Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מהפיכת החינוך בירושלים תחל עוד השנה

מהפיכת החינוך בירושלים תחל עוד השנה
workshop-1746275_640

אתמול (יום ב', 15.1.18) הורה בג"צ לאוצר ולמדינה בהחלטה תקדימית, להציג תוך 30 יום מתווה וקריטריונים לצמצום הפערים של כ-4000 כיתות הלימוד בירושלים. עוד הוסיף כי במידה ולא יתבצע ההליך, ישקול להוציא למדינה צו על תנאי.

 בג"צ קיבל את ההחלטה בדיון שהתקיים אתמול (יום ב') בעתירת ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, בנוגע למחסור 4000 כיתות לימוד בעיר. לדיון הצטרפה עיריית ירושלים.

השופטים בדיון טענו כי העיר ירושלים ייחודית, ועל כן המדינה חייבת לקחת אחריות ולהציג מתווה שיטפל בבעיה משורשה, שכן המצב הקיים אינו ראוי ואינו אנושי. עד דרש בג"צ מנציגי המדינה, להקים צוות משימה ייעודי שיציג תכנית הכוללת לוחות זמנים מדויקים לנושא מצוקת הכיתות, קריטריונים יעילים לצמצום הפערים, עד לגיבוש פתרון לבעיה עוד בשנת התקציב הנוכחית.

"לראשונה הודה האוצר בטענה המרכזית של העירייה כי בירושלים חסרות למעלה מ-3,000 כיתות.", כך נמסר מעיריית ירושלים, "אולם מתחילת השנה ועד היום תוקצבו לבינוי מספר מגוחך של כ-60 כיתות, כשקצב הגידול הטבעי בעיר עומד על כ-195 כיתות בשנה. האוצר מודה שאין לו שום תכנית כיצד לטפל בפער הזה בנימוק של מחסור בכסף. מדובר בלא פחות משערורייה".

 עוד הוסיפו כי, "האוצר העביר בשבוע האחרון מיליארדים ללא כל חשבון ואת ילדי ירושלים הוא שוכח זה עשרות שנים. להבדיל מהאוצר שברח מהאחריות לדאוג לכיתות לימוד לילדי ירושלים, נכנסה העירייה לנעלי המדינה ונטלה הלוואה בהיקף חסר תקדים של מיליארד ש"ח לבניית כיתות לימוד. כמו כן העירייה שכרה כיתות לימוד זמניות וערכה בהם שיפוצים בסך של כמיליארד ש"ח בעשור האחרון על חשבון משלם המיסים הירושלמי במקום שהמדינה תעשה זאת".

 בעירייה מקווים כעת כי משרד האוצר ייאמץ את תכניות העירייה להקמת אלף כיתות לימוד בשנה, ויהווה שותף פעיל יחד עם העירייה, במטרה לצמצם עד כדי הסרה מוחלטת לחרפה, כי בשנת 2018 מאה אלף ילדים בירושלים אינם לומדים בכיתות הולמות.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מסר כי, "זהו ניצחון גדול לילדי ירושלים. בית המשפט אמר היום למדינה ולאוצר – נגמר לכם הזמן, תנו פתרון למצוקת הכיתות בבירת ישראל. ממשלת ישראל לא יכולה להמשיך לקפח את הבירה ולהתנער מאחריותה לתלמידי ירושלים".

 

 

 

 

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...