Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מועצת העיר ירושלים תאשר הערב (ה') את התקציב הגדול ביותר אי פעם לבירה בסך 9 מיליארד ₪

מועצת העיר ירושלים תאשר הערב (ה') את התקציב הגדול ביותר אי פעם לבירה בסך 9 מיליארד ₪
קרדיט: pixabay

ברקת: "הבאנו לירושלים את התקציב הגדול בהיסטוריה, בהיקף חסר תקדים של 9 מיליארד ₪ (מתוכם 6 מיליארד לשוטף ו- 3 מיליארד לפיתוח). לא התפשרנו על הצרכים של תושבי ירושלים והצלחנו להבטיח את המשך הצעידה קדימה של העיר"

מועצת העיר ירושלים תאשר הערב (יום חמישי 22.3.18) תקציב עיריית ירושלים לשנת 2018.

תקציב 2018 הוא התקציב הגדול יותר אי פעם לירושלים ויעמוד על כ-6 מיליארד ש"ח בתקציב השוטף וכ-3 מיליארד ש"ח בתקציב הפיתוח.

תקציב 2018 הוא שיאו של עשור של תקופת ברקת בו הוכפל התקציב שוטף של העירייה מ- 3 מיליארד ₪ ל-6 מיליארד בזכות עמידתו של ברקת על הגדלת התקציבים הממשלתיים לירושלים, חיזוקה ופיתוחה הכלכלי והתיירותי שהביאו לצמיחה משמעותית בכל תחומי החיים בעיר.

העברת תקציב 2018 מתאפשרת בזכות סכום שיא של כ- 877 מיליון ₪ שגייס ברקת כתמיכה הממשלתית בירושלים.

700 מיליון ש"ח אשר יגיעו ממשרד האוצר בתקנת ירושלים (מענק הבירה), 87 מיליון יגיעו ש"ח מתוספת של משרד האוצר לתקציב הבלתי רגיל שיומר לתקציב השוטף, ו-90 מיליון ש"ח יגיעו מהתחייבויות עבר של משרד האוצר והפנים ומכספים נוספים עליהם סוכם עם משרדי ממשלה נוספים.

כמו כן סוכם כי יושקעו סכומים נוספים לשדרוג התברואה והניקיון במזרח ירושלים וזאת בהתאם לסיכום שיושג בעניין בין העירייה למשרד לענייני ירושלים.

תקציב 2018 ממשיך את הצמיחה ופיתוח התכניות בתחום החינוך ובניית אלפי כיתות לימוד חדשות, פיתוח קהילתי חינוכי וחברתי, פיתוח כלכלי של ירושלים, פיתוח תשתיות התחבורה, חזות העיר וניקיונה, צמצום פערים והמשך פיתוח התרבות, הרווחה והקהילה.

ראש העיר ניר ברקת אמר כי "אני גאה על התקציב המשמעותי והגדול ביותר שאנו מאשרים לירושלים. 9 מיליארד ₪ לשוטף ולפיתוח זהו סכום חסר תקדים שיאפשר לירושלים להמשיך לרוץ קדימה, להתפתח בכל התחומים, לצמצם פערים ולהביא ברכה רבה לתושבי העיר ולמבקריה. אמנם הדרך להשגת תקציב אדיר זה לא הייתה פשוטה אבל הבהרתי שלא אתפשר על הצרכים של תושבי ירושלים ואאבק למענם ולמען ירושלים – והצלחנו. בזכות תקציב חסר תקדים זה נוכל להמשיך לפתח את ירושלים ולבנות אותה, פיזית וחברתית לכלל המגזרים ולהבטיח עתיד מוצלח לירושלים.

נמשיך גם השנה להשקיע בחינוך ובעתיד ילדנו, נמשיך את ההשקעה המאסיבית בתשתיות בכל רחבי העיר בשכונות, בתחבורה, בגני המשחקים ובפארקים בכלכלה ובעסקים, בתעסוקה וברווחה כדי להפוך את ירושלים לעיר המובילה בארץ. אני מבקש להודות לכל השותפים להישג התקציבי:  לשר הפנים הרב אריה מכלוף דרעי ולמנכ"ל משרד הפנים מר מרדכי כהן שעשו לילות כימים במהלך לסגירת הסיוע הממשלתי לירושלים, לשרים ולחברי כנסת שהתייצבו לימין ירושלים והפכו את האמירה "על ראש שמחתנו" למעשים, ליו"ר ההסתדרות אבי נסנקורן ליו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל, לאביחי אברהם וגיל גורני ראשי ארגוני העובדים בעירייה ולאלפי עובדי העירייה המסורים שהאמינו ונלחמו למען ירושלים, לחברינו במינהלים הקהילתיים ובארגון ההורים בירושלים שחברו לקואליציה חברתית שנאבקה איתנו כתף אל כתף ואחרונים חביבים וחשובים לחבריי להנהלת העיר לסגניי ולחברי הקואליציה העירונית שחיים ונושמים ועושים למען ירושלים עשייה ברוכה וטובה".

עיקרי בשורות תקציב 2018:

תקציב מערכת החינוך בעיר יעמוד על כ- 3 מיליארד ₪ בהתאם לחזון ראש העיר להשקעה מאסיבית בחינוך ובתשתיות החינוך לקידום תלמידי ירושלים בכל המגזרים

יימשך פיתוח פדגוגי של מערכת החינוך, השקעה בתכניות חינוך חדשות והמשך השקעה בתכניות קיימות: היתרון הירושלמי, ירושלים עיר מדע, בית ספר בקהילה ועוד.

יימשך פרויקט בניית אלפי כיתות לימוד חדשות החסרות בירושלים ויימשך השיח עם משרדי החינוך והאוצר להצגת תכנית רב שנתית לבינוי אלפי כיתות הלימוד החסרות בעיר.

תקציב ההשקעה בחזות העיר, בשכונות ובניקיון העיר יעמוד על 1.2 מיליארד ₪ במטרה להמשיך את שיפור המרחב הציבורי ואיכות החיים בעיר ובשכונות

בשנת 2018 יגדל תקציב חזות העיר והסביבה הקרובה לבית במגוון פרויקטים: ניקיון העיר, השכונות וגני המשחקים, המשך פיתוח ושדרוג גני המשחקים בעיר, התקנת מתקני משחק חדשניים, הצללת כל גני המשחקים, המשך פרויקט החלפת כלי האשפה למיכלים טמוני קרקע, טיפול וניקיון שטחים פתוחים, תקודם רפורמת ניקיון במזרח העיר, המשך ריבוד כבישים ומדרכות ברחבי העיר, הקמת גינות לשחרור כלבים, המשך קידום פרויקטים לחניה חכמה ועוד.

תקציב ההשקעה בתשתיות התחבורה בעיר ובקידום בניה למגורים ועסקים יעמוד על 1.8 מיליארד ₪

תימשך הקמת רובע העסקים החדש בכניסה לעיר שיוסיף למעלה מ- 60,000 מקומות עבודה חדשים ויכללו את המרכז התחבורתי הגדול בישראל הכולל: רכבת למרכז הארץ, 2 קווי רכבת קלה, מערך חניה ונסיעה מתקדם שיהפוך את ירושלים לעיר המתקדמת בתשתיות תחבורה בארץ. יימשך קידום עשרות תכניות להתחדשות העירונית בכל רחבי העיר. יימשכו פיתוח התכניות לקירוי כביש בגין ופיתוח המרחב בין האוניברסיטה לבית הכרם, קידום תכניות לשדרוג התנועה בצפון העיר- הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, פיתוח מערך התחבורה בהר חוצבים ועוד.

תקציב ההשקעה בתרבות, צעירים וספורט וקהילה יעמוד על 1.3 מיליארד ש"ח

תימשך התמיכה העירונית במוסדות התרבות ובסצנת התרבות בירושלים, יורחבו הפעולות התרבויות בשכונות לכלל המגזרים. יינתן דגש לשילוב מגזר העסקי בעיר בפעולות התרבות השונות ובפרויקטים משותפים. תימשך התכנית לשדרוג כל מגרשי הספורט בשכונות בהשקעה של 50 מיליון ש"ח, יימשכו הפעלת תכניות ספורט בשכונות ועוד.

יימשכו הפעולות לקידום הצעירים והמשפחות הצעירות בעיר, פיתוח קהילות צעירים בשכונות, פיתוח והגדלת מספר הסטודנטים בעיר וחיזוק החוויה הסטודנטיאלית בירושלים ועוד.

יימשכו הפעולות במינהלים הקהילתיים לחיזוק התושבים והפעולות בשכונות.

תימשך תכנית אפיקי הצלחה להוצאה ממעגל העוני וקידום סוציאלי, פיתוח מערכות הרווחה, הקליטה והתעסוקה ועוד.

מצ"ב לינק לספר התקציב באתר עיריית ירושלים: https://www.jerusalem.muni.il/Municipality/municipalbudget/Pages/Default.aspx

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
התפריט החדש של ברברה קפה
ב״ברברה קפה״ משוק מחנה יהודה עמלו בתקופה האחרונה על תפריט...
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל
״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...