Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מדוע כל עסק זקוק לתוכנית עסקית

מדוע כל עסק זקוק לתוכנית עסקית

כבין היתר, עליו להתמודד עם הצורך בלקיחת אחריות על מלוא הקמתו וניהולו של עסק ולא רק, עם מילוי תפקידו בתוך עסק קיים הנמצא בבעלותו של אדם ו/או חברה אחר/ת.

 לצורך מה נחוצה בכלל תכנית עסקית?

כלי חשוב ובסיסי בהסדרת ושקלול הנתונים, הסיכויים, הסיכונים וכל שאר הפרמטרים הרבים מספור שעל אותו יזם אמיץ לשקלל על מנת להחליט האם הוא מסוגל להיכנס להרפתקה הזו ששמה "עסק עצמאי", הנו תוכנית עסקית.

גם יזמים בעלי השכלה פורמלית רחבה וניסיון רב בתחומי עריכת דין, ראיית חשבון, היי טק ועוד, נעזרים לעתים קרובות בתוכנית עסקית, לצורך הקמת עסק חדש, ואף מנצלים באופן מועיל את מקורות הסיוע העומדים לרשותם לצורך הכנתה באופן המקצועי ביותר האפשרי – הכל במטרה למזער סיכונים ולהגיע להערכות ריאליות ככל הניתן, כדי לדעת האם יש סיכוי ליזמות שלהם להצליח מבחינה עסקית, מהם לוחות הזמנים הצפויים עד שירווח להם והעסק יעמוד איתן על רגליו, מהו השירות או המוצר שברצונם להציע וכיצד ימכרו אותו בצורה הטובה ביותר לקהל היעד, מהם תנאי השוק והמתחרים וכן, נושאים רבים נוספים, עליהם נעמוד בהמשך בהרחבה ובצורה מעמיקה במאמר באתר זה שעניינו: "הכנת תוכנית עסקית".

למותר לציין כי, התכנית העסקית שמטרתה לבחון את כדאיותו של המיזם ו/או העסק נועדה, כמובן, בראש ובראשונה להבהיר ליזם, האם יש טעם בכלל, להתחיל בדרך זו.

חשוב לציין כי לתכנית העסקית חשיבות רבה גם מבחינת היזם עצמו, מאחר והיא ממקדת אותו, מבהירה לו מהם מטרותיו העסקיות, הכלכליות, השיווקיות, מהם המכשולים העסקיים העומדים בפניו לרבות תנאי שוק, מתחרים וסיכונים כגון שינוי בעלויות חומרי גלם, שינויים רגולטורים צפויים, ועוד.

כמו כן, התכנית מאפשרת ליזם לתחום בזמן את השגת יעדיו – ולבחון כל העת האם הוא עומד במטרות שהציב לעצמו בתוכנית העסקית או, שמא, הוא בפיגור והתפתחות העסק איננה תאמת את התחזיות – מה שיאפשר לו לתקן את המצב במהירות, בטרם יחמיר עוד יותר.

באם נדרשת ליזם השקעה – התכנית העסקית היא הכלי שעומד לרשותו על מנת לשכנע משקיעים פוטנציאליים בכך, שמכל היזמים המתדפקים על דלתם, דווקא הוא – והעסק שברצונו להקים ו/או לקדם בנקודת זמן מסוימת – הם הראויים יותר מכל לקבלת ההשקעה, ויש להם את הסיכוי הטוב ביותר להניב תשואה הולמת למשקיע.

כיום, כל פנייה למשקיעים מוסדיים, לקרנות הון סיכון, לקרנות מדינה, לקרנות לסיוע לעסקים קטנים, למשרד התמ"ת, למשקיעים פרטיים וכמובן לבנקים – מחייבת הכנת תוכנית עסקית, אשר תאפשר למשקיע הפוטנציאלי לקבל מושג ראשוני, לכל הפחות, בדבר כדאיות ההשקעה ותנאיה.

לכן, אם אתה זקוק למימון, להשקעה או לאשראי, ולא משנה אם זה לצורך הקמת עסק חדש, הרחבת עסק קיים, מיזוג, רכישה, ארגון מחדש של העסק או כל מטרה אחרת, בכל מקרה, יש לך צורך בהכנת תוכנית עסקית. לעוד מידע בנושא תוכנית עסקית לחצו כאן

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...