Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מאות הפגינו בקרית הממשלה נגד גזרות כחלון לירושלים

מאות הפגינו בקרית הממשלה נגד גזרות כחלון לירושלים

מאות תושבי ירושלים, סוחרים, חברי מועצת העיר ועובדי עירייה הפגינו הבוקר בקרית הממשלה, לצד עשרות משאיות אשפה, נגד גזירות כחלון לירושלים. בכל שנה מעביר משרד האוצר לעיריית ירושלים תקציב המשלים את הפער התקציבי בין הכנסות העירייה לבין צרכי העיר הממשיכה לגדול ולהתפתח. העירייה מגדילה בכל שנה את הכנסותיה ואף שומרת על תקציב מאוזן. בשנה זו, בניגוד לשנים קודמות בהם הועברו מאות מילונים לחיזוקה ולקיומה של ירושלים, לראשונה מסרב שר האוצר להעביר לבירת ישראל את התקציבים הנדרשים לקיומה השוטף של העיר.

כדי להמשיך את הניהול השוטף והמאוזן של ירושלים ולא לעצור את מגמות הצמיחה בהם החלה, יש צורך מיידי בתוספת של 400 מיליון ש"ח בתקציב 2016 זאת לצד דרישת 50 מיליון ₪ לסיוע לעסקים שנפגעו מהמצב הביטחוני. התנתקות שר האוצר מירושלים והגזרות הקשות שכחלון מטיל על העיר יביאו לפגיעה אנושה בביטחון בעיר, בחינוך, ברווחה, ובניקיון ועלולה לדרדר את העיר שנים אחורה. 

בתחום הביטחון יקוצצו התקציבים להגברת הביטחון בשכונות העיר באמצעות ניידות סיור ומאבטחים, אמצעי בקרה ותצפית. יקוצצו תקציבים לניידות סיור במוסדות החינוך ומאות גני ילדים יישארו ללא אבטחה.

בתחום החינוך יקוצצו תכניות חינוכיות בכל בתי הספר, יקוצצו תקציבי רכישות כרטיסיות לתחבורה הציבורית לתלמידים נזקקים, יקוצץ תקציב חודש לימודים נוסף בחופש הגדול בירושלים, יקוצץ תקציב תגבור הישגים לבגרות ותמיכה בתלמידים חלשים, יבוטלו תכניות למניעת נשירה מבתי הספר בעיר ויבוטלו תקציבים ותכניות לסיור לנוער מחוסר בית.

בתחום הרווחה יבוצע קיצוץ חריף בתכנית חילוץ מעוני שמשמעותה פגיעה ב-400 משפחות שיישארו במעגל העוני ובאלפי משפחות שלא יקבלו כלים לשיפור מצבם ושילובם בשוק התעסוקה. כמו כן יבוטלו תכניות לטיפול בקשישים, יוקטנו משמעותית תקציבים לאזרחים עם צרכים מיוחדים ותקוצץ העזרה הביתית להם הם זכאים, יקוצצו תקציבים לסיוע למוסדות רווחה, יוקטנו התקציבים לאספקת ארוחות לנזקקים וסיוע במקרים מיוחדים.

כמו כן יקוצצו התמיכות במרכזים ללקויי שמיעה, ייפגעו קשות התכניות לטיפול במתמכרים לסמים, יוקטנו התקציבים לשירותים למוגבלים והעסקת עובדים עם מוגבלויות. בתחום חזות העיר יבוטלו עבודות תחזוקה בגנים ובכבישי העיר ותכניות להגברת הניקיון.

בתחום התרבות תקוצץ התמיכה במוסדות התרבות, יבוטלו אירועי תרבות שמייצרים תנועה של תיירות פנים וחוץ ותורמים לצמיחה כלכלית  וכן יקטן הסיוע לאמנים צעירים.

כמו כן, הקיצוץ יביא לפגיעה קשה בשכונות העיר: יוקטנו התמיכות למינהלים קהילתיים בשכונות בכל העיר. יבוטלו תכניות לנוער, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, תנועות וארגוני נוער ופעילויות קיץ לנוער. יקוצצו תכניות לסיוע לצעירים וסטודנטים, קידום ופיתוח קהילות צעירים, פעילות לחיילים בירושלים ותמיכה בעסקים חברתיים.

ראש העיר ניר ברקת אמר כי "שר האוצר צריך לתת הסברים איך יכול להיות שמאז נכנס לתפקידו לא מצא זמן להיפגש אפילו פעם אחת לדיון על סיוע לירושלים ומסרב בתוקף גם היום להיענות לפניות בעלי העסקים שנפגעו קשות מהמצב הביטחוני. כחלון מנסה להפוך זאת למלחמה אישית אבל הציפייה משר האוצר לחיזוקה של ירושלים, דווקא בעת הזו, היא לא עניין אישי. היא אינטרס לאומי שכל תושבי המדינה מצפים לו. אנחנו קוראים לכחלון להפסיק להתנתק מירושלים ולא לעסוק בפוליטיקה קטנה, אלא להודיע על תמיכה נרחבת בירושלים במקום להחזיק את תושבי העיר והסוחרים כבני ערובה. בוודאי בתקופה קשה זו על ירושלים להיות מעל הכל".

נציגת הסוחרים לילי בן שלום ממסעדת ראצ'ה במרכז העיר מציינת כי "מרבית העסקים בבירה קורסים מבחינה כלכלית ועדיין סוחבים איתם את נזקי 'צוק איתן'. לא ניתן לדעת מתי השפעת גל הטרור הנוכחי תפוג. המצב הנוכחי מאלץ את בעלי העסקים לצמצם בכוח האדם, דבר הפוגע בסטודנטים שמרביתם עובדים בעסקים שונים בבירה. אם הממשלה לא תכניס את היד עמוק לכיס, הדבר יגרום לסגירת מאות עסקים ברחבי הבירה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...