Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

לראשונה בישראל: פסטיבל הסיפור הקצר

לראשונה בישראל: פסטיבל הסיפור הקצר
סמי ברדוגו צילום: סטפן רוהל

ע"ש דוד ארליך בתמול שלשום

11.10-27.12.2021

אשכול נבו * סמי ברדוגו * שירה כרמי * זאב אנגלמאייר שושקה * המשוררת תמי אסולין * האמן והצייר צבי טולקובסקי * המוזיקה של יהושע קנז * תיאטרון 'פסיק' ועוד

פסטיבל הסיפור הקצר בתמול שלשום נולד בעקבות מותו של דוד ארליך, מייסד תמול שלשום. הוא עצמו כתב סיפורים קצרים וזו הייתה אהבתו הגדולה.
במסגרת הפסטיבל יתארחו עשרות סופרים, משוררים ומוסיקאים במפגשים ייחודיים של ספרות שירה אמנות ומוסיקה, בדיוק כפי שדוד אהב.

לראשונה בישראל יתקיים פסטיבל הסיפור הקצר במסגרתו יתקיימו בתמול שלשום מפגשים עם אמנים, סופרים ומשוררים מהשורה הראשונה, מפגשים מוזיקליים, ופרויקטים מושקעים כמו ‘סיפורים אמיתיים’ מבית 'סדנאות הבית' של אשכול נבו ואורית גידלי, קפה-סיפור במסגרת הביאנלה של ירושלים, קפה-שירה – הצגה עם תיאטרון פסיק בעקבות ספרו של דוד ארליך ז"ל, אירוע מיוחד כחלק משבוע עושים 'נפשות' – מיזם חברתי הפועל למען העלאת המודעות לתחום בריאות הנפש באמצעות אירועי שיח ואמנות, השקת כתב עת חדש לסיפורים קצרים ועוד.

בין האירועים הבולטים: ערב של הסופר אשכול נבו והמוסיקאי משה בן יוחנה – במסגרתו יוכל הקהל לשמוע את הסופר אשכול נבו מקריא סיפורים קצרים נבחרים פרי עטו ומדבר על אמנות הסיפור הקצר, ואת המוסיקאי-היוצר משה בן-יוחנה שר שירים שהם סיפור קצר. מעבר לקיר – קצרים בשפת הסימנים. תמי אסולין (משוררת) יונתן שיוביץ (מרצה ומורה לשפת הסימנים) ונועם הינדן (מתורגמנית, מאיירת ומאפרת) – יספרו על רגעים חזקים ומשמעותיים מחייהם כלא שומעים. הערב יתורגם סימולטנית לקהל ובסופו תתקיים שיחה קצרה עם היוצרים. מפגש עם הסופר סמי ברדוגו, זוכה פרס אופיר לשנת 2020, כחול 18 – קצרים מאותו המין – סיפורים של דוד ארליך מתוך כחול 18 ושל כותבים להט"בים נוספים – שת"פ עם הבית הפתוח, מומנט מוזיקלי לציון שנה לפטירתו של יהושע קנז ועוד.

דן גולדברג, הבעלים של תמול שלשום ושותפו של דוד ארליך ז"ל מציין: "החלטנו להנציח את דוד שייסד את 'תמול שלשום' בצורה המתאימה לו ביותר, פסטיבל ענק, ראשון מסוגו, לסיפורים קצרים בו לוקחים חלק אנשי אמנות ותרבות מהשורה הראשונה בסדרת מפגשים ייחודיים. דוד היה שוחר תרבות אמיתי, שראה חשיבות רבה במקום שייסד ובפעילויות שהתקיימו כאן. אני שמח ונרגש לקראת פסטיבל הסיפור הקצר הראשון ומקווה שיהפוך למסורת ארוכת שנים. אני מזמין את הקהל הרחב לעלות לירושלים וליהנות מאירועי הפסטיבל".

אילנה זיידמן, יוזמת הפסטיבל והמנהלת האמנותית: "הפסטיבל הזה הוא מחווה לדוד ארליך ז"ל שאהב את אמנות הסיפור הקצר ואף כתב בעצמו סיפורים קצרים נפלאים. הפסטיבל ימשך למעלה מחודש וחצי ויכלול 15 מפגשים עם סופרים ידועים שיקריאו ממיטב סיפוריהם הקצרים, חבורות מספרי סיפורים ועוד. בין לבין שילבנו אירועי שירה, מוסיקה ותרבות, חגיגה לכל שוחרי התרבות באשר הם".

דוד ארליך ז"ל, אשר נפטר בפתאומיות במרץ 2020, היה סופר ועיתונאי ומייסד בית הקפה והמוסד התרבותי הירושלמי 'תמול שלשום' שהפך עם השנים מקום מפגש לאמנים, סופרים ומשוררים רבים. ארליך הוציא שני אוספים של סיפורים קצרים בשם 'הבקרים של שני וחמישי' ו'כחול 18'. לפני כשלוש שני פרסם את הרומן 'קפה שירה' המבוסס על חוויותיו מ'תמול שלשום'.

אירועי הפסטיבל

11.10 – מומנט מוסיקלי – המוסיקה של קנז – לכבוד שנה למותו של קנז, יפתח אשכנזי (סופר), ואיתמר רינגל (צ'לן מהתזמורת הסימפונית ירושלים) מתחקים אחרי המוטיבים המוסיקליים בסיפור המופלא של קנז – מומנט מוסיקלי.

18.10 – אשכול נבו + משה בן יוחנה – אשכול יקריא סיפורים קצרים פרי עטו וידבר על אמנות הסיפור הקצר. משה ישיר טקסטים רלוונטים.

24.10 – מעבר לקיר – קצרים בשפת הסימנים. תמי אסולין (משוררת חרשת) יונתן שיוביץ (פעיל חברתי ואיש רוח חרש + אורח – יספרו על רגעים חזקים ומשמעותיים מחייהם כלא שומעים. הערב יתורגם סימולטנית לקהל. בסוף הערב – שיחה קצרה עם היוצרים.

1.11 – האהבה הכי גדולה בעולם – שירה כרמי (מחברת רב המכר 'דיאנה ודויד') – תקריא סיפורים קצרים מספרה 'האהבה הכי גדולה בעולם'.

8.11 – 'סיפורים אמיתיים' – פרוייקט מושקע של 'סדנאות הבית', בית הספר לכתיבה של אשכול נבו ואורית גידלי – 6 מספרים מוכשרים יספרו בעל פה סיפורים קצרים בנושא: איפה היית כש….
אנגלמאייר – שושקה / יפעת האיראנית / יוני רעם / דבורה זגורי / שלומית ראונר – אקטיביסטית

15.11 – סלון ספרותי – כחלק מהביאנלה של ירושלים לאמנות והשלמה לתערוכה שתתקיים בקיר הגלריה בתמול שלשום: *פרו'פ רחל אליאור (בעקבות הספר: וינה 1900) – סיפורי בתי קפה ואורה אחימאיר -סיפורי הסלונים הספרותיים של וינה, פריז וברלין של מפנה המאה התשע-עשרה, והרלוונטיות שלהם בימינו. (בתמול שלשום ניתן לראות מעין המשך של בתי הקפה והסלונים הספרותיים של פעם).

22.11 – קפה-סיפור – כחלק מהביאנלה של ירושלים לאמנות והשלמה לתערוכה שתתקיים בקיר הגלריה בתמול שלשום בנושא אמנות בבתי קפה: אורח: אריק פלוגי , סיפורים על טעמון ובתי קפה מיתולוגיים אחרים.

29.11 – 'סיפורים מהחיים' – פרוייקט הסיפור הקצר הגלילי – 10 כותבים מוכשרים מקריאים סיפורים קצרים פרי עטם בנושא נבחר.

5.12 – סמי ברדוגו – (הסופר המוערך. זוכה פרס ספיר לשנת 2020) יקריא סיפורים קצרים פרי עטו וישוחח על אמנות הסיפור הקצר.

6.12 – חוגגים את 'ספר' – כתב עת חדש לסיפורים קצרים – בהשתתפות: מיכל גוברין, נמרוד ברקן, אסיף רחמים ודביר צור.

12.12 – מתמודדים – שת"פ עם 'נפשות' – מיזם חברתי הפועל למען העלאת המודעות לתחום בריאות הנפש באמצעות ארועי שיח ואמנות. בארוע יהיה חלק מ'שבוע עושים נפשות'. ומתוכנן בו פורמט מיוחד. מתמודדים נבחרים יהיו 'ספרים בארון' וישבו בפינות שונות של בית הקפה. הקהל יוכל לבחור 'ספר אנושי' ולשמוע את סיפורו.

13.12 – כחול 18 – קצרים מאותו המין – סיפורים של דוד ארליך מתוך כחול 18 ושל כותבים להט"בים נוספים.שת"פ עם הבית הפתוח.

20.12 – 'הסצנה' – חלק מהביאנלה של ירושלים לאמנות והשלמה לתערוכה שתתקיים בקיר1 – הגלריה בתמול שלשום: אריק קילמניק וצבי טולקובסקי יחזרו במנהרת הזמן 50-60 שנה אחורה וישוחחו על חוויותיהם כסטודנטים בבצלאל ועל בתי הקפה המיתולוגיים אותם נהגו לפקוד עם חבריהם ללימודים.

26.12 + 27.12 – 'קפה שירה' – הצגה בבימויו של אסי שמעוני ובהשתתפות שחקני תיאטרון 'פסיק' בעקבות ספרו האחרון של דוד ארליך ז"ל – 'קפה שירה'.

סמי ברדוגו
צילום: סטפן רוהל
שירה כרמי
צילום: דן מילר
אשכול נבו
צילום: הניקה בוגנברגר
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...