Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

לחדש את המטבח הישן או לרכוש חדש?

לחדש את המטבח הישן או לרכוש חדש?

מדובר בשאלה שבעלי בתים רבים בישראל מתחבטים בה, השכם וערב. ראוי לחשוב פעמיים בטרם מזמינים מטבח חדש. עומדים לרשותכם כיום מגוון פתרונות לחידוש מטבחים שאינם מחייבים החלפה יסודית של מטבח קיים

חידוש מטבח קיים, לעומת רכישה של מטבח חדש, מוכיח עצמו כחסכוני משמעותית, כמו גם מאפשר תוצאות מרשימות למדי. נוסף על כך, החידוש חוסך בלגן ולכלוך כפועל יוצא של בניית מטבח חדש, מאחר שהוא אינו דורש פירוק מוחלט של המטבח.

חידוש מטבח – מה הוא כולל?

הביקוש ההולך וגדל למטבחים במבצע – פונקציונאליים ומעוצבים, יחד עם המודעות הגוברת לעלות הגבוהה של רכישת מטבח חדש, מביאים לעלייה מחודשת בפופולאריות של חידוש המטבחים, בעת האחרונה. חברות האוחזות בניסיון בחידוש מטבחים , מאפשרות לצרכן להיחשף למלאי מרשים למדי של פתרונות ומוצרי חידוש ופרזול מטבחים. באמצעות שילוב אלמנטים עיצוביים ופריטים המגבירים את פונקציונאליות החלל, ניתן להפוך מטבח לאסתטי יותר מבחינת הנראות שלו וגם לנוח יותר מבחינת השימושים והפעולות המבוצעות בו.

יתרון מובהק למדי של חידוש מטבח טמון באפשרות להחליף את מרכיביו הבלויים והבלתי מעוצבים בפריטים חדשים עם מראה עכשווי וטרנדי. כך, לדוגמא, אפשר להמיר ארונות מטבח נושנים בחדשים, או לרענן מראה מטבח כללי על-ידי החלפת דלתות הארונות, כמו גם להסתפק בשדרוג הארונות בשימוש בידיות מעוצבות חדשות. במידה שהכיור סדוק, ניתן להחליפו בכיור נירוסטה חדיש וכן להוסיף פריטים נוספים: מייבש כלים, איי מטבח ועוד.

פרזול מהווה פתרון המגביר נוחות ופונקציונאליות במטבח, למשל, באמצעות החלפת צירים למגירות והחלפת מגרות ישנות בנשלפות, המצוידות במנגנון טריקה שקטה.

כיצד ממשיכים מכאן?

באם הגעתם עד לחלק זה במאמר, והבנתם את החשיבות שבחידוש מטבחים ואת יתרונותיו לעומת רכישת מטבח חדש, שייבנה על הריסות המטבח הישן, הרי שכעת עליכם למצוא את החברה שתעשה זו עבורכם! אל תתפשרו על חברה שאין באמתחתה את הניסיון הנדרש ואת הביטחון ההכרחי בביצוע עבודות כאלו, הטומנות אחריות רבה בחובן. "מטבחים במבצע" הוא אמנם סלוגן מושך למדי ורבים הם האנשים הנופלים בפח הזה. מצד שני, כדאי לזכור שניסיון החיים הראה לנו, כי לא כל מה שזול הוא בהכרח בעל איכות ירודה; סטטיסטית, לעומת זאת, ניתן לספור יותר מקרים בהם, בסופו של דבר, הזול התברר כיקר.

השתמשו בחוכמה ברשת האינטרנט ובהמלצותיהם של חברים עליהם אתם סומכים, כדי למצוא את אנשי המקצוע האמינים ביותר עבור העבודה.

מה שחשוב לדעת על מטבחים מודרניים

המטבח המודרני נתפס בימינו כחלק אינטגראלי מחלל הבית, בכל הנוגע בעיצוב. עבודת עיצוב המטבח מהווה כיום רכיב בסיסי בעולם עיצוב הפנים; אם בעבר מראה המטבח היה נוצר באופן שרירותי על-ידי שאר חלל הבית והפעילות המבוצעת במטבח, הרי שבימינו מושקעת מחשבה מיוחדת ורבת בתכנון החלל, כמו גם בבחירת הפריטים העיצוביים והמאפיינים הויזואליים שישלטו בו. עולם עיצוב המטבחים מאפשר יצירת מקום איכותי, שמלבד ההיבט הפונקציונאלי (תפקודי), מאפשר גם חלל נעים לשהות בו, עבור דרי הבית ואורחיו.

מטבחים מודרניים  – הקונספט מאחורי העיצוב

תהליך עיצוב מטבחים ראוי שיתבסס על קונספט עיצובי שנקבע מראש, אולם בעל גמישות מספקת. קונספט זה מהווה הגדרה בסיסית עבור האווירה אותה מיועד המטבח לשדר. בימינו, קיימם סוגים ספורים של עיצובי מטבח פופולאריים, כדוגמת – מטבח היי-טק, מטבח כפרי ועוד. כל אחד מהסוגים הנ"ל מהווה מסגרת ממנה ניתן לחלץ את ההחלטות העיצוביות למיניהן, החל מסוגי השולחנות והארונות וכלה במיקום החפצים בחלל המטבח.

לדוגמא, באם השאיפה היא לעצב מטבח כפרי, הבחירה תהיה ברהיטי עץ וכן באלמנטים של פרזול בסגנון "ישן", כמו גם בצבעים חמים, כמו אדום וחום. מטבח טוסקני, לעומת זאת, הוא מטבח הוא הרהיטים (שולחן האוכל וכיסאותיו, לדוגמא) יסודרו באופן שייצור חלל חם ואינטימי. בניגוד לזאת, מטבחים מודרניים יעוצבו תוך שימוש בחומרים כדוגמת מתכת וצבעים מטאליים המקרינים אופי של מינימליזם וחדשנות. מטבח מודרני שכזה יאופיין בחללים ריקים, לעומת האינטימיות והחמימות של המטבח הטוסקני ועוד.

תכנון הוליסטי משולב של כלל המטבח

לאחר קביעת הקונספט העיצובי, ראוי לתרגמו להחלטות פרקטיות בשטח. אלו החלטות הנוגעות בכל פרטי המטבח, החל מחלל העבודה ואזור האכילה, בחירת הרהיטים, צבעי הקירות, תאורה ואלמנטים דקורטיביים נוספים. עיצוב מטבחים מודרניים הוא תהליך שלם המצריך תכנון מסודר, שהרי ההחלטות השונות שמתקבלות צריכות להשתלב זו בזו באופן הרמוני. ניתן לומר, שבמקום לרכוש שולחנות וארונות כאשר הם ממוקמים כבר במטבח ורק אחר-כך לתכנן את התאורה, ראוי לאמץ קו תכנוני הוליסטי יותר, הכולל תכנון של כל הפריטים יחדיו. רק באופן זה ניתן להשיג תוצאה הרמונית עיצובית בה צבע האור וצבע הרהיטים ידעו ליצור יחדיו את האפקט הרצוי.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...