Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מהפכת דיור בהישג יד יוצאת לדרך בירושלים

מהפכת דיור בהישג יד יוצאת לדרך בירושלים

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, חשף היום (א') את תכנית העירייה לדיור בהישג יד, ברקת ציין כי " זוהי תחילתה של מהפכה, ירושלים היא העיר החלוצה והמתקדמת בפיתוח המודל  שגיבשנו על סמך מודלים דומים הקיימים בעולם, אשר יאפשר פתרונות מגורים בהישג יד עבור אוכלוסייה צעירה, יצרנית ובעלת פוטנציאל תרומה לעיר שאנחנו רוצים שתישאר לגור בירושלים. הצעירים הם החמצן לעתידה של ירושלים, ואין לי ספק כי למהפכה זו יחד עם הרפורמות שחוללנו בתרבות, בחינוך וכלכלה תפקיד חשוב בבלימת ההגירה השלילית מהעיר".

 

עיקרי המודל: במסגרת התכנית החדשה דרישות העירייה מהקבלנים לדיור בר השגה יחולו על כל תוכנית בניה שתופקד בעירייה, החל ממועד החלטת מועצת העיר. בתכנית המציעה בניה (או תוספת) של 20 יחידות דיור ומעלה או 2000 מ"ר ומעלה, תדרוש העירייה כי20% מיחידות הדיור יהיו בשטח של עד 100 מ"ר (שטח מרבי), מחיר הדירות יהיה נמוך ב- 20% משווי השוק של דירה מקבילה (על-פי שומה, הדירות יוקצו לזכאים על-פי קריטריונים שיאושרו על-ידי העירייה (גיל- עד 41 של אחד מבני הזוג, אנשים שאין בבעלותם דירה, מיצוי כושר השתכרות), כמו כן, מנגנון הגנה יבטיח שהדירות יישארו ברות השגה לאורך שנים.  

משמעות התוכנית: התוכנית כוללת משמעויות כלכליות הן בקרקעות פרטיות והן בקרקעות ציבורית ותבוא לידי ביטוי בהטבה לרוכשים  בסך – 200-300 אלף ₪ בממוצע ברכישת דירה. התכנית החדשה תוטמע בתוכנית המתאר ותכלול קריטריונים פיזיים, כלכליים, נהלי זכאות וכללי ניהול ופיקוח להיצע דיור בהישג יד. דרישת דיור בה השגה תהיה אחידה, תחול בכל חלקי העיר ותחויב בכל תוכנית הכוללת תוספת זכויות בנייה שטרם הופקדה. דרישת דיור בר השגה תוגדר בצורה שקופה בתוכנית המתאר.  

מחזיק תיק הצעירים בעירייה, יקיר שגב, ציין כי "זה שנים שהזוגות הצעירים והסטודנטים מחכים לבשורה בעניין הדיור והיום הצלחנו לעשות צעד משמעותי.  אני אומר לכל אותם אלו שרוצים להישאר כאן, ויש לא מעט כאלו, אנחנו רוצים אתכם כאן ומתכוונים להתאמץ – ולהצליח. זהו צעד שנותן תקווה ומסמן אופק בו סוף סוף ניתן יהיה להשיג דירה במחירים הגיוניים. זה לא קורה מחר בבוקר, אבל מהיום יזמים יצטרכו לתכנן מראש כיצד לשלב דיור בר השגה בפרויקט הבנייה".  

יו"ר התאחדות הקבלנים בירושלים, שמוליק לוי, אמר כי התאחדות הקבלנים בעיר מברכת על התכנית. "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה ורואים חשיבות רבה בתכנית שתאפשר הגדלה של מספר יח"ד לבנייה בעיר ותאפשר לזוגות צעירים להמשיך להתגורר בבירה".  

במטרה לקדם את התוכנית הוקמה ביוזמת ראש העיר ניר ברקת, יחידה לקידום התחדשות עירונית ודיור בר השגה ברשות לפיתוח ירושלים אשר פועלת בשיתוף האגף למדיניות ותכנון אסטרטגי בעירייה. היחידה פועלת בתקציב של מליון ₪, ומפתחת  כלים מעשיים לתכנון ושיווק דירות ברות השגה עבור אוכלוסיות צעירות בעיר וכן מפתחת מודלים למחירי דירות ברות השגה להשכרה שמחיריהן יחלו מ – 2,200 ₪. היחידה ביצעה בדיקות כלכליות, גיבשה ניסוח של מודל דיור בר השגה הכולל זכאות, גודל פיזי של הדיור, קביעת מחיר, הקצאת דירות, ניהול ופיקוח על התהליך, דיונים עם ארגון הקבלנים ועוד.  

יש לציין כי התוכנית היא אמצעי אחד מתוך סל תוכניות העירייה ליצירת דירות ברות השגה. התוכנית תובא לאישור השבוע בוועדה לתכנון עיר ולאחר מכן לאישור מועצת העיר. כמו כן, חשוב לציין כי התוכנית היא השלמה לתוכניות דיור נוספות לכלל האוכלוסיות בעיר ואינה באה במקומן.

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
קבוצת בית ירושלמי תקים מגדל בן 30 קומות מעורב שימושים בכניסה לעיר- בית הכרם
הוועדה המחוזית נתנה תוקף לפרויקט "פני העיר" בבית הכרם הכולל...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...
סקיצות חלוקה בחישוב מדויק
עולם הסקרים והמיפוי עבר כברת דרך ארוכה עם התקדמות הטכנולוגיה....
אשטרום החלה בשיווק פרויקט קריית היובל ירושלים
בפרויקט 396 דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח ואכלוס מידי, רבע...