Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מילון מושגים למשקיע: הבדלים עיקריים בין קבוצת רכישה לקבוצת משקיעים

מילון מושגים למשקיע: הבדלים עיקריים בין קבוצת רכישה לקבוצת משקיעים
(צילום: באדיבות מנחם בנטוב)
(צילום: באדיבות מנחם בנטוב)

השקעה בנדל"ן נחשבת כהשקעה בטוחה ומניבה לאורך זמן, אלא שיש יותר מדרך אחת להשקיע. כמו בכל השקעה, המטרה היא לקנות בזול ולמכור ביוקר, נוסחה ישנה ופשוטה שמבטיחה גריפת רווחים. על מנת להגיע ולקיים את הנוסחה הזאת, יש צורך בהיכרות עם מספר מושגים והדרכים להשקיע בתחום. פרסומים לא מעטים קיימים על התגבשות של קבוצות רכישה, כאשר על פניו לא תמיד ברורה ההתאגדות ומטרותיה.

קבוצת רכישה בעצם היא קבוצה מאורגנת אשר רכשו בשותפות את הקרקע ואת שירותיו של הקבלן שיבנה עליה בניין משותף, בו כל אחד יקבל את חלקו- דירת מגורים. הצטרפות לקבוצת רכישה אינה בהכרח לצורכי השקעה בנדל"ן ויכולה להיות גם לצורך מגורים ושימוש אישי.

 במרבית המקרים המטרה של חברי הקבוצה תהיה זהה- הקמת הבניין לצורכי השקעה או לצורכי מגורים. החיסכון בעלויות בעבור קבוצת רכישה יהיה משמעותי, גם בשל רכישת הקרקע מגורם פרטי וללא עלויות נלוות ומיסוי, וגם בזכות המעורבות המלאה וכוח הקניה שלהם כקבוצה לכל צרכי ההקמה והבניה על לקבלת טופס 4. קבוצת רכישה של אינטו שהצליחה בזכות שיתוף פעולה פורה בין חברי הקבוצה לקדם בניית בנין דירות מגורים בעלויות נמוכות משמעותית מהמקובלות בשוק, מתארות תהליך הדורש מחויבות והשקעה מעבר להשקעה הכספית, אך שבסופו של דבר שכרו בצדו. לחברי הקבוצה אין הגנות חוקיות או בטוחות מצד הקבלן, המחיר אינו קבוע ומשתנה ען הוצאות הבניה והתארכות התהליך והם מחויבים בתשלום מלא על הקרקע עוד בטרם הנחת אבן היסוד הראשונה.

בניגוד לתהליך האינטנסיבי המחייב ליווי צמוד בהצטרפות לקבוצת רכישה, מה שעומד מול עיניהם של קבוצת משקיעים בנדל"ן הוא אך ורק כסף. על מנת להצטרף לקבוצה שכזאת נדרשת השקעה ראשונית- סכום מינימאלי שהוגדר מראש (לרוב מעל מאה אלף ₪) כאשר הרווח הצפוי הוא ביחס ישיר ובאחוזים לסכום ההשקעה. קבוצת משקיעים אינה רוכשת את הקרקע ואין לה כל עניין ו/ או מעורבות בתהליך הבניה, אלא רוכשת מהקבלן מספר גדול של דירות בפרויקט, ולעיתים את כולן. בזכות הרכישה המרוכזת חברי הקבוצה ייהנו מהנחה משמעותית בעלות הדירות (אולם פחותה מהחיסכון הכלכלי אליו יגיעו בפרויקט דומה חברי קבוצת הרכישה), ולאחר קבלת הדירות, לרוב לצורכי השכרה, יתחלקו ברווחים בניהם, כאשר כל אחד יגרוף רווחים ביחס לסכום ההשקעה הראשוני שלו.

בין אם מדובר בקבוצת רכישה או בקבוצת משקיעים, נדל"ן מניב ונחשב להשקעה בטוחה במיוחד. השקעה שמותירה את המשקיע עם נכס יקר ערך בידו, במידה ולא התאפשר מימוש הנכס וגריפת הרווחים המידית. כמובן שבעת רכישת נכס נדל"ן לצורכי השקעה, בין אם בקבוצה ובין אם באופן פרטי, מומלץ לעשות שיעורי בית, ללמוד על אזור הנכס, הביקוש בו לשכירות או למכירה והעלויות המקובלות בו- וזאת על מנת להבין את הפוטנציאל הגלום בהשקעה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
קבוצת בית ירושלמי תקים מגדל בן 30 קומות מעורב שימושים בכניסה לעיר- בית הכרם
הוועדה המחוזית נתנה תוקף לפרויקט "פני העיר" בבית הכרם הכולל...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...
סקיצות חלוקה בחישוב מדויק
עולם הסקרים והמיפוי עבר כברת דרך ארוכה עם התקדמות הטכנולוגיה....
אשטרום החלה בשיווק פרויקט קריית היובל ירושלים
בפרויקט 396 דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח ואכלוס מידי, רבע...
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...