Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מדד המעו"ף – הכיוון הכללי נותר מטה

מדד המעו"ף –  הכיוון הכללי נותר מטה

בשבועות האחרונים נוטות הערכותי אודות כיוון השוק להיות פסימיות משהו כאשר גם ניסיון העליות האחרון של מדד המעו"ף לא ממש הזיז אותי מהתוכנית. בשבוע האחרון ראינו את שוק המניות המקומי יורד מדרגה כאשר יום חמישי האחרון ננעל תוך חציה מטה של רמת 1,106 הנקודות. יתרה מכך, מי ששם לב, הרי שמחזור המסחר נטה להתרחב. מטבע הדברים, נותרות הערכותי אודות יכוונו של השוק על כנן. יחד עם זאת, יש לזרוע מצופי הגנה כדי לנסות ולתפוס כל אפשרות לשינוי כיוון פתאומי.   

המגמה בטווח הבינוני 

בשבועות האחרונים הערכתי כי המגמה שהחלה ברמת 590 הגיעה לקיצה ברמת 1,242 הנקודות וכי הסבירות לכיבוש שיאים חדשים הולכת ופוחתת. סימני החולשה אותם מניתי בסקירות האחרונות שרירים וקיימים 

•1.      ברמת ההגדרה מגמת עלייה היא "סדרה עולה של נקודות שיא ונקודות שפל. על כל נקודת שפל להיות גבוהה מקודמתה וכך גם לגבי כל נקודת שיא". כפי שאפשר לראות, בגרף השבועי המצורף, גל הירידות שהחל ברמת 1,242 הנקודות ודרדר את השוק לרמת 1,106 הנקודות, גרם לכך שנקודות השפל אינן מסודרות עוד במבנה עולה. המשמעות היא שהקונים אינם מוכנים לשלם עוד מחירים הולכים ועולים עבור מדד המעו"ף. מגמת העלייה תמה. 

•2.     במסגרת מגמת עלייה רמות התנגדות שנפרצות מעלה אמורות להחליף תפקיד ולשמש כרמות תמיכה. מאז החל מדד המעו"ף את מהלך העליות ברמת 590, עשו כן כל רמות ההתנגדות. גל הירידות האחרון, שבר מטה את רמת 1,180 הנקודות. 

•3.      עוד אפשר לראות את הממוצעים הנעים המסייעים להגדיר את המגמה. אפשר לראות שבשבועיים  האחרונים נשבר הממוצע הארוך כלפי מטה באופן מובהק וזאת לראשונה מאז מהלך העליות שהחל ברמת 590 הנקודות. 

שלושת סימני חולשה אלו מעלים את הסבירות ולפיה מגמת העלייה שהחלה ברמת 590 הנקודות תמה וכי רמת השיא של כל הזמנים, 1248 הנקודות, אינה צפויה להישבר מעלה בטווח של השבועות הקרובים. כל עלייה תהיה מוגבלת בהיקפה. 

בטווח הקצר 

בסקירות האחרונות הערכתי שהתנהגות השוק מובילה למסקנה ולפיה צפוי מדד המעו"ף להמשיך ולסגת. השבוע האחרון רק מחזק את הערכותי.

  1. ביום חמישי האחרון רשם מדד המעו"ף ירידה  כשלוותה בעלייה ברורה במחזור המסחר. במרבית המקרים, כאשר השוק כורה שפל המלווה במחזור מסחר גבוה, מעיד הדבר שלא מדובר בשפל האחרון. 
  2. מעבר לכך, אפשר לראות שהחל מרמת השיא שנקבעה במסגרת מהלך העליות האחרון, נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד כאשר המשמעות היא מגמת ירידה קצרת טווח. המוכרים, מוכנים למכור כל כמות במחירים הולכים ויורדים בעוד הקונים רפי ידיים ואינם תומכים בשוק.  
  3. כל עוד לא ישתנה מבנה מחירים זה, תוגדר המגמה לטווח הקצר כמגמת ירידה והנחת העבודה תהיה שמדד המעו"ף צפוי לסגת. 
  4. מבחינת רמות התנגדות יש לשים לב לאזור שבין 1,033 – 1,052 הנקודות המיוצג על ידי פער המחירים היורד אותו אפשר לראות בבירור על גבי גרף הנרות היומי. מעל לרמה זו יתקל שוב מדד המעו"ף בהתנגדות משמעותית הרבה יותר בין  1,180 – 1,200 הנקודות.

 

למה לשים לב? 

שני פרמטרים מרכזיים אמורים לתפוס את מרכז תשומת הלב : 

•1.      ראשית מחזורי המסחר. הללו מהווים אינדיקציה חשובה לגבי כיוון השוק. עלייה שתלווה במחזור מסחר נמוך תעיד על חולשה ותחזק את הנחת העבודה הגורסת שמדד המעו"ף לא אמר את המילה האחרונה. מאידך, פרץ עליות שילווה במחזורים גבוהים יחייב בחינה מחודשת של כיוון השוק. 

•2.      רמות התנגדות – חשיבתן רבה בעיקר בעתות של ירידה. כישלון בחציית האזורים אותם מניתי יעלה את הסבירות לגל ירידות נוסף. 

סיכום 

כל הסימנים מלמדים שמהלך העליות שהחל ברמת 590 הנקודות הסתיים. שיאים חדשים לא יכבשו כאן ודומה שכל ניסיון עליות יהיה נקודתי וזמני במהותו. 

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...