Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מוזיאון ישראל ייפתח מחדש לקהל הרחב

מוזיאון ישראל ייפתח מחדש לקהל הרחב
קרדיט תמונה: אלי פוזנר, באדיבות מוזיאון ישראל

ביום שלישי הקרוב (23.2.21) ייפתחו מחדש שערי מוזיאון ישראל, ירושלים. הכניסה תתאפשר רק ברכישת כרטיסים מראש באתר המוזיאון והביקור יותאם לכללי התו הסגול, הכוללים בין השאר הקפדה על ריחוק, עטיית מסכות והגבלת מספר המבקרים באולמות. הציבור מוזמן להגיע וליהנות משפע של תערוכות חדשות שנפתחו זמן קצר לפי הסגר השלישי וממוצגים מיוחדים שנחשפים לראשונה לקהל הרחב

פרופ' עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל: "אנו נרגשים להחזיר את המוני המבקרים שלנו לאולמות התצוגה, לפתוח תערוכות חדשות ולהציב שוב את האמנות והתרבות במרכז החיים של הציבור בישראל".

מגוון תערוכות ומוצגים חדשים

באגף לאמנויות מוצעות לקהל שתי תערוכות שנפתחו ערב הסגר השלישי: "בעיקר ורוד" המציגה עבודות מהשנים האחרונות של האמנית תמרה ריקמן וכן התערוכה "מלח הארץ" המעמידה במרכז את יצירותיהם של יוזף ישראלס, מקס ליברמן ולסר אורי, ובוחנת את ייצוגם של עובדי האדמה, הדייגים והאיכרים הנוצרים דווקא בעיניהם של אמנים יהודים במאה ה-19. כמו כן, בשל הנסיבות ולאור הביקוש הוארכו התערוכות "נופי גוף", "אמות וספים", "זרות", "ברטה אורדנג" ו"כל אנשי המלך" שנפתחו בתחילת שנת 2020.

באגף לארכאולוגיה יוצג לראשונה מטבע ברונזה מן המאה ה-1 לספירה ועליו תיאור מפורט של הקולוסיאום, הכולל את הקהל ביציעים ואת הגומחות שבתוכן הוצבו פסלים.

מוצג מיוחד באגף לאמנות ותרבות יהודית – "קופסה משלך". בעבר הוענקו קופסאות תכשיטים מתנה לבת מצווה, לכלה או לאישה צעירה לרגל שמחות אחרות, ומבחר מהן – מן המאה ה־16 עד המאה ה־20 – מוצג כעת לקהל הרחב. כמו-כן יוצגו באגף חפצי נוי מן העשורים הראשונים למדינה שעיצובם שיקף את תפיסותיהם ותקוותיהם של אזרחי המדינה באותה עת. החפצים קישטו כמעט כל בית בישראל, וייצגו את כוח ההתחדשות והיצירה של המדינה הצעירה גם בעיני תיירים ויהודי התפוצות. כמו כן, ניתן לבקר בתערוכה המעוצבת כיער "כיסאות מתבודדים" המשלבת צילומי טבע מרהיבים של כיסאות עליהם מתבודדים חסידי ברסלב, רפליקה של כיסא ההתבודדות המפורסם של רבי נחמן וכיסאות שעיצבו מעצבים עכשוויים מכל רחבי העולם.

באגף הנוער והחינוך לאמנות נפתחה לזמן קצר התערוכה "1001 דמויות: מסדנתו של יעקב קאופמן" וכעת היא נחנכת מחדש לכל המשפחה ומאפשרת להתבונן בכאלף(!) דמויות – כל אחת בעלת אישיות משלה – שנוצרו בידיו המיומנות של האמן והמעצב התעשייתי יעקב קאופמן. את הדמויות יוצר קאופמן מחומרי גלם פשוטים ובאמצעותן הוא עורך דו-שיח עם העולם הקדום ועם תרבויות העולם.

פורים במוזיאון ישראל

פעילות מיוחדת לכל המשפחה בחג הפורים – צופן טדי! ערכת חידה מיוחדת הכוללת מסכות מיוחדות בהשראת יצירות המוזיאון, אשר תיקח את המשתתפים למסע מרתק ומהנה בעקבות הרמזים הטמונים בה – אלה יובילו לפינות ברחבי המוזיאון ואל פתרון התעלומה. *בפורים הכניסה לילדים חינם.

קרדיט תמונה: אלי פוזנר, באדיבות מוזיאון ישראל
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
"אשרי האיש" תערוכת תמונות קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022)
תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. לא שימושן הפופולארי ככיסויי...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...