כשהוא רענן אומר רבות עליכם ועל האכפתיות שלכם מן הלקוח. היום ניתן לצרף לזרי פרחים גם מתנה קטנה נוספת שנראית לכם רלוונטית לנסיבות שליחת הזר או לעסק שלכם. המתנה הנוספת יכולה להיות בקבוק יין, שוקולד, בובה ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...