Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מילה של טכנאי מזגנים: כך תחממו את הבית ביעילות

מילה של טכנאי מזגנים: כך תחממו את הבית ביעילות
תמונה באדיבות: יח"צ

עכשיו כשהלילות מתחילים להיות קרים יותר ויותר, שאלנו טכנאי מזגנים ותיק: איך נחמם את הבית בעזרת מיזוג האוויר בחורף באופן יעיל אך עם זאת גם חסכוני? והאם המזגן הוא האופציה הטובה ביותר לחימום? כל התשובות והטיפים לחורף חם ונעים להלן.

 עם בוא נובמבר, ביום עוד נעים ללכת בחולצה קצרה, אך בערבים אנחנו כבר מוציאים את החולצות הארוכות והג'קטים מהארון. החורף כבר מעבר לפינה, ואיתו גם הזמן בו מעבירים את מיזוג האוויר מקירור לחימום. שוחחנו עם טכנאי מזגנים בתל אביב על העונה הקרה, זו שבה לכאורה המזגן יוצא לחופשה, כמו גם הביקוש לשירותי תיקון מזגנים דחופים, אך בפועל גם בחורף ישראלים רבים פונים אל מערכת המיזוג למציאת פתרון לחימום הבית. האם זו באמת הדרך הטובה ביותר ליצירת טמפרטורה נעימה בבית?

המזגן – התשובה האידיאלית לחימום הבית במרכז

הפנינו את השאלה אל טכנאי מזגנים ותיק, המתמחה במתן שירותי תיקון מזגנים במרכז הארץ מזה שנים רבות. עם זאת, יש לומר שגם מי שאינו חלק מתעשיית המיזוג הישראלית, כגון חברת החשמל, ממליצים על המזגן כאמצעי חימום לימי החורף במרכז הארץ.

הסיבות לכך מרובות: קודם כל, מזגן הוא בן בית כמעט בכל מקום בישראל ואינו מצריך קניית אמצעי חימום חדש או מציאת טכנאי המתמחה בו – פשוט פונים בכל בעיה לאותו טכנאי מזגנים בתל אביב והמרכז אליו פונים בקיץ. שנית, זהו אמצעי חימום בטוח, בטח ובטח למשפחות עם ילדים ופעוטות, לעומת אמצעי חימום בעלי אש גלויה. הוא גם יעיל מאוד, ומציע פתרון כללי ולא נקודתי (לעומת מפזר חום למשל). טכנאי מזגנים ממליצים על רכישה והתקנה של מזגן מהשנים האחרונות עם דירוג אנרגטי איכותי (A או קרוב לכך), שיבטיח גם חיסכון בחשמל).

ובכלל, אומר הטכנאי, החורף הוא הזמן הטוב ביותר לטפל במיזוג האוויר: אם יש לכם מזגן ישן ועייף שכל הזמן מצריך תיקון מזגנים בשבת השנייה בכל חודש בימי הקיץ, או אם עדיין לא התקנתם מיזוג אוויר בדירה, בבית או במשרד, זו התקופה הפחות עמוסה שבה קל לאתר ולמצוא טכנאי מזגנים בתל אביב המתמחה בדגמי אלקטרה, תדיראן, LG, טורנדו וכו' לצורך ייעוץ לקניית מזגן חדש והתקנתו. נצלו את החורף לטפל בכך, ותיהנו גם מקיץ נעים יותר.

אל תשכחו: בקניית מזגן חדש חשוב לחשוב בטרם עת על דירוגו האנרגטי ורמת צריכת החשמל שלו, כי מחיר המזגן הוא חד פעמי בעוד עלויות השימוש בו מצטברות לאורך שנים. העדיפו מזגן חסכוני באנרגיה, וחשבון הבנק יודה לכם.

לאיזה טמפרטורה כדאי לכוון את המזגן בחורף?

כולנו מכירים את חוסר הסבלנות שגורם לנו לכוון את המזגן ל-16 מעלות כשאנו פותחים אותו ביום קיץ לוהט, או לחילופין, 28 ביום קר. אבל מעבר לעובדה שאין זה יעיל או גורם לחימום/קירור מהירים יותר ואלו לא טמפרטורות נעימות ממילא, הרי שזוהי טעות שכרוכה בבזבוז חשמל רב.

חברת החשמל וחברות המזגנים, כמו גם אותו טכנאי מזגנים בו נועצנו, ממליצים לכוון את המיזוג בחורף על 19 או 20 מעלות עם פתיחתו. בחירת טמפרטורה גבוהה מזו תוביל לחשבון חשמל גבוה בהרבה.

מעבר המיזוג מקירור לחימום (וההיפך)

טכנאי מזגן אלקטרה, תדיראן או כל אחד מיצרני המזגנים המובילים יוכלו לספר לכם שבכל תחילת חורף ישנה עלייה בפניות לשירותי תיקון מזגנים עם התלונה "המזגן לא מחמם". לא פעם מתקשרים אנשים ומזמינים דחוף תיקון מזגנים בשבת או בחג לשם כך, אך לעתים קרובות הבעיה פשוטה לפתרון מכפי שחשבו, באופן שאינו מצריך כלל וכלל טכנאי מזגנים: הם פשוט לא כיוונו נכון את הפרמטרים בשלט המזגן.

לכן הקדימו תרופה למכה ולפני שגם אתם רצים לחפש טכנאי מזגנים במרכז עבור תיקון מזגנים בתל אביב, חפשו את חוברת ההוראות של המזגן שלכם (או הוראות יצרן באתר החברה) כדי לוודא איך מעבירים בצורה נכונה מקירור לחימום.

עוד דבר שימליץ לכם טכנאי מזגנים לעשות: לכוון בתחילת העונה הקרה את פתחי האוורור למטה. זאת מכיוון שאוויר חם עולה למעלה, ואתם הלא צריכים טמפרטורה נעימה וחמימה בחורף בחלק הנמוך של החדר ולא קרוב לתקרה. שינוי קטן זה יבטיח חימום יעיל יותר. אל תשכחו עם בוא הקיץ לעשות ההיפך ולכוון את הפתחים למעלה, כמו גם לבדוק איך מעבירים בשלט בחזרה מחימום לקירור.

צעדים מקדימים לחימום ולשימוש יעיל במיזוג

מזגן הוא אמצעי חימום יעיל, אבל צריך לעזור לו כדי לנצל את יכולותיו בצורה הטובה ביותר. טכנאי מזגנים ממליצים לבדוק לפני הפעלת המזגן שכל החלונות, הדלתות והפתחים בבית סגורים לגמרי. ככל שהבית יהיה אטום יותר, הקור לא יחדור וחום המזגן לא יברח החוצה. לכן אל תסתפקו רק בסגירת התריסים, אלא סגרו גם את הזכוכית. בדקו שפתחי המזגן אינם חסומים ומאפשרים מעבר אוויר יעיל.

בחורף כמו בקיץ כדאי מעת לעת לבדוק את מסנני המזגן ולנקות אותם, ואז לייבש אותם לגמרי לפני החזרתם למזגן (אל תכניסו פילטרים רטובים למכשיר חשמלי שאתם עומדים להדליק!). פילטרים נקיים יבטיחו מעבר אוויר יעיל, חימום טוב, אוויר נקי ופחות תקלות. מכיוון שזו משימה קלה לביצוע, אין חובה להזמין טכנאי מזגנים אלא אפשר לנקות את הפילטרים לבד בקלות ובזריזות מדי פעם. זאת לעומת ניקוי עמוק למזגן (של הסוללה למשל) המחייב הזמנת טכנאי מזגנים מקצועי, שגם אותו מומלץ לעשות אחת לשנים בודדות, בלוויית בדיקת תקינות כללית למערכת מיזוג האוויר.

תמונה באדיבות: יח"צ

מניעת אוויר יבש מדי בחלל

אם יובש המזגן בעת חימום הבית מטריד אתכם, יש מה לעשות בנידון: למשל, השאירו פתח קטן של יציאת וכניסת אוויר באחד החלונות כדי לדאוג לתחלופת אוויר, או פשוט שימו קערת מים או סמרטוט רטוב בחלל, שיעניקו מעט לחות לאוויר.

המידע בשיתוף עם קולינג:

קוּלינג – טכנאי מזגנים | תיקון מזגנים | ניקוי מנדפים

חשמלאי מוסמך בעל למעלה מעשרים שנות ניסיון

כל סוגי מערכות המיזוג בישראל: מרגזי, מיני מרכזי, עילי ורצפתי,
כולל מערכות קירור גדולות, מזגנים ניידים, מנדפים מכל הסוגים

חייגו לקריאת שירות: 053-6663111

24 שעות ביממה, כולל מקרי חירום ועבודות גובה

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...