Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

לרגל שבוע השפה העברית אירח נשיא המדינה אירוע מיוחד על השפה העברית בארץ ובעולם

לרגל שבוע השפה העברית אירח נשיא המדינה אירוע מיוחד על השפה העברית בארץ ובעולם
צילום חיים צח לע"מ

לרגל שבוע השפה העברית נשיא המדינה אירח היום, יום ראשון, ט"ו בטבת, 19 בדצמבר, בבית הנשיא את נציגי ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית, תלמידי אולפנים ומורים לעברית לאירוע מיוחד על השפה העברית בארץ ובעולם. במסגרת האירוע הופיעה להקת הילדים "קול ראשון" עם שירם על אליעזר בן יהודה, והושמע שירה החדש של דנה אינטרנשיונל שהופק לרגל שבוע העברית, "עברית אהובתי."

צילום חיים צח לע"מ

בפתח דבריו, אמר הנשיא: "מילים יוצרות מציאות. הביטוי הזה – נאמר על ידי רבים ורבות מאתנו על בסיס יומיומי. לפעמים אנחנו משתמשים בביטוי הזה כדי לבקש מילדים ומבוגרים כאחד לחשוב לפני שהם יורים מילים, מהפה או מהמקלדת. לפעמים אנחנו משתמשים בביטוי הזה כדי לעודד ילדות וילדים מבוגרות ומבוגרים – לחלום, לדמיין את מה שירצו להיות או לעשות ולהתקדם לשם. מילים יוצרות מציאות. אנחנו משתמשים בביטוי הזה שוב ושוב כדי להזכיר לעצמנו את המשמעות של מילים ושפה, ואני בטוח שזה קורה בכל שפה לא רק בעברית. אבל אנחנו, דוברי העברית, כותבות העברית, קוראי העברית והאוהבות והאוהבים אותה, יודעים שמילים לא רק יוצרות מציאות באופן מטפורי, אלא הן גם אלה שבאמצעותן נברא העולם."

הנשיא הוסיף ואמר: "בתקופה שמקדשת מעשים, בתקופה שהציפייה המרכזית בה היא לתנועה תמידית ומהירה, יש משהו כמעט חתרני וחשוב מאין כמותו בלהיזכר שאנחנו לא רק "עם הספר", אלא אנחנו קודם כל, עם המילה. עם שגרעין הליבה של ההיסטוריה, התרבות והאמונה שלו הוא מילים בעברית. העם הזה הצליח באורח מעורר פליאה לחזור מגלויות רבות אל מולדתו ולהקים בה שוב מדינה ריבונית. אך באופן מעורר השתאות לא פחות, העם הזה הצליח להחיות מחדש את שפתו, דבר שאין לו אח ורע בעולם."

הנשיא ציין: "בואו נשמור על העברית ובואו נמשיך להחיות אותה. זו המחויבות שלנו. כדי שהיא תמשיך להיות השפה הזו שכמו עוף החול, קמה לתחיה מתוך אפרה והפכה לשפה חיה, מדוברת, מובנת מאליה למי שנולדים לתוכה. פלא תמידי למי שמכירים את ההיסטוריה – העברית, היהודית, הישראלית."

 

מרינה רוזנברג קוריטני, ראשת המחלקה לעידוד עליה בהסתדרות הציונית העולמית הוסיפה: "אנחנו בונים גשרים מישראל אל הקהילות היהודיות בתפוצות. גשרים של ידידות והבנה, גשרים של אמון וקירוב לבבות. ואנחנו מצליחים לקיים מידי שנה למעלה מרבע מיליון מפגשים עם יהודים בכל רחבי העולם. אחד הגשרים החשובים ביותר הוא גשר השפה. אני שמחה לבשר שמהשקת הפרויקט בשנת 2015, הצלחנו להפעיל למעלה מ 1500 כיתות עברית בצרפת, אנגליה, בלגיה, מרוקו, ברזיל, ארגנטינה, פנמה, צ'ילי אורוגוואי, מקסיקו, וקנדה, והיד עוד נטויה"

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
התפריט החדש של ברברה קפה
ב״ברברה קפה״ משוק מחנה יהודה עמלו בתקופה האחרונה על תפריט...
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל
״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...