Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מד"א וחברת קמהדע חתמו על הסכם שיתוף פעולה להפקת חיסונים נגד כלבת לשיווק בישראל

מד"א וחברת קמהדע חתמו על הסכם שיתוף פעולה להפקת חיסונים נגד כלבת לשיווק בישראל

על פי דו"ח ארגון הבריאות הבינלאומי כעשרה מיליון איש ברחבי העולם ננשכים מדי שנה על ידי כלבים, או חיות בר ונזקקים לטיפול רפואי מונע. במדינות עולם שלישי אחוז גבוה מאוד מהמקרים בהם אדם לא מחוסן ננשך על ידי בעל חיים נגוע  מסתיימים במוות ומדי שנה אף מתים בין 40,000 ל-70,000 איש מכלבת. תמונת המצב בישראל טובה יותר, אולם מנתוני מד"א עולה כי בשנת 2008 ננשכו 1,084 בני אדם בישראל על ידי בעלי חיים ונזקקו לטיפול רפואי. 

אתמול (יום שני) נחתם הסכם בין מד"א וקמהדע על רקע המחסור העולמי בחיסונים נגד כלבת. קמהדע היא החברה הישראלית היחידה המייצרת חיסון סביל, המופק מפלסמה עשירה בנוגדנים נגד כלבת. במסגרת שיתוף הפעולה יספק  מד"א פלסמה אנושית עשירה בנוגדנים לחברת הביו-פרמצבטיקה, לצורך הפקת חיסונים נגד כלבת שישווקו בישראל, בכפוף לאישור משרד הבריאות.

 הפלסמה תופק בשירותי הדם של מד"א מתרומות פלסמה של תורמים מתנדבים שקיבלו חיסון פעיל מונע נגד כלבת ותופק בתהליך תרומה הנקרא "פרזיס" – הליך  אוטומטי, קל ופשוט במכשור ייעודי מתקדם המבוסס על בטיחות התורם. כל שלבי תהליך התרומה מבוקרים ע"י חיישנים ממוחשבים ומתוחכמים, בפיקוח ומעקב של טכנאי מקצועי ומיומן. בנוסף, הוקם צוות משותף להכנת תוכנית הסברה ופרסום לעידוד התורמים. 

קמהדע, המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים ייחודיים להצלת חיים, משווקת את החיסון נגד כלבת מאז שנת 2003 ופועלת לרישום המוצר במדינות נוספות, כולל בארה"ב. ה-KamRAB הידוע גם כ"חיסון פסיבי", ניתן בהזרקה ונחשב לבעל רמות הבטיחות והניקיון הגבוהות ביותר מבין התרופות הקיימות כיום בשוק.

לאחרונה דיווחה קמהדע על זכייה במכרז ארצי של משרד הבריאות במקסיקו, לצד חברה מתחרה נוספת, לאספקת החיסון לכלבת. החיסון ניתן לאחר חשיפה, או נשיכה של חיה החשודה בכלבת ומשמש למניעת המחלה, בה מותקפת מערכת העצבים המרכזית של הננשך על ידי וירוס הכלבת.

הפעילות העסקית של קמהדע מתמקדת בפיתוח תרופת ה-AAT שנועדה לטיפול במחלת החסר הגנטי המולד בחלבון האלפא1 אנטיטריפסין, הגורם למחלת האמפיזמה (נפחת תורשתית). החברה נמצאת כעת בשלב האחרון טרם רישוי התרופה בארה"ב, ותחילת מכירות התרופה בעירוי בארה"ב, כבר במחצית השנייה של 2010. במקביל, השלימה קמהדע לאחרונה את ההכנות להתחלת השלב השלישי בניסוי הקליני באירופה לתרופת ה-AAT באינהלציה. 

קמהדע היא חברה ציבורית החל מאוגוסט 2005 ונסחרת בבורסה בתל אביב. לחברה אתר ייצור תרופות בבית קמה ומעבדות פיתוח בפארק המדע רחובות.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...