Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

כל דבר שבונים צריך לתכנן, וכל מה שמתכננים צריך קודם כל לאפיין. גם כשבונים בניין יש לקחת מספר פרמטרים וסוגיות לתשומת הלב. זה טריוויאלי על פניו וזהו עניין מהותי מאוד, אבל בפועל כשמדובר בבניית אתרים – העניין הזה לא תמיד מקבל את תשומת הלב הראויה לו. כשמפתחי ומעצבי אתרים יושבים עם לקוח המעוניין בבניית אתר לעסק שלו או לכל מטרה אחרת, חשוב שהם יאפיינו ביחד איתו את הפרויקט. האפיון כולל דו-שיח ומתן מענה למספר שאלות חשובות, העוסקות בקהל היעד, בבידול ובמיצוב של העסק, במטרת האתר, במתחרים השונים בשוק – ובעוד סוגיות רבות אחרות.

מדוע חשוב ואיך לאפיין אתר לפני בניה

מדוע זה חשוב

שירות בניית אתרים לעסקים מתחיל בשלב האפיון, ולא משנה באיזה סוג אתר מדובר – אתר תדמית, חנות אינטרנטית או כל אתר אחר. האפיון חשוב כי בלעדיו האתר לא יוכל בשום אופן לממש את עצמו ולמצות את הפוטנציאל שלו. האתר אמור לפנות לקהל לקוחות מסוים, שיש לו תחומי עניין מסוימים, טווח גילים, דפוסי התנהגות ואולי גם מגדר ספציפי. אם הקהל לא יפנה באופן מדויק לאותו קהל – הוא לבטח יפספס את הגולשים. אם האתר אמור להיות שיווקי במהותו, אבל זה לא בולט בתוצאה הסופית – הוא לבטח יפספס את המטרה. אלמנטים של פספוס וחוסר דיוק הם אלו שמאפיינים אתר שלא עבר אפיון נכון. באותה מידה, אתר מאופיין יקלע למטרה ויקלע לטעם של הקהל. בעל האתר ישיג את מבוקשו, יהיה אשר יהיה, וכולם יצאו מרוצים.

איך מאפיינים אתר

אפיון מתבצע בין אנשי המקצוע שיבנו את האתר לבין מזמין הפרויקט. בין אם זה קורה בפגישה ובין אם באופן טלפוני, בוני ומעצבי האתר ישאלו שאלות מנחות ויקבלו פידבק מהלקוח שלהם. הם יודעים מה עליהם לברר על מנת לאפיין את הפרויקט. הם יחקרו לעומק ויתעכבו על סוג הקהל ועל שלל מאפייניו השונים, על טיב ואופי המוצר הנמכר, על מטרת העל והמטרות המשניות של האתר, על המתחרים הקיימים בשוק, על המצב הנוכחי של העסק ביחס אליהם וכל הנוגע למיתוג ולמיצוב. כל הפרטים הרלוונטיים יעזרו להם לתכנן את האתר ולבנות לו קונספט עיצובי ושיווקי שיהלום את הצרכים שלו ואת קהל היעד.

בניית קונספט

האפיון מגבש פרטים יבשים שמהווים את השלד של האתר העתידי ואת התשתית שלו. בשלב הבא העניינים קורמים עור וגידים והצוות מתחיל לגבש קונספט שמתבסס על האפיון שנערך. הקונספט כולל צדדים טכניים שונים וצדדים עיצוביים, קובע איך האתר יראה ויפעל בפועל, מה תהיה האווירה שלו, אילו פיצ'רים ואפשרויות הוא יכלול, איזה תוכן יהיה בו, איך תרגיש חווית הגלישה בו ואיך יעבוד הממשק. זה השלב בו הפרויקט ממריא ויוצא לדרך במטרה להעמיד אתר מוצלח וממיר בסופו. שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
מתי ניתן לשנות הסכם גירושין?
כאשר זוג  מתגרש ומגיע להסכם גירושין, הסכם זה על כל...
שמן CBD לטיפול בחרדה והזעת יתר
בשנים האחרונות, שמן CBD הפך לאחת מהאפשרויות הפופולריות ביותר בקרב...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...