Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מבקר המדינה מותח ביקורת על התנהלות עירית ירושלים עם המנהלים הקהילתיים

מבקר המדינה מותח ביקורת על התנהלות עירית ירושלים עם המנהלים הקהילתיים

דו"ח מבקר המדינה השופט בדימוס מיכאל לינדנשטראוס לרשויות המקומיות שפורסם השבוע מקדיש פרק נכבד ליחסי הגומלין של עיריית ירושלים עם המנהלים הקהילתיים בעיר. 

בדו''ח נטען כי עירית ירושלים שולטת במנהלים ומחזקת ומחלישה אותם ואף דואגת לשבץ נציגי עירייה במנהלים מה שעלול להביא לסגירתם של המנהלים הקהילתיים.

"התנהלות העירייה כפי שעלה בביקורת מצביעה על כך שעצם יכולתם של המינהלים הקהילתיים למלא תפקידם נתון בידי העירייה – ברצותה מחזקת את המינהלים וברצותה מחלישה את מעמדם. התנהלות זו הובילה למשברים ביחסי הגומלין בין העירייה ובין המינהלים" כותב המבקר.

בפברואר 2006 מינה ראש העירייה, מר אורי לופוליאנסקי, ועדה בראשות סגן ראש העירייה וממלא מקומו, מר יגאל עמדי, לבחינת יחסי הגומלין בין עיריית ירושלים לבין המינהלים הקהילתיים והחברה הירושלמית בכל הקשור למתן שירותים לתושבי העיר.

בנוגע להתנהלות הועדה  כותב לינשדנשטראוס כי היא עלולה לשים קץ לפעילות המנהלים:"נמצא כי הרכב הוועדה כלל בעיקרו נציגי עירייה. במסגרת עבודת הוועדה גובשה במאי 2007, בתיאום עם מנכ"ל העירייה דאז, מר איתן מאיר, הצעת אגף חברה ונוער בעירייה לרפורמה ביחסי עירייה – מינהלים קהילתיים. הרפורמה המוצעת מבטאת הסתייגות של העירייה ופקידיה מהגישה שלפיה התושבים ישותפו בקבלת החלטות הנוגעות לחייהם, ולמעשה עלולה היא לשים קץ למפעל המינהלים הקהילתיים".

עוד מותח הדו''ח ביקורת על התערבות העירייה במינוי נציגים להנהלות המנהלים דבר שהיה בשליטתו של יגאל עמדי, על בחירת נצגיי התושבים למנהלות (בחירות התבצעו רק ב-12 מתון 27 מנהלים) ועל בעייה במתן השרותים. 

גידי שמרלינג , דובר העירייה מסר את התגובה הבאה:"עיריית ירושלים הקימה את המינהלים הקהילתיים כדי לקדם את שיתוף הפעולה ומעורבות התושבים בניהול חיי העיר. העירייה רואה במינהלים מצד אחד זרוע ביצועית עירונית למתן שירותים ומצד שני גורם המאפשר את שיתוף הציבור בשיפור איכות החיים בעיר. העירייה רואה חשיבות בקיום בחירות,אלא שבהתבסס על הניסיון עד כה הוכח כי נדרשת רפורמה וחשיבה מחודשת על המתכונת הראויה לקיים בחירות לאור מיעוט המצביעים ורמת המעורבות הנמוכה. ההחלטות יעשו בתיאום עם המינהלים ונציגיהם. יש לזכור כי העירייה נותנת שירותים לתושב באמצעות המינהלים בתקצוב עירוני של למעלה מ-30 מליון ₪ לשנה ומירב הקשיים נעוצים בכשלים ניהוליים".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...